Dünya hiçbir padişaha kalmadı, sana da kalmayacaktır. -Nizamî |
|
||||||||||
|
melekler dürtüyor önce arsız şeytanlara inat ''Kalk memleketini ne kadar düşündün.'' hem baharda hem yazın hem kışın belki de üstün açıktı da üşüdün Ne yapar ki şimdi dağlarda civan gibi yavrular Mehmetçikler analarının yüreği nasıl heyecan ile atar nasıl uyur da nasıl yatar Ne yapar ki Karadeniz yaylalarında gönlü toprak kadar geniş çiftçiler ne yapar ki acaba Anadolu köylerinde yârini bekleyen menekşe gözlüler içi dışı bir doğru sözlüler. Uyku tutmuyor geceleri bazen uyutmasalar da arada yine de çok sevdiğim cırcır böceklerinden vazgeçemiyorum… Geçen kirpi gördüm bahçede gece gece nereden geldi nereye gider hiç bilmem sormam da aman dikkat et kedilere köpeklere sakın yakalanma… Bulutlar örtmüş ay ışığını bu saatte bir şeyler çalsam bulutlara inat sevgiliye doyumsuz bir serenat komşulardan ah alsam, boşveeeer… Yarın hangi meslektaşımın sıkıntısı çekleri senetleri var acaba kimlere yardım etsem Acı çeşme sokakta neler yaşanır unutsam bazı şeyleri başımı alıp nerelere gitsem… Uyku tutmuyor geceleri bazen yaşlı akrabalarım var, sevdiklerim saydıklarım zamanında beni çocuk değil de büyük insan yerine koyanlar bugün için ölüme benden daha yakın boş ver be bir şiir kaptır gitsin Nazım'dan ''Akın var akın, güneşe akın güneşi zapt edeceğiz, güneşin zaptı yakın.'' duysa kızardı belki ''Böyle kötü şiir okunur mu'' diye büyük usta kendi de çok kötü okurmuş ama yazdıkları ve kendi yurdumuza hediye... Uyku tutmuyor geceleri bazen ülkem üstüne oynanan oyunlar aklıma gelince hangi şerefsiz vatan haini yurduma pislik düşünüyor bu saatte bildiğimiz bilmediğimiz kimler ne herzeler yiyor sadece dualar yetmiyor yetmeyecek bir şeyler yapmak çalışmak da gerek şanı yüce Tanrım ''İnsana sadece çalıştığının karşılığı vardır''diyor… Her gece homur homur uyumayın zaten arada sırtüstü halının üstüne yatıp düşünün düşünün bunları...
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Ahmet Zeytinci, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |