..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Herşeye imgelem karar verir. -Pascal
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Öykü > Deneysel > MUHAMMET ALİ YÜKSEL




25 Temmuz 2017
Yardım  
MUHAMMET ALİ YÜKSEL
Herşey akıyordu,değişiyordu hayat çoğu insanı savuruyordu bu kasabadan,etkilenenler,tutunamayanlar uzun yıllar sonra baktıkları resimlerde ilk bıraktıkları gibi karşılarına resimlerde donmuş olarak çıkıyordu.Çocukken oyun oynadıkları geniş alanlar,sarı güneşin yakıcılığı yeşil alanlardaki su sesleri ...sahip oldukları ve olmadıklarıyla terkettikleri sokaklar...


:AHCE:
                    YARDIM

          Onsekizlik delikanlı Selim, bir ırmak boyunda yaşamı tanıyan geniş alanlarda oyun oynayan,o uçsuz bucaksız ovanın salınan otlarının esintisini alan, başı dumanlı hayattan, yaşamdan kanun kuraldan habersiz ve adıyla Selim
          Duvarların yazılarla dolu olduğu,silah seslerinin eksik olmadığı bir sınır kasabası,tarihin izini taşıyan farklı inanışları bir arada tutan dışarda silah sesleri,ama duyumsamayan farkına varmayan,acıyı hissetmeyen zorluklarla geçen yaşamda belki de kendisine karışılmadığı için o dünyaya giremeyen hayali dünyası hep çocukluğunun sarı renginde kitli kalan Selim..
          Doktor Yusuf ilçede bir masa etrafına kare şeklinde duvar boyunca oluşturulmuş sandalyeler, bekleyen hastaların sırayla içeri alındığı muayenehane ,zıt renklerin hakim olduğu yerel kiyafetli insanların daha çok sıra beklediği oda
          Haftanın bir günü ücretsiz yapılan hizmet çok kişinin gözünde yüceltmişti Yusuf doktoru ''iyi doktor'' dendiğinde oranın boşaldığı görülmezdi kasabada.
          Selim'in Doktor Yusufla yolu kesişmişti.Geçmeyen bir kaşıntı yaşamını oldukça zorlaştırmıştı.Gidilen büyük şehirde cinsel deneyim yaşadığını da öğrenmişti doktor Selim'e pekte hoş olmayan bakışlarla basit bir muayeneden sonra reçete yazıp göndermişti.
          İlaçlar kullanıldığı halde bir gelişme olmamıştı.Sıkıntı daha da büyümüştü.     Tekrar muayene olacaktı doktor kapıda karşıladı,ücretsizdi ikinci muayane kontrole geldiğini söylemişti salonda daha hastalar yeni gelmeye başlamıştı.Yer gösterdi oturmasını söyledi Doktor Yusuf ama nedense sıra gelmiyordu.Yeni gelen bütün hastalar alınıyor,Selimin bekleyişi devam ediyordu.Gün akşam olmuştu .Ertesi gün gelmesini söylemişti.Sonraki gün
          Sonraki gün
          Ve sonraki gün aynı şeyler tekrar etmişti, bütün salon muayene edilmiş Selim yine gönderilmişti.
          Ertesi gün gittiğinde kapalı olduğunu görmüştü muayenehanenin Duyguları ayaklanmaya başlamıştı artık, sabah doktor yine kapıda karşıladı,beklemesini söyleyip yerel kiyafetli hastayla tartışmaya başlamıştı.''Biz     herkesi iki defa muayene etmeye kalksak ne kazanacağız''beyninde yankılanmıştı bu ses Selim'in Çıkardığı parayı doktorun yüzüne fırlatmış kendini caddeye doğru atmıştı.Doktor arkasından koşup tekrar parayı zorla da olsa cebine sokmuştu.
          Bütünleştirememişti haftada bir ücretsiz yapılan muayeneler bir süre sonra belediye başkanlığına aday olup seçilemeyip şehir değiştirdiğinde zihninde aydınlanmaya başlamıştı.
          Herşey akıyordu,değişiyordu hayat çoğu insanı savuruyordu bu kasabadan,etkilenenler,tutunamayanlar uzun yıllar sonra baktıkları resimlerde ilk bıraktıkları gibi karşılarına resimlerde donmuş olarak çıkıyordu.Çocukken oyun oynadıkları geniş alanlar,sarı güneşin yakıcılığı yeşil alanlardaki su sesleri ...sahip oldukları ve olmadıklarıyla terkettikleri sokaklar...
          
           Aradan geçen yirmibeş koca yıl yaşantılar ,değişen şehirler, hayatlar Bir yardım derneğininin başkanının Kurban Bayramında yaptıkları yardımları anlatırken fotoğrafta koyunların zayıf incecik hali dikkatini çekmişti Selim'in resme dikkatli baktığında bunun Doktor Yusuf olduğunu anlamakta gecikmemişti.
          Periyodik aralıklarla televizyon kanallarına çıkıp yaptıkları yardımları anlatan Başkan Doktor Yusuf artık daha çok ilgisini çekmekteydi....
          
          






Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın deneysel kümesinde bulunan diğer yazıları...
Osman'ın Dünyası
Eşek Hikayesi
Bir Beyoğlu Zamanı
Bir Beyoğlu Zamanı
İnsan

Yazarın öykü ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Bir Töre Cinayeti

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Çocuk [Şiir]


MUHAMMET ALİ YÜKSEL kimdir?

EDEBİYATIN ,DİLİN BÜYÜLÜ HAVASINI SOLUMAK,RÜYA SATMAK

Etkilendiği Yazarlar:
SABAHATTİN ALİ,TAHSİN YÜCEL,MURATHAN MUNGAN,


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © MUHAMMET ALİ YÜKSEL, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.