Edebiyat yaşamın öncüsüdür, onu öykünmez, ona istediği biçimi verir. -Oscar Wilde |
|
||||||||||
|
yoksa beyaz kâğıtlara akıttıkça ruhumuzda ki incelikleri bizler mi adam sınıfına gireriz? Yüreğimizden tel tel dökülen güzelliklerdir o nadide dizeler yürek ile beynimizin bileşkesi bilemedik ki ruhumuza onları kimler dizeler... Bak şu şiirin istikbali parlak ''Nereden anladın dostum?'' Az buçuk kafiye redif kardeş kol kola soyuta biraz somut karıştırmış eee sembolizmde var realizmde daha ne olsun birader... Yunus Emre gibi dizemesek de aşkın ateşi ile yanmasak da Karacaoğlan gibi yazamasak da biz de kendi çapımızda şairiz ne de olsa... Baştakilere söv gitsin karşıt görüştekileri kelimeler ile cümleler ile döv gitsin, bu mudur aslolan? Adam olacak şiir adam olacak şair az çok belli eder kendini sorgusuz sualsiz dalarsın dizelerinin içine bir bakarsın yüreğin dünya kadar olmuş bir bakarsın göklerden üstüne yıldız yağmış... Bak bakalım eften püften şiirlerin bir kaçına ruhunu titretiyor mu titretmiyor ise vur da gitsin kıçına. Adam olacak şiir önce sevgi der aşk der önce vatan der adam olacak şiirde mutlaka vardır insanlık ile ilgili bir kaç satır dostlukla ilgili kayda değer bir kaç dize savaşın pisliği ve barış iç içe... Biz adamsak en merdinden savaşta ölen insanlara gözlerimiz nemleniyor ise Afrikalı aç çocukları görüp ağzımıza bir lokma koyamıyorsak varsa yürekte acımak, aşk ve tutku güzel yazmak hedef ve sonunda utku biz göndeririz okurların yüreğine ve beynine bilin ki biz adam ederiz şiirleri...
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Ahmet Zeytinci, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |