Sevginin bulunmadığı yerde us da arama. -Dostoyevski |
|
||||||||||
|
Kadın algısına taktım bu ara kafayı,hani miss törki hesabı. Ben bu programlardan hiç haz duyamıyorum be abi,victorianın angellerinden de mesela. Ben kadını böyle tanımak istemiyorum ki,tekstil veya kozmetik endüstrisinin 19.yy sonundan itibaren yarattığı bu algıya uyamıyorum.10 bin yıllık kadın sadece içerdiği hayvansal besinlerin toksinlerinden kurtulmak amacıyla temizlik ürünü kullanabilir ki eski mısır hikayeleri veya Romalılarda kadın tasvirinde hep onun teni,gözleri,duruşu ve sadece sürdüğü kokular anlatılmış.Gelgelelim destanlara, gazellere,romeonun Julyetine, güzel bir kız tasviri var ancak bu squad yapan kız temalı değil veya selülitlerinin olmamasını anlatmıyor.Bu endüstri canavarı doğana dek kadın algısının bu olmadığına inanıyorum,kendi düşüncem güzel kadın güçlü kadındı.Kendini bilen kadın olduğunun farkında,sönük olmayan kendini erkek algısına ezdirmeyen veya tepside sunmayan kadındı.Sonra ticarete döküldü,soft power yöntemi zihinlere döküldü,başroller hep bu kadınlar oldu,terlemeyen kadınlar,uykudan rujla uyanan kadınlar,pembe sıçan kadınlar.Sonra popüler algı yelpazesi gelişti,sesi güzel selülitli kadınlar kayboldu sesi bilgisayarla ayarlanan hatunlar geldi günlük 8 saatlik antrenman ve kusmuk seanslarıyla donattıkları kimyasala bulanmış vucutlarıyla 3 5 yılda demode olup yerini yenilerine bıraktılar çünkü insan doğasına ihanetin bedeli fiziksel ve mental deformasyondu çünkü objeleştirilmiş bir metadan başka bir şey beklenemezdi. Ee noldu,şiir bitti,söylenecek kelime kalmadığından değil anlatılacak kadın kalmadığından adam neyi anlatsın fondotenin tasvirini mi yapsın 8 satır.Yapılan eserler film oldu kadınlar yalan oldu feride karakterdi,güçlüydü taşı toprağı delip davasına koştu,önümüze bir koydular Feride erkek peşinde gözleri farlı bacaklar fitneslı destekli sütyenli bir kişi. Hani o Feride,hani o kadın, yok çünkü olamaz algıya hizmet etmeli kitap ne zaman yazıldı,100 sene evvel. Yanisi kadın algısı değiştirildi,Cameliaydi,Cecildi, Hürremdi belki. Hürrem bile ataerkil testeron kokan bir sistemi yıkmış bir kadın onu da memeleriyle meşhur yaptılar. Banane abi,toplum istediği algıda olsun,hani sevsin etsin dünyayı da kurtarmıyorum,sadece fikrim bu. Hani bağırırsam herkese belki inanılır,inanılır da şu kıza bak demezler belki. Ben kendim böyle sevdim,güzelin benim olmasını sevdim,Ashaf gibiydim korktum onda gördüğümü görecekler diye,Mecnun gibiydim bir de benim gözümden görün diye.Tabii hiç demedim Veysel gibi bendeki bu sevda olmasa güzelliğin beş para etmez diye ama ben böyle sevdim, böyle sevicem. Saygılar..
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Doğukan Can Bayrak, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |