..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Dünyada birbirinin eşi ne iki görüş vardır, ne iki saç kılı, ne de iki tohum. -Montaigne
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Eleştiri > Popüler Kültür > Hakan Yozcu




21 Kasım 2016
Kültür ve Sanatımıza Önem Vereceğiz  
Hakan Yozcu
Kültürün oluşabilmesi için aradan yüzyıllar geçmesi gerekir. İşte bu yüzyıllar içinde oluşan değerler bütünü, kültürü meydana getirir. Bu kültür de yüzyıllar sonra gelecek olan nesle miras olarak kalır. İnsanoğlunun gelişmesi ve ilerlemesi kültürel bir varlık oluşuna bağlıdır. İnsan, öğrendiklerini biriktirip ilerisi için saklar. İşte bu becerisi sayesinde geçmiş ile gelecek arasında bir bağ kurar. Kültürünü, yaşayış biçimini, duygu ve düşüncelerini, geleneklerini, göreneklerini yüzyıllar sonrasına taşır.


:AGCH:

Sanat, insanlık tarihinin her döneminde olan bir olgudur. Sanat, sezgi ve anlatımın birliğidir. Sanat, toplumların gelişiminde rol oynar.
Sanat, göreceli bir kavramdır. Kendi içinde tutarlı bir bütünlüğü taşıyan herhangi bir şey çirkin olsa dahi güzeldir. Sanat, insanın aklının ürünüdür.
Sanatına ve sanatçısına önem veren toplumlar hep kalkınmışlar ve ileri gitmişlerdir. Ulu Önderimiz Atatürk, “ Sanatsız kalan bir milletin hayat damarlarından biri kopmuş demektir” diyerek sanatın önemini en güzel biçimde dile getirmiştir.
Sanatçı, zekâsı ve sezgisiyle çağının önünde giden insandır. Onu anlamak için çaba gerekir. Onu anlayan toplumlar da gelişmiştir.
İnsan, düşünen bir varlıktır. Yaratıcıdır. İnsan, duygu ve düşüncelerini kullanarak yaratır. Düşüncelerine hayat verir.
Tarih süzgeci içinde insanın maddi ve manevi olarak yarattığı, meydana getirdiği değerlerin hepsine Kültür denilir.
Kültür, bir toplumu kendi tarihi içinde meydana getirdiği değerler bütünüdür. Bir birikimdir. Bunlar, ilim, sanat, ahlak ve dine ait değerlerdir.
Her toplumun kendine has bir kültürü vardır. Kültürün yükselmesi ve gelişmesi medeniyetin doğuşunu sağlar.
Kültürün oluşabilmesi için aradan yüzyıllar geçmesi gerekir. İşte bu yüzyıllar içinde oluşan değerler bütünü, kültürü meydana getirir. Bu kültür de yüzyıllar sonra gelecek olan nesle miras olarak kalır.
İnsanoğlunun gelişmesi ve ilerlemesi kültürel bir varlık oluşuna bağlıdır. İnsan, öğrendiklerini biriktirip ilerisi için saklar. İşte bu becerisi sayesinde geçmiş ile gelecek arasında bir bağ kurar. Kültürünü, yaşayış biçimini, duygu ve düşüncelerini, geleneklerini, göreneklerini yüzyıllar sonrasına taşır.
Kültürüne, sanatına ve sanatçısına sahip çıkan toplumlar bu sayede birlik ve beraberliği sağlamışlar ve güçlü olabilmeyi başarabilmişlerdir. İleriye daha güçlü, daha mutlu ve daha refah olarak adım atmışlardır.
Bu gün devletler, isimlerini en çok sanat ve sanatçılarıyla duyurabilmektedirler. Bir sanatçının ortaya koyduğu bir sanatla bütün Dünya o ülkeyi tanımaktadır. Ve yüzyıllar sonra bile bu eserlere önem vermektedirler. Onları görebilmek için binlerce kilometre yol kat edip, onca zorluğa katlanarak o ülkelere gidiyorlar. Böylece o ülkenin kültürünü yakından tanımış oluyorlar. Bu vesileyle de o ülke hem tanınmış oluyor; hem de turizm bakımından ekonomik olarak kalkınmış oluyor.
İşte biz de ülkemizde Kültürümüze sahip çıkacağız. Sanatımıza ve sanatçımıza önem vereceğiz.
Onların işlerini en iyi şekilde yapabilmeleri için imkânlar sağlayacağız. Bu anlamda sanatçı yetiştiren okullar açacağız. Üniversite bünyesinde konservatuvarlar açarak sanatımızın ve sanatçımızın gelişmesini sağlayacağız.
Yurt dışından önemli sanat adamlarını ülkemize davet edeceğiz. Akademisyenlerin gelmesini sağlayarak, kendi akademisyenlerimizle bütünleşmesini sağlayacağız. Böylece okullarımızda daha kaliteli eğitim verilmesini sağlayacağız. Yine bir kültür alış verişinin de sağlanmasına sebep olacağız.
Kendi sanatçılarımızı yurt dışına göndereceğiz. Onların meydana getirmiş olduğu eserleri yurt dışında da tanıtacağız. Çeşitli sergiler, konserler vererek yurt dışında sanatımızı ve sanatçımızı tanıtacağız.
Sanatın her alanında modern atılımlar yapacağız. Sanatımızı geliştirmek için hiçbir fedakarlıktan kaçınmayacağız.
Müzik, resim, sinema, tiyatro, dans gibi bütün sanatlarda en ileri teknikleri yakalayacağız.
Özellikle ülkemizin doğal güzelliklerini sinema alanında kullanmak için çok ciddi çalışmalar başlatacağız. Ülkemizin doğal güzelliği, iklimi, güneşi ve denizi sinema sektörü için mükemmel denilecek bir derecede kullanılmaya elverişli bir mekandır. Ülkemiz, adeta doğal bir sinema platformu özelliğini taşımaktadır. Bunun bilinciyle hareket ederek sinema sektörünü geliştireceğiz.
Türkiye’de ve Dünyada ünlü sanatçıların ülkemize gelmesini sağlayarak burada kaliteli filmlerin çekilmesini sağlayacağız. Bu sayede de ülkemizin tanıtımını yapmış olacağız.
Sinemaya gereken önemi vereceğiz. Profesyonel anlamda bu işin gelişmesini sağlayacağız. Kıbrıslı Türk Sinema adamlarından son derece yararlanacağız. Onların deneyimlerini ve çalışmalarını kendi ülkemiz adına yapmalarını sağlayacağız.
Yine TV Kanalları için ülkemizde herkes tarafından takip edilen, sevilen ve beğenilen dizi filmlerin çekilmesini sağlayacağız. Ülkemizi kumar cenneti olarak tanımlayanlara bunun doğru olmadığını ispatlayacağız.
KKTC’nin kendi kültürel değerleri olan, doğal güzellikleri olan cennetten bir köşe olduğunu, eşsiz ve benzersiz bir doğaya sahip olduğunu anlatacağız. Turistlerin, sırf bu nedenle Kuzey Kıbrıs’a tatil için gelmelerini sağlayacağız.
Tiyatroda dev adımlar atacağız. Tiyatroyu seven halkımıza tiyatroyu baştan armağan edeceğiz.
Kangren haline gelen Kıbrıs Türk Devlet Tiyatrolarının salonsuzluk ve kadrosuzluk sorununa bir son vereceğiz. Tiyatrosu olan ve fakat bir salonu olmayan bir Devlet Tiyatroları düşünülemez. Bu, devletin bir ayıbıdır. Biz, bu ayıba bir son vereceğiz.
Kıbrıs Türk Devlet Tiyatrolarını, tüm ülke geneline yayarak büyüteceğiz. Tüm ilçelere Devlet Tiyatrolarının şubelerini açacağız. Her ilçeye tam donanımlı, modern, eksiksiz tiyatro salonları yapacağız.
Tiyatro şubelerinin açılmasıyla, konservatuvar mezunu işsiz gençlerimizi buralara yerleştireceğiz. Böylece bu gençlere istihdam ortamı da yaratılmış olacak. Ve tiyatroseverlerimiz tiyatro ile buluşarak daha fazla ve daha kaliteli oyunlar izleyebilecektir.
Ayrıca amatör tiyatrolara da önem vererek onlara gereken desteği vereceğiz. Amatör oyuncuların eğitilmesini sağlayacağız. İhtiyaçlarını gidermeye çalışacağız. Eksiklerini tamamlayarak sorunlarına çözüm bulacağız…
İmkansız gibi görünen bu düşünceyi en kısa zamanda hep birlikte hayata geçireceğiz. Sanatçısına sahip çıkmayan bir millet öksüz kalmış demektir. Bu anlayışla hareket edeceğiz ve mutlaka başaracağız.
Yazar ve çizerlerimize gereken önemi en üst derecede vereceğiz. Yazarlarımızın eserlerini değerlendireceğiz. Onlar için “Telif Yasası”nı çıkararak emeklerinin çalınmasına veya heba olmasına izin vermeyeceğiz. Bu hakkı onlara kazandıracağız…
Mutlaka her yazarımızın, sanatçımızın yazmış olduğu eserleri değerlendireceğiz. Bu ürünleri, devlet aracılığı ile kitaplaştıracağız. Böylece yazarlarımızı teşvik ederek onların daha fazla ürün meydana getirmelerini sağlayacağız.
Müzisyenlerimizin bestelediği eserlere sahip çıkacağız. Bu eserleri koruma altına alacağız. Diğer Türk Devletleriyle bu alanda işbirliği içinde olacağız. Sanatçılarımızı konserler verdirmek amacıyla diğer ülkelere yollayacağız. O ülkelerin sanatçılarını da ülkemize davet ederek kendi insanımızla onların kültürünü buluşturacağız.
Çeşitli kültür ve sanat festivalleri düzenleyeceğiz. Bunları uluslararası boyuta taşıyarak ülke tanıtımını bir kez daha yapmış olacağız.
Ressamlarımıza gereken önemi vereceğiz. Onların işlerini en iyi şekilde yapabilmeleri için onlara imkan tanıyacağız. Eserlerini değerlendirip Dünya genelinde tanıtma yönüne gideceğiz.
Yetenekli olan genç sanatçılara önem vereceğiz. Üstün, yetenekli, başarılı olan öğrencileri daha küçük yaşta tespit ederek gelişmeleri ve alanlarında ilerlemeleri için her türlü kolaylığı sağlayacağız. Dünya çapında sanatçılarımızın yetişmesi için hiçbir şeyden kaçınmayacağız.
Kültür ve sanat alanında bütün dallara aynı ölçüde önem vereceğiz. Sanatımızın ve sanatçımızın ilerlemesi, gelişmesi ve büyümesi için her çabayı harcayacağız. Bundan bir adım dahi geri atmayacağız.
Biliyoruz ki sanat ve kültür bizi geleceğe taşıyacaktır. Gelecek nesle bırakabileceğimiz en büyük mirasımız olacaktır. Gelecekteki nesillerimize kendimizi, sanatımız ve kültürümüzle anlatacağız. Bunun bilincinde olarak sanatı devlet politikası haline getireceğiz. Devlet olarak daima sanata ve sanatçıya önem verip onlara sonuna kadar sahip çıkacağız…
Bu politikayı da en çağdaş ve en modern donanımlarla büyütüp besleyeceğiz…
Biliyoruz ki kültür, bir toplumun ya da bütün toplumların uygarlık birikimidir…




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın popüler kültür kümesinde bulunan diğer yazıları...
Talip Akarsu İle Kktc ve Amerika Üzerine
Bayram Huzur İçinde Geçti
azerbaycan Milli Tiyatro Günü
Köklerimize Sahip Çıkmak

Yazarın eleştiri ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Sessizliğin Hikayesi Üzrine
İnciraltı Şairleri
Bir Bahar Bekliyorum Üzerine
Denizli Türk Dünyası Şairleri Buluşmasının Ardından
Her Şey Gülüşünde Saklı
Meseller ve Kurucuova Ağzı
Meseller ve Kurucuova Ağzı
Cevahir Caşgir’den "100süz Şiirlerim"
Orhan Pamk'un "Kar" Romanı
Boyacı’ya Büyük İlgi

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Vakit Gelince [Şiir]
Kara Güzel [Şiir]
Hayallerim [Şiir]
Gönlümün Tacısın Yar [Şiir]
Kurban Olurum [Şiir]
Acı Ektim [Şiir]
Nerdesin? [Şiir]
Yüreğimde İhtilal Var [Şiir]
Hayat Seni Çözemedim [Şiir]
Helallik İstiyorum [Şiir]


Hakan Yozcu kimdir?

1964 doğumluyum. Kuzey Kıbrıs'ta yaşıyorum. 1988 Erzurum Atatürk Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı Bölümünden mezun oldum. 20 yıl çeşitli okullarda edebiyat öğretmenliği yaptım. Uzun yıllar Yenivolkan ve Güneş Gazetelerinde köşe yazarlığı yaptım. Şu an Habearkıbrıslı ve Güncelmersin Gazetelerinde yazıyorum. Birçok internet gazete ve sitelerinde yazılarım yayınlanıyor. Şiir, öykü ve tiyatro oyunları yazıyorum. Bu alanlarda çeşitli ödüllerim var. Kendime ait basılmış "Güzel Bir Dünya" ve "Mesela Başka" isimli iki adet öykü kitabım var. 7 tane tiyatro oyunum var. 6 yıl Kıbrıs Türk Devlet Tiyatroları Genel Müdürlüğü görevinde bulundum. Halen Başbakan Yardımcılığı Ekonomi, Turizm, Kültür Ve Spor Bakanlığı'na bağlı Müşavirim.

Etkilendiği Yazarlar:
...


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Hakan Yozcu, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.