..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
İnsanlar yalnızca yaşamın amacının mutluluk olmadığını düşünmeye başlayınca, mutluluğa ulaşabilir. -George Orwell
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Eleştiri > Çağdaş Sanat > Hakan Yozcu




8 Nisan 2015
Kktc’den Bir "Dede Korkut" Geçti  
Hakan Yozcu
‘’Dede Korkut Kitabı’’ anlatısal oyun niteliği ile sunuluyor. Döneminin özellikleriyle de süslenince, farklı bir eda ile karşımıza çıkıyor. Çocukları kendine çekiyor ve onları adeta büyülüyor… Oyundan ziyade birkaç sanatçının bir araya gelerek, çocuklara Dede Korkut’u sözle anlatmaktansa, oynayarak, göstererek anlatması düşüncesi paylaşılıyor.


:ADJI:

1.Mesarya Tiyatro Festivali’nde, 7 Nisan 2015 tarihinde, sahnede Adana Büyükşehir Belediyesi Şehir Tiyatroları yer aldı.
     Adana Şehir Tiyatroları, Pedagog Dramaturg Nurdan Özgür’ün yazdığı, Yrd Doç Dr Rasim Aşın’ın yönettiği “Dede Korkut Kitabı” adlı oyunu sahneledi.
Geleneksel Türk Tiyatrosu temalı, yaratıcı drama temelli anlatısal çocuk oyunu olan “Dede Korkut Kitabı” Oyunu, 10-12 yaş grubu çocuklara hitap ediyor.
Dekoru, kostümü ve müziği ile dikkatleri çeken oyun, Dede Korkut Destanının 12 hikâyesinden 6’sını anlatıyor. Oyunda tür itibarı ile geleneksel Türk tiyatrosu formlarından faydalanılmış.
‘’Dede Korkut Kitabı’’ anlatısal oyun niteliği ile sunuluyor. Döneminin özellikleriyle de süslenince, farklı bir eda ile karşımıza çıkıyor. Çocukları kendine çekiyor ve onları adeta büyülüyor…
Oyundan ziyade birkaç sanatçının bir araya gelerek, çocuklara Dede Korkut’u sözle anlatmaktansa, oynayarak, göstererek anlatması düşüncesi paylaşılıyor. Hani, küçük çocuklar bir araya gelince “Haydi şu oyunu oynayalım” derler ya… Ve o oyundan büyük bir keyif alırlar ya… İşte bu oyun da öyle bir şey… Gerçekten de oyuncular, sahnede çok rahat oynarlarken hiç de rol yapmadılar. Sadece anı yaşadılar. Çocuklarla da mükemmel bir diyalog kurudular…
Özellikle sahneye sık sık çocukları da almaları ve üstelik sahnenin sağında, solunda, köşelerinde bulunan kostümleri onlara giydirmeleri, onları, boğa, deve veya at yapmaları çok dikkat çekiciydi. Çünkü bu tür hareketler çocuk tiyatroları için çok olumlu şeylerdi…
Kendilerini aniden sahnede oyuncu olarak bulan çocuklar, asla unutamayacakları anlar yaşadılar. Böylece onlara, tiyatro ruhu ve sevgisi canlı olarak yerinde aşılanmış olundu. Eminim ki çocuklar eve gittiklerinde anne ve babalarına, büyük bir heyecanla kostüm, giydiklerini, oyuncu olduklarını anlatacaklardır. Ve belki de bu çocuklar, buradan aldığı ilk ışıkla geleceğin tiyatrocuları olacaktırlar…
Oyunda kuklalardan da yararlanılmış. İki ağaç arasına çekilen bir perdenin üzerinden kuklalar da oynatılarak oyuna ayrı bir zenginlik katılıyor. Türk Dünyasında kuklaların bu şekilde oynatılmasına “Kilim Arası Gösterisi” deniliyor. Zaten kuklaları da çok seven çocuklar, böylece oyunu, daha çok anlayarak kavrayabiliyor. Yönetmen, özellikle oyuna renk katmak amacıyla bu yola başvurmuş. Rengârenk kuklalar büyük bir beğeni ile dikkatleri çekiyor oyunda.
Oyuncular: Gizem Gülüş Koçoğlu, Ergün Özfırıncı, Orhan Kuşçu, Nimet Görkem Kayar, Kurtuluş Bilgilioğul, Sazı ve sözü ile Ozan Arif Atılgan
Kostüm Tasarımı: Bengisu Mukiyen, Dekor Tasarımı: Tansu Liman, Işık Tasarım: Kabil Karaca, Dans Koreogarafi: Murat Yılmaz, Veysel İldeniz, Kadir Singil, Müzikler: Ozan Arif Atılgan, Kostüm Uygulama: Hülya Sağlık, Teknik Uygulama: Yücel Uğurlar, Kamil Topal.
Bilindiği gibi Dede Korkut Hikâyeleri 12 Hikâyeden oluşuyor. Türk gelenek ve göreneklerini dile getiren, konusunu daha ziyade Oğuz Türklerinin yaptığı savaşlardan alan bu hikâyeler, Türk Milletine birlik ve beraberlik içinde olmayı, birbirlerine karşı saygılı davranmayı, çalışanların ve işlerinde başarılı olanların mükâfatlandırılması gerektiğini, çocuk eğitiminin nasıl olması gerektiğini, aile içi davranışların nasıl yapılması gerektiğini ve bunlarla birlikte insana sevgiyi öğretiyor. İnsanımıza, dayanışma, yardımlaşma gibi konularda yol gösterici, eğitici ve öğretici bir özellik taşıyor.
Adana Büyükşehir Belediyesi Şehir Tiyatrosu, bu oyunla geçtiğimiz günlerde Elazığ’da bu sene üçüncüsü düzenlenen “Nejat Uygur Tiyatro Festivali’nde 3 ödül birden aldı. Yetişkinler için yapılan festivalde, Çocuk oyunu ile tek katılan tiyatro olmalarına rağmen “En İyi Kostüm” dalında Bengisu Mukiyen, “En İyi Kadın Oyuncu” dalında Gizem Gülüş Koçoğlu ve “En İyi Yardımcı Kadın Oyuncu” dalında Gizem Gülüş ödüllere layık görülen isimler oldu.
Büyük bir performansla oyunu sahneleyen Adana ekibi, gerek müziği, gerek dansı ve gerekse kostümleriyle, kuklalarıyla Mesaryalı öğrencilerimize unutulmaz anlar ve zevkler yaşattılar.
Oyun sonunda Festival Genel Koordinatörü İzel Seylani, Adana Ekibi’ne “Teşekkür ederek” çiçek buketiyle birlikte plaketlerini sundu.
Böyle anlamlı bir oyunu öğrencilerimizle buluşturduğu için Beyarmudu Belediyesi Başkanı Sayın İlker Edip’e teşekkür ediyoruz.
Bu oyun sayesinde çocuklarımıza Dede Korkut’u adeta canlı canlı göstererek anlattık. Çocuklar, olayı bizzat yaşayarak öğrendiler. Sözlü olarak anlatılan Dede Korkut, çocukların hafızalarında tam yer edemezken, göstererek anlatmak daha kalıcı ve öğretici oluyor.
Oyunu, büyük bir fedakârlıkla ve özveri ile hazırlayan Sevgili Dostum Yönetmen Rasim Aşın’ı kutluyorum. Onun nezdinde oyuna emeği geçen herkesi tebrik ediyorum…
Umarım Adana Büyükşehir Belediyesi Şehir Tiyatrosu’nu ileriki yıllarda da farklı projelerle adamızda görme şansını yakalarız…
Festivalin gelecek yıllarda da devam etmesi dileklerimle…




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın çağdaş sanat kümesinde bulunan diğer yazıları...
İnciraltı Şairleri
Bir Bahar Bekliyorum Üzerine
Her Şey Gülüşünde Saklı
Meseller ve Kurucuova Ağzı
Meseller ve Kurucuova Ağzı
Boyacı’ya Büyük İlgi
Nkl Sanat Gecesi Büyük İlgi Gördü
İlk Yerli Operamız: Arap Ali Destanı
Nkl’de Edebiyat Sokağı
Erdinç Akgür İle Devlet Tiyatroları’nı Konuştuk

Yazarın eleştiri ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Sessizliğin Hikayesi Üzrine
Denizli Türk Dünyası Şairleri Buluşmasının Ardından
Cevahir Caşgir’den "100süz Şiirlerim"
Orhan Pamk'un "Kar" Romanı
ve İlk Bölüm Yayınlandı
ve İlk Bölüm Yayınlandı
"Bitemeyen Proje" Üzerine
Beşik Gibi Sallandık
"Kırmızı Pazartesi" Romanının Düşündürdükleri
Olcay Kıraç İle Kıbrıs Sorunu

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Vakit Gelince [Şiir]
Kara Güzel [Şiir]
Hayallerim [Şiir]
Gönlümün Tacısın Yar [Şiir]
Kurban Olurum [Şiir]
Acı Ektim [Şiir]
Nerdesin? [Şiir]
Yüreğimde İhtilal Var [Şiir]
Hayat Seni Çözemedim [Şiir]
Helallik İstiyorum [Şiir]


Hakan Yozcu kimdir?

1964 doğumluyum. Kuzey Kıbrıs'ta yaşıyorum. 1988 Erzurum Atatürk Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı Bölümünden mezun oldum. 20 yıl çeşitli okullarda edebiyat öğretmenliği yaptım. Uzun yıllar Yenivolkan ve Güneş Gazetelerinde köşe yazarlığı yaptım. Şu an Habearkıbrıslı ve Güncelmersin Gazetelerinde yazıyorum. Birçok internet gazete ve sitelerinde yazılarım yayınlanıyor. Şiir, öykü ve tiyatro oyunları yazıyorum. Bu alanlarda çeşitli ödüllerim var. Kendime ait basılmış "Güzel Bir Dünya" ve "Mesela Başka" isimli iki adet öykü kitabım var. 7 tane tiyatro oyunum var. 6 yıl Kıbrıs Türk Devlet Tiyatroları Genel Müdürlüğü görevinde bulundum. Halen Başbakan Yardımcılığı Ekonomi, Turizm, Kültür Ve Spor Bakanlığı'na bağlı Müşavirim.

Etkilendiği Yazarlar:
...


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Hakan Yozcu, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.