İnsan bir küçük dünyadır. (Mibres Kosmos) -Demokritos |
|
||||||||||
|
Saltanatı yıkıp da, cumhuriyeti kurduk. Yıllar yılı bu millet, çekmişti kahırları Emperyalist düşmanı ellerimizle boğduk. Hakimiyet diyordu kayıtsız ve de şartsız Millete verilmeli, millet olsun iktidar. Bağımsız devletimiz, yaşıyor padişahsız Özgürlük bayrakları, benim vatanım kadar. Önce saltanat kalktı, ardındanda hilafet Benim necip milletim, kadir kıymet biliyor. Cumhuriyet dışında, rejimleri sen def et Toprakları üstünde, hep özgürlük diliyor. Seksen sekiz yıl olmuş, özgürlüğü tadalı Meclisimin üstünde başka bir kuvvet yoktur. Çoluk çocuk ve kadın özgürlüğe sevdalı Harici rejimlere, milletin karnı toktur. Defalarca tehlike altında da kaldıysa İsyanların hepsini, cesaretle bitirdik. Civan gibi evlatlar düşüp şehit olduysa Hepsi vatan içindi ayaktayız bak dimdik. Şu zor günlerimizde sıkıntımız olsa da Bunu da atlatırız sabır ve metanetle Mezarların üstüne karanfiller dolsa da Uzun sürer aşkımız, sevgimiz hürriyetle. Bu vatanı çok seven kahraman Türk gençleri Bize emanetidir, Ata'mın cumhuriyet. Güvenirdi gençlere, yaşayın sevinçleri Bir adım bağımsızlık, bir adım da hürriyet. Baştacı yaptık bugün vatan topraklarını Kuzey ya da güneymiş ayırım da yapmadık. Düşünmeden verirler emanet canlarını Cumhuriyet yolundan bir adımda sapmadık. Ne Mutlu Türk'üm diye hep gurur duyuyorum Benim asil milletim gönlün ferah tut artık. Emaneti koruruz, yola baş koyuyorum Nerde çıkarsa çıksın, alçakları yut artık. Rejimime saldıran eli kanlı hainler Şunu iyi bilin ki temelimiz sağlamdır. Defteriniz dürülür size sayılı günler Cumhuriyet Bayramı Ata'mdan armağandır.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Ahmet Zeytinci, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |