"Gülün dikene katlanması onu güzel kokulu yaptı." -Mevlana |
|
||||||||||
|
memurdunuz işçiydiniz esnaftınız kiminiz uyanıksa da kiminiz saftınız kedileri kuşları besleyemezdiniz başınızı sevdiğinizin göğsüne yaslayamazdınız bazı geceler şehitlere ağlayamazdınız... Önemli işleriniz vardı mutlaka bir tatil günü herhangi bir huzur evinde yaşlıların gönlünü alamazdınız onların yanında bir iki saat kalamazdınız yarım elma gönül alma ufak hediyeler veremezdiniz Çok sıkıydı işler takip etmek gerekti siz başından ayrıldınız mı işlerin maazallah o işler yürümez, batardı çalıştığınız yerler çok çalışmalıydı, yatırım yapmalıydı boşuna dememişti atalar ''Dünya da mekan ahrette iman'' diye ya ahrette ki mekan oralar içinde baksanız bir ev ya da bir dükkan... Para kazanmalıydı oysa para her şey demek değildi bir türlü anlayamadınız hedeflerinize koşar adım varmalıydınız... Biriktir babam biriktir nereye kadar kefenin cebi yok ki zengini de ahiret yolcusu fakiri de... Çocuklarınızla ilgilenmeli onların iyi yetişmesi için bilgilenmeliydiniz eşiniz ve çocuklarınız ne kadar seviyor sizi hâlâ anlamadınız... Alıp da çocuklarınızı bir pazar günü dere tepe gezdiniz mi yağmurlarda ıslanıp da elbiselerinizi süzdünüz mü çıkın dağlara bayırlara uçurtma uçurun sabah güneşinin doğuşunu bir kaçırın neleri kaçırdığınızı anlarsınız... Önemli işleriniz vardı sahiden çok önemli annenizi babanızı ziyarete gidemezdiniz ya az bir ömürleri kaldıysa ya gönül koyarlarsa beddua etmezler ama dualarını bir kesseler halimiz nice olur onların duası başka dualara benzemez bilirsiniz... Ayda bir de olsa yemeğe gitseniz eşinizle çocuklarınızla hırsız değilsiniz çok şükür felekten bir gece çalmaya gerek yok ya da bir sinema bir tiyatro bir konser ne dersiniz... Yaşlı amcaların teyzelerin koluna girseniz bazen market arabalarını sürseniz market arabalarını sürmek için ehliyet de sormuyorlar nasılsa hoppadanak ışıktan karşıya geçirseniz... Sabah dut ağacıyla vişneye selam verseniz ''Komşular güler deli derler.'' desinler vız gelir tırıs gider, kaale almazsınız olur biter Hitler gibi Stalin gibi çok akıllı zannetikleriniz dünyanın içine ...çmaktan da beter ettiler... Önemli işleriniz vardır bilirim öykü roman şiir okumazsınız yazmazsınız türkü söylemezsiniz saz çalmazsınız ağlamazsınız hüngür hüngür yakılan ağaçlara yakılan insanlara aslında ömür bitiyor siz bir türlü farkına varmazsınız...
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Ahmet Zeytinci, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |