..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Hata! Klavye bağlı değil. Devam etmek için F11'e basın...
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > İlişkiler > Tayyibe Atay




26 Mayıs 2024
Kıçı Kırık Elma  
Tayyibe Atay
kıyamam onlara, canlarım benim!.


:AHE:



bu zincirleme tamlamayı kim söylemişti, ne zaman söylemişti ya da nerede okumuştum, unuttum!.. unutmak, yaşlılıkla gelen insani bir handikap...bazen adını bile unutursun...isimler, yerler, yüzler silinip gider belleğinden...buna rağmen insanın hiç unutmadığı şeyler de vardır: uykun gelince uyursun, ağlamak istersen ağlarsın, yaşadığın süre nefes alırsın, susayınca su içersin mesela...şimdi diyeceksiniz ki, bu saydıklarınız hayati ihtiyaçtır; unutmakla ilgisi yoktur. çok haklısınız, ne de’yim!..

şimdi desem ki, benim unutmadıklarım arasında şu “kıçı kırık elma” vardır. evet vardır!..daldan düşen elmanın kıçı kırılır tabii!..hatta “ ay, of” çektiği bile olur. siz duymamış olabilirsiniz ama, ben duydum elmanın yere düşünce duyduğu oflama sesini!..elmaları ısırdığımız zaman da aynı sesi çıkartırlar!..

kıyamam onlara, canlarım benim!...

ama benim kafamın takıldığı tuhaf bir elma var: yasak elma!.

kim yasaklamış, niye yasaklamış, hiç aklım almıyor...diyorlar ki, bu yasak elma cennetteymiş!..öyle kıpkırmızı, dalında sallanıp duruyormuş...orada yaşayan iki kişiye,

“sakın bu elmayı daldan düşürüp yemeyeceksiniz!..eğer yerseniz, sizi cennetten kovarım!..”denilmiş!.

gel zaman, git zaman, elma dalda, iki insanın aklı elmada!..hiç dayanılır mı, elma:

“ beni düşür, ye!” deyip dururken dalında!.

dayanamamış bu iki insan, insanız ya!..

ellerine almışlar bir sopa, küt elma yerde!..biri ısırmış ötekine vermiş, o ısırmış diğerine vermiş derken, kıçı kırık elma bitmiş!..

siz misiniz sözümü tutmayan, yallah cennetten dışarıya!..

lakin, kıçı kırık elmanın etli yerlerini kadın, eşeleğini erkek olan kişi yemiş!..bu yüzden kadınlar etli butlu, erkekler kupkuru üremiş gitmiş!..

:))

insanoğlunun bu garip durumunu ortaya koyan çok güzel bir dize vardır; aynen şöyledir:

“kadınlar ne güzeldir, yuvarlak yuvarlak”

bu dizeyi, adı bende kalsın, bir şair arkadaşım yazmıştı. unutmadıklarım içindedir. her aklıma düştüğünde, kıs kıs gülerim...derim ki, cennetten kovulan kadın, yemediği elmaları, her bir yerine yapıştırıp tüymüş olmalı!..:))

o kupkuru erkekler var ya, kadınların peşinde koşmaları, bu elmalar yüzündendir herhalde!..olamaz mı yani!..onlar koşar, kadınlar kaçar!.
bir nevi “koşkaç” oyunudur sürer gider...

o zamanlardan bu zamanlara kadar; bu zamanlardan, kim bilir ne zamanlara kadar!..

aşk
koşkaç
bir yalan hikaye

sakın
yakalama
beni beh!..

gördünüz işte; insanlığın başına gelen bütün belalar, bu kıçı kırık yasak elma yüzündendir!.

elma falan yemeyin bence!..

:))



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın İlişkiler kümesinde bulunan diğer yazıları...
Sinekler
Zamana Kırıntı
Nüfus Artışı
Erkekler İnek Sever!
Oyun ve Zina!

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Amma Uçmuşuz
Türlü Yaptım Türlü
Hıyar
İmam Olacağım
Selam Efendim
Ah Canım
Bitanemi
Dedüdü Dedüdü
Hımbıl Gençlik
Ey Hayat

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Poşet [Şiir]
Masa 2 [Şiir]
Artık [Şiir]
Semazen [Şiir]
Bostan [Şiir]
Havan [Şiir]
Köprü [Şiir]
Oyun Arkadaşı [Şiir]
Ötanazi [Şiir]
Damlacıklar 4 [Şiir]


Tayyibe Atay kimdir?

Yeni şiirin,uzun yıllar yazmama rağmen yeni şairiyim. İnternet ortamı sayesinde okuyucu önüne çıktım henüz. Ne kadar şair olduğumun yanıtını ise okuyucuya bırakıyorum. Bayan yazarların çok az olduğu bir ülkede,duygu ve düşüncelerimi,şiirin ruhu okşayan ,elleyen tarafıyla anlatmaya çalışıyorum.

Etkilendiği Yazarlar:
Ahmet Arif,Behçet Necatigil,Nihat Behram...


yazardan son gelenler

yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Tayyibe Atay, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.