..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Bilinç ruhun sesidir, tutkular ise bedenin. -Rousseau
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Eleştiri > Çağdaş Sanat > Hakan Yozcu




5 Nisan 2015
"Kırkından Sonra" Oyunu  
Hakan Yozcu
Aşk, insanın yaşamında her zaman var olan, yaşanan bir olgudur. Küçük yaşlardan, ileri yaşlara kadar, insanın tattığı, asla vazgeçemediği bir duygudur. O nedenle insan hep “Aşkın yaşı var mıdır?” diye sormuştur. Oyun yazarı Alfonso Paso 1926- 1978 yılları arasında yaşamış bir yazar. Birçok tiyatro oyunları, televizyon film senaryosu ve sinema senaryoları ve hikâyeler yazmış biri. Oyun, önce bir doktor kliniğinde iki hasta yaşlının sıra beklerken tanışmalarıyla başlar. Dekor, bir hastane veya bir doktor kliniğidir. Koltuklar, telefon, duvarlarda resimler vardır. Basit bir dekor olmasına rağmen albenisi iyi olan bir dekordur.


:AEHD:
     
     Cumartesi gecesi Gazimağusa Rauf Raif Denktaş Kültür Ve Kongre Sarayı’nda “Kırkından Sonra” adlı oyun sahnelendi.
     Kısa adı MGA olan “Gazimağusa Gelişim Akademisi” tarafından sahnelenen oyunu İspanyol yazar Alfonso Paso yazdı. Hale Kuntay Türkçeye çevirdi. Bilen Kılıç yönetti. Arredo Şirketi oyunun sponsoru..
     MGA, Gazimağusa Belediyesi bünyesinde faaliyet yapan bir merkez.
Bu merkez, gençlerin, kadınların ve her yaştan insanın sosyo-kültürel gelişimlerini desteklemek, ilgi alanları doğrultusunda boş zamanlarını değerlendirebilecekleri, meslek edinmelerine yardımcı olacak, hobi alanları yaratacak, yaşadıkları sorunların çözümüne katkı sağlayabilecek, bireyler arasında iletişim ve dayanışmayı artıracak, ortak bir çalışma ve üretim alanları yaratarak kolektif bir gelişimi öngörüyor ve bu yönde etkinlikler yapıyor.
Faaliyetleri arasına bu sene tiyatro sanatını da aldılar. Daha önceleri, İskele Kültür Sanat Derneği ve sonra MAGEM adı altında oyunlar sahneleyen grup, bu defa Gazimağusa Gelişim Akademisi adını aldı.
Şu ana kadar komedi türlerinde güzel oyunlar sahneleyen ekip, seyirci karşısına “Kırkından Sonra” adlı 2 perdelik oyunla çıktı.
Oyun bir Bulvar Komedisi. Bulvar Komedisi 19. Yüzyılda Fransa’da çıkmış, seyircilerin duygularına yönelik, gişe başarısını önde tutan bir güldürü türüdür. Amaç, sadece seyirciyi güldürmektir.
Kırkından Sonra Oyunu da bu amacı güden bir oyun. “Aşk”, “sevgi” konusunu işliyor.
Aşk, insanın yaşamında her zaman var olan, yaşanan bir olgudur. Küçük yaşlardan, ileri yaşlara kadar, insanın tattığı, asla vazgeçemediği bir duygudur. O nedenle insan hep “Aşkın yaşı var mıdır?” diye sormuştur.
Oyun yazarı Alfonso Paso 1926- 1978 yılları arasında yaşamış bir yazar. Birçok tiyatro oyunları, televizyon film senaryosu ve sinema senaryoları ve hikâyeler yazmış biri.
Oyun, önce bir doktor kliniğinde iki hasta yaşlının sıra beklerken tanışmalarıyla başlar. Dekor, bir hastane veya bir doktor kliniğidir. Koltuklar, telefon, duvarlarda resimler vardır. Basit bir dekor olmasına rağmen albenisi iyi olan bir dekordur.
İnsan, bazen hayatının ikinci baharını yaşar. Yaş ilerledikçe daha çok sevgiye ihtiyaç duyar. Oyunda da öyle oluyor. Eşleri daha önce ölmüş olan ve çocuklarıyla birlikte yaşayan Fernando ile Doleres Klinikte sıra beklerken tanışırlar. Birbirlerine kur yaparlar ve aşık olurlar. Sohbetlerin sonunda arkadaşlığı ilerletirler.
Bir gün Dolares, Fernando’nun daveti üzerine evine gider. İşte asıl komedi burada başlar.
Aslında her şey doktorlarının yaptığı bir plan üzerine gelişir. Doktorları onlara adeta çöpçatanlık yapar. Çocukların evliliklerine karşı çıkacaklarını bildikleri için ortaya bir yalan atarlar. Amaç, mutluluğa ulaşmaktır. Ulaşıyorlar mı? Ulaşamıyorlar mı? Bunun cevabını oyunu izledikten sonra alacaksınız…
Oyunda Murat Sirhan, Bilen Kılıç,Osman Demirli, Sinem Kaşifoğlu, Binnur İbili oyuncu olarak görev alıyor. Ses-Müzik-Işık-Efektte Yeliz Yücel Sirhan, Suflör Pınar Hançerlioğlu olarak belirlenmiş.
Oyunda iki yaşlı insan, ön planda olduğu için doğal olarak oyun durağan geçiyor. Konuşmalar ve hareketler yaşlılık nedeniyle hep yavaş oluyor. Dolayısıyla oyun da genelde durağan ve yavaş geçiyor. Komedi, daha ziyade sözler ve hareketlerle veriliyor. Özellikle Fernando’nun el hareketleri izleyicileri güldürüyor.
İkinci perde daha çok komedi yüklü. Oyun, daha hareketli, daha karmaşık bir hale getirilseydi çok daha beğeni toplardı diye düşünüyorum. Özellikle, iki yaşlı oyuncu dışındaki diğer oyuncuların performansları düşük geldi bana.
Genelde sıkılmadan izleyebileceğiniz, gülebileceğiniz, eğlenebileceğiniz güzel bir oyun. Evde oturup sıkılarak aynı dizilerin tekrarlarını izlemektense, bu oyuna gidip hoş bir vakit geçirmenizi salık veririm.
İyi seyirler…










Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın çağdaş sanat kümesinde bulunan diğer yazıları...
İnciraltı Şairleri
Bir Bahar Bekliyorum Üzerine
Her Şey Gülüşünde Saklı
Meseller ve Kurucuova Ağzı
Meseller ve Kurucuova Ağzı
Boyacı’ya Büyük İlgi
Nkl Sanat Gecesi Büyük İlgi Gördü
İlk Yerli Operamız: Arap Ali Destanı
Nkl’de Edebiyat Sokağı
Erdinç Akgür İle Devlet Tiyatroları’nı Konuştuk

Yazarın eleştiri ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Sessizliğin Hikayesi Üzrine
Denizli Türk Dünyası Şairleri Buluşmasının Ardından
Cevahir Caşgir’den "100süz Şiirlerim"
Orhan Pamk'un "Kar" Romanı
ve İlk Bölüm Yayınlandı
ve İlk Bölüm Yayınlandı
"Bitemeyen Proje" Üzerine
Beşik Gibi Sallandık
"Kırmızı Pazartesi" Romanının Düşündürdükleri
Olcay Kıraç İle Kıbrıs Sorunu

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Vakit Gelince [Şiir]
Kara Güzel [Şiir]
Hayallerim [Şiir]
Gönlümün Tacısın Yar [Şiir]
Kurban Olurum [Şiir]
Acı Ektim [Şiir]
Nerdesin? [Şiir]
Yüreğimde İhtilal Var [Şiir]
Hayat Seni Çözemedim [Şiir]
Helallik İstiyorum [Şiir]


Hakan Yozcu kimdir?

1964 doğumluyum. Kuzey Kıbrıs'ta yaşıyorum. 1988 Erzurum Atatürk Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı Bölümünden mezun oldum. 20 yıl çeşitli okullarda edebiyat öğretmenliği yaptım. Uzun yıllar Yenivolkan ve Güneş Gazetelerinde köşe yazarlığı yaptım. Şu an Habearkıbrıslı ve Güncelmersin Gazetelerinde yazıyorum. Birçok internet gazete ve sitelerinde yazılarım yayınlanıyor. Şiir, öykü ve tiyatro oyunları yazıyorum. Bu alanlarda çeşitli ödüllerim var. Kendime ait basılmış "Güzel Bir Dünya" ve "Mesela Başka" isimli iki adet öykü kitabım var. 7 tane tiyatro oyunum var. 6 yıl Kıbrıs Türk Devlet Tiyatroları Genel Müdürlüğü görevinde bulundum. Halen Başbakan Yardımcılığı Ekonomi, Turizm, Kültür Ve Spor Bakanlığı'na bağlı Müşavirim.

Etkilendiği Yazarlar:
...


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Hakan Yozcu, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.