İnsan kendini bilmeli. Gerçeği keşfetmeye yaramasa da, yaşamayı öğretiyor. Ve bundan daha güzel birşey yok. -Pascal |
|
||||||||||
|
bir mahalle kahvesinin önünden geçerken selamlaşırsınız dostlarla bazen bir simitçi yanaşır yanınıza bazen de dikenli bir gülün kokusu ya da leylak birden giriverir kanınıza... Ben bakkala sigara almaya giderim Yugoslav Muhaciri Loçka teyzeye daha bebe belikken paketin üstünde ne kanserli ciğer var ne dalak ne böbrek daha Tekel yabancılara peşkeş çekilmemiş o sıralar bizim malımız öz be öz Türk iç bakalım teyzem iç günde beş paket sigara ciğer mi dayanır buna harçlığını da ihmal etmez ha! bil cebinde para... Kısa pantolondan uzun pantolona terfi işlemlerim sürüyor... Biz sokaklarını çiğnedikçe güzelleşir şehirler ne kirlilik ne de bir şey bazen ortasından nazlı gelin gibi geçer ta Karadeniz ile buluşmaya giden nehirler... Azmi Amca'nın elli yedi Şavrolesi ''Alırsın Şavrole gidersin devrile devrile'' lafı ta oralardan kalma Rıfkı'nın babasının bir bacağı eğri Skoda'sı kapısını açık bile unutsan kimse ellemez bu da cabası... Baktım sokaklara saçılmış Alparslan ağabeyin bizi ütüverdiği misketler paran varsa alırsın üçü yirmi beş kuruş yoksa veresiye aklında tutar ha, unutmaz alacağını ölesiye... Yan bahçede kiraz var karşısında da kaysı ile dut çaktırmadan aşırsak kocası Bahri Amca kızsa da ''Siz ona bakmayın helali hoş olsun yiyin yavrularım'' dediydi Hatçe teyze biz de artık bir şeyler başarsak... Yaz geceleri bolca kukalı saklambaç duvar üstü bel altı sohbetleri teke tek maçlarda bebelerden çelmeler üstümüz de bir ukalalık bir ukalalık çok şey bilmeler işte böyle dostlar biz sokaklarını çiğnedik ve güzelleşti şehirler...
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Ahmet Zeytinci, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |