..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
"Gülün dikene katlanması onu güzel kokulu yaptı." -Mevlana
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Eleştiri > Çağdaş Sanat > Hakan Yozcu




1 Mart 2016
"Kür Şad" İlk Kez Sivas’ta Sahneleniyor  
Hakan Yozcu
Kür Şad, Çin sarayındaki Muhafız Birliğinde görevliydi. Bu cesur Türk yiğidi Göktürk Devletini tekrar canlandırmak için kendisi ile birlikte 39 arkadaşı gizli bir plan hazırladı. Çin İmparatoru Tay-Çung bazı geceler şehirde tek başına dolaşıyordu. Bu durum kollanacak, imparator yakalanıp Türklerin bağımsızlığını tanımaya zorlanacaktı. Çin sarayında esir bulunan Holuku Tigin de kağanlığa getirilecekti.


:AFDI:
     
     Sivas Görsel Sanatlar Ve Kültür Derneği Aykırı Oyuncular Topluluğu Türkiye’de tiyatro alanında bir ilke imza atıyorlar. Büyük bir Türk Kahramanını konu alan farklı ve güzel bir oyun sahneliyorlar: “KÜR ŞAD”
     Vedat Çiftçi’nin yazdığı, Sema Çiftçi’nin yönettiği “KÜR ŞAD” isimli oyun, TC Kültür Ve Turizm Bakanlığı’nın katkılarıyla sahneleniyor. Oyunun Prömiyeri 06-07 Mart 2016 tarihlerinde saat 19.30’da Sivas AKM’de yapılacak.
     Kür Şad, Göktürk Hanedanının 10. Büyük Hakanı olan Çuluk Kağan’ın küçük oğludur. Devletin yıkılmasından sonra, Kür Şad da Çin himayesine girmiştir. Çin hükümdarı ele geçirilen Türkleri asimile edebilmek için birçok yola başvurmuştur. Bunlardan biri de Göktürk soylularını hassa ordusunda görevlendirmiştir. Hassa ordusunun görevi, hükümdarı korumak olduğu için hükümdar, soyluları daima yanında tutacaktı. Böylece onların Çin geleneklerine uymalarını ve doğal bir asimile sürecinden geçmelerini sağlayacaktı. Bu nedenle Kür Şad da Çin Ordusunda subay olarak görev yapmaktadır.
     Göktürkler, bu dönemde birçok ayaklanmalar yapmıştır. Bu ayaklanmaların amacı bağımsızlıklarını geri almak ve yeniden bir Türk Devleti çatısı altında toplanmaktı. Çin hâkimiyetine karşı yapılan en önemli ve hayranlık veren ayaklanma Kür Şad İhtilali olmuştur.
     Kür Şad, Çin sarayındaki Muhafız Birliğinde görevliydi. Bu cesur Türk yiğidi Göktürk Devletini tekrar canlandırmak için kendisi ile birlikte 39 arkadaşı gizli bir plan hazırladı. Çin İmparatoru Tay-Çung bazı geceler şehirde tek başına dolaşıyordu. Bu durum kollanacak, imparator yakalanıp Türklerin bağımsızlığını tanımaya zorlanacaktı. Çin sarayında esir bulunan Holuku Tigin de kağanlığa getirilecekti.
     Planın uygulanacağı gece ansızın şiddetli bir fırtına çıktı. 40 Türk yiğidi, planın anlaşılmasından çekindiler. Kararın geciktirilmesini uygun bulmadılar. Dışarı çıkamayan İmparatoru, saraya baskın yaparak tutsak almaya karar verdiler. Doğruca saraya yürüdüler. Muhafızlarla çarpışarak saraya girdiler. Yüzlerce Çinli asker öldürdüler. Fakat dışarıdan gelen Çinli asker sayısı o kadar çoktu ki hepsiyle baş etmeleri imkânsızdı. İmparatorun ele geçirilemeyeceğini anlayan Kür Şad arkadaşlarına sarayı terk etme emri verdi.
İmparatorun ahırına hücum eden 40 Türk, seyisleri öldürüp buldukları atları alarak saraydan kaçtılar. Dövüşerek şehir yakınındaki Vey Irmağı’na doğru çekildiler. Fakat burada yakalandılar. 40 Göktürk yiğidinden hiçbiri kurtulamadı. Kanlarının son damlasına kadar cesurca çarpıştılar. Kürşad ve arkadaşları öldürüldü. Ancak büyük cesaret isteyen bu hareket, hiç unutulmadı. Çin sarayında derin izler bıraktı. Çinliler, Türkleri asimile etmekten vazgeçip onları Sarı ırmağın kuzeyine taşıdılar. Sadece isim olarak kendilerine bağlamakla yetindiler. Böylece, Kutluk ile başlayan Türk bağımsızlık hareketinin tohumu atılmış oldu.
     İşte Kür Şad oyunu, bu olayı anlatıyor. Yüzlerce yıl sonra Kahraman Kür Şad ve arkadaşlarının yiğitlikleri Sivas’ta bir kez daha hayat buluyor. Heyecan verecek bir oyun olacağı ve izleyenler tarafından beğenileceği kesin gibi görünüyor…
     Oyunda rol alan isimler şöyle: Vedat Çiftci, Alpay Eyinç, Murat Taşçı, Bilal Pakoğlu Gökhan Sınirkavak, Cemil Duymaz, Niyazi Özpaça,
     Oyunun Müziklerini Türk Dünyası Vakfı başkanı İrfan Gürdal yapmış. Dekor ve kostüm Vedat Çiftçi ve Sema Çiftçi tarafından hazırlanmış.
Oyun, halka ücretsiz olarak sahnelenecek…
     Oyunun yönetmeni Sema Çitfçi, “Oyunlarının daha şimdiden ses getirdiğini, sahnelenmesinden sonra büyük beğeni kazanacağı inancında olduklarını, bu güzel oyunu yurt dışında da sahnelemek istediklerini” belirtti.
     Umarız, bu güzel oyunu, KKTC’de izlemek şansını yakalarız.





Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın çağdaş sanat kümesinde bulunan diğer yazıları...
İnciraltı Şairleri
Bir Bahar Bekliyorum Üzerine
Her Şey Gülüşünde Saklı
Meseller ve Kurucuova Ağzı
Meseller ve Kurucuova Ağzı
Boyacı’ya Büyük İlgi
Nkl Sanat Gecesi Büyük İlgi Gördü
İlk Yerli Operamız: Arap Ali Destanı
Nkl’de Edebiyat Sokağı
Erdinç Akgür İle Devlet Tiyatroları’nı Konuştuk

Yazarın eleştiri ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Sessizliğin Hikayesi Üzrine
Denizli Türk Dünyası Şairleri Buluşmasının Ardından
Cevahir Caşgir’den "100süz Şiirlerim"
Orhan Pamk'un "Kar" Romanı
ve İlk Bölüm Yayınlandı
ve İlk Bölüm Yayınlandı
"Bitemeyen Proje" Üzerine
Beşik Gibi Sallandık
"Kırmızı Pazartesi" Romanının Düşündürdükleri
Olcay Kıraç İle Kıbrıs Sorunu

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Vakit Gelince [Şiir]
Kara Güzel [Şiir]
Hayallerim [Şiir]
Gönlümün Tacısın Yar [Şiir]
Kurban Olurum [Şiir]
Acı Ektim [Şiir]
Nerdesin? [Şiir]
Yüreğimde İhtilal Var [Şiir]
Hayat Seni Çözemedim [Şiir]
Helallik İstiyorum [Şiir]


Hakan Yozcu kimdir?

1964 doğumluyum. Kuzey Kıbrıs'ta yaşıyorum. 1988 Erzurum Atatürk Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı Bölümünden mezun oldum. 20 yıl çeşitli okullarda edebiyat öğretmenliği yaptım. Uzun yıllar Yenivolkan ve Güneş Gazetelerinde köşe yazarlığı yaptım. Şu an Habearkıbrıslı ve Güncelmersin Gazetelerinde yazıyorum. Birçok internet gazete ve sitelerinde yazılarım yayınlanıyor. Şiir, öykü ve tiyatro oyunları yazıyorum. Bu alanlarda çeşitli ödüllerim var. Kendime ait basılmış "Güzel Bir Dünya" ve "Mesela Başka" isimli iki adet öykü kitabım var. 7 tane tiyatro oyunum var. 6 yıl Kıbrıs Türk Devlet Tiyatroları Genel Müdürlüğü görevinde bulundum. Halen Başbakan Yardımcılığı Ekonomi, Turizm, Kültür Ve Spor Bakanlığı'na bağlı Müşavirim.

Etkilendiği Yazarlar:
...


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Hakan Yozcu, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.