Kitaplarla dolu bir oda, ruhlu bir beden gibidir. -Cicero |
|
||||||||||
|
İnsan şiiri gibi yaşayabilmeli engin olmalı yüreği denizler kadar araştırıp bulmalı güzel insanları, ihlâslı kulları sevgi dolu, beyin denen muhteşem radar... Bastın mı toprağa tertemiz havayı şükrederek ciğerlerine çek ve bir selam çak karşı ağaçtaki yaprağa aman ha karıncaya börtü böceğe sakın tepeden bakma sabahın ilk ışıkları ile cenk ve güneşe merhabalar açılmasın tabiat ana ile aralar... Ara sıra söv gitsin hayvanlara eziyet edenlere ormanları ve insanları yakanlara korkma tanrı bu küfürlerine günah yazmaz... Şiiri gibi yaşayabilmeli insan gözlerini diktiğin zaman karşıdakine hissetmeli bu adamın gönlünde yer yok nefret ve kine... Vatan sevgisi sözde lafta kalmamalı yazmalı çizmeli bir şeyler yapmalı doyasıya okumalı gazileri baş tacı yapıp şehitlere ağlamalı... Yardım etmeli insan Edirneli bir teyzeye, Ağrılı bir amcaya Adanalı gurbetçiye ya da Karadenizli taksiciye Hataylı simitçiye, Kırşehirli bir çiftçiye yardım etmeli şevk ile kimselere çaktırmadan eşine, dostuna, garibana yolda kalanına görmesin kimse bir elin verdiğini diğer el bilmesin... Şiiri gibi yaşamalı insan geceleri yastığa başını koydun mu düşünmeli inceden inceden Şam'da insanların hali nicedir fitne hep oradan mı çıkar Bağdat'da hangi zulüm dolu gecedir Allah'ı bırakıp da bu zalimlerin taptıkları hangi gücedir... Doğu Türkistan'da kim ne yer ne içer Afganistan'da kimler kendilerine metrelerce kefen biçer Filistin'de hep mi zalimler can yakar gözyaşları neden hep bu coğrafyada akar emperyalist efendiler viskilerini yudumlarken daha ne kadar bizlere gülerek bakar... İnsan şiiri gibi yaşayabilmeli gülmek güzel ama hayat acı ve gözyaşı da saklıyor bağrında ne zaman ki sevmeyi unutur ve bıkarız işte o zaman insanlıktan çıkarız...
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Ahmet Zeytinci, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |