Düşgücü güzelliği, adaleti, mutluluğu yaratır. -Pascal |
|
||||||||||
|
kime sorsan olur olmaz yerde söyler ’’Delikanlıyım Ben.’’ der kimse taviz vermez delikanlılığından hatta kitabını yazdığını iddia eden de çoktur kitaba göre ondan da daha delikanlısı yoktur... Delikanlılık nedir bilir misin alın terinin kıymetini bilmek bulunduğun mevki ve makamda hileye hurdaya kaçmadan gece gündüz çalışmak aşkı sevdayı dokumaktır ilmek ilmek... Beş kişilik ailenin geçimini temin etmek için asgari ücret ile çalışırken hem ev kirası, hem çocuklara okul harçlığı hem kadına geçimlik verip de yine de isyan etmemektir kaderine... Zordur delikanlılık herkesin üstünde aynı güzellikte durmaz bu elbise... Yanında çalıştırdığın işçinin sigortasını gün sektirmeden ödemek alnının teri kurumadan haftalığını tamı tamına vermek icabında kendi evine beş parasız gitmektir... Bu güzelim kara parçasını aziz vatanı yalansız dolansız çıkarsız sevmek teröre ve bölücülüğe elinin tersi ile vurmak polise askere kalkan elleri kırmaktır... Delikanlılık nedir bilir misin seksen yaşına da gelsen Allah’dan başkasının önünde eğilmemek tir... İnsan ayırımı yapmamak kadın erkek demeden insanı alabildiğine sevmektir... Para ile pulla satın alınmaz bu delikanlılık yenilir yutulur elle tutulur bir şey değildir... Kimi zaman bir teyzeyi karşıdan karşıya geçirmek fakire vereceğin bir tas sıcak çorba yanında belki bir dilim ekmek kimi zamanda nöbet yerinde sabaha kadar beklemek vurulup da tertemiz alnından Rahmana ruhunu teslim etmektir... Ben Delikanlıyım diyebiliyorsan lokmalarını helalinden yiyebiliyor isen ne mutlu sana...
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Ahmet Zeytinci, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |