Yaşam ciddi, sanat neşelidir. -Schiller |
|
||||||||||
|
Bir zaman diliminde, cephedeydi evleri Bir zaman diliminde, yıkmıştılar devleri... Âsumanda melekler, arşı titretiyordu Askerim imanıyla, düşmana yetiyordu... Bir adım geri gitmek, akıllarında yoktu Bastığı topraklarda, yüreğe korku soktu... Esat Paşam emrini, erlerine ulaştır Tarihte örneği yok, nasıl kanlı savaştır... Hele bir de yazarsam, Elli Yedinci Alay Tüylerim diken diken, cennet onlara kolay... Yahya Çavuş gözlerin, çakmak çakmak bakıyor Siperlerden ileri, kahramanlık akıyor... Günde bir öğün yemek, ne önemi var dostlar Vatan elden giderse, cana gelecek kastlar... İngiliz ve Fransız, aynı soyun sopları Ölüm kusuyor artık, devasadır topları... Sen ne kadar azimli, asil bir kumandansın Yarbay Mustafa Kemal, Türk'ün öz kanındansın... Seddülbahir burası, yürek burada bin ton Sökemezsin topraktan, Türk'ü bil ki Hamilton... Biz namaza durunca, susmuştu bataryalar Cennet sizi bekliyor, şehit dolu tabyalar... Sen ne anlarsın Sanders, savaş bu oyun değil Allah yolunda ölmek, Mehmetçik ona meyil... Bir şanlı zaferdir bu, kanlar ile yazılan Unutturamaz kimse, tarihlere kazılan... Ahret de onlar ile komşu olmak murattır Uçarak geçtikleri, kıldan ince sırattır... Ah yüreğim ah beynim, sen yazdırdın bunları Türk Çocuğu sen öğren, yurdu kurtaranları... Daha nice kahraman, isimleri bilinmez Türk'ün yüce milleti, iz tarihten silinmez... Havada çarpışınca, mermi çekirdekleri Başkada örneği yok, zafer bekledikleri... Allah Allah diyerek, düşmana saldıranlar Yere düşmüş bu yurdu, ayağa kaldıranlar... Türk'üz gururluyuz biz, hürmet var mazilere Hepimiz minnettarız, şehit ve gazilere... Biz de böyledir dostlar, can vermeden dönülmez Merhum Akif demiş ya, Türk tarihe gömülmez...
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Ahmet Zeytinci, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |