..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Başka dillerle ilgili hiçbir şey bilmeyenler, kendi dilleriyle ilgili de hiçbir şey bilmiyorlar. -Goethe
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Eleştiri > Çağdaş Sanat > Hakan Yozcu




7 Aralık 2014
Özlem Erzen İle Tiyatro Üzerine  
Hakan Yozcu
Mesarya Kültür Sanat Derneği olarak 2009 yılına kadar 5 oyun sahnelemişler. Önceki yıllarda Mehmet Erzen’in yazdığı “Düğün” oyunu oynanmış. Bu oyuna Kültür Dairesi de büyük destek vermiş. “Düğün” oyunu Güzelyurt Tiyatro Günlerinde oynamış. KKTC’nin birçok yerinde sahnelenmiş. Bu oyun için özel kostümler hazırlanmış. Seyircinin büyük beğenisini ve takdirini kazanmış.


:AJHI:

               
     Mesarya Kültür Sanat Derneği Yönetim Kurulu Üyesi Sosyal Etkinlikler Sorumlusu Sayın Özlem Erzen Hanım’la geçen gün Gazimağusa’da bir araya geldik. Uzun uzun sanat, kültür ve tiyatro konuştuk…
     Özlem Erzen, genç bir arkadaşımız. Amatör bir tiyatro oyuncusu. Hoca Yesevi Üniversitesi‘nde İngilizce Öğretmenliği okudu. Ama kendisi şu an özel bir şirkette muhasebe memurluğu yapıyor.
     Anlayacağınız çok yönlü bir kişilik…
     Öncelikle oyunculuğunu konuşuyoruz. “Cevdet Erzen Tiyatrosu” oyuncusu. Bu tiyatro, “Mesarya Kültür Sanat Derneği” altında faaliyet gösteriyor. 1986 yılında “Mehmet Erzen, Doğan Gürçağ ve onlarla birlikte 20 kadar sanatsever tarafından kurulmuş bu dernek. Amaç da Mesarya Köylerinde sanat etkinlikleri yapmak olmuş. Ve özellikle de tiyatro dalında faaliyet göstermişler… 2012 yılından itibaren de kurucularından biri olan Cevdet Erzen anısına “Cevdet Erzen Tiyatrosu” adı verilmiş…
     Dernek geçen yıl, “Düğün” adlı oyunla “Direklerarası Tiyatro Ödülleri”nden “Umut Veren Tiyatro Topluluğu” Ödülünü almış. Özlem Erzen de, geçtiğimiz tiyatro sezonunda “Gumru” adlı oyundaki rolü ile İstanbul Direklerarası Seyircileri Derneği tarafından “En İyi Komedi Bayan” dalında ödül almış. Ve bu ödül kendisini çok mutlu etmiş. “Doğrusu, bu ödül, beni kamçıladı. Amatörce çalışmanın ardından böyle bir ödül almak hem beni, hem ekibimizi çok mutlu etti. Doğru yolda olduğumuzu anladık. Tiyatro sevgisi içimizde daha da büyüdü” diye duygularını dile getiriyor.
     Mesarya Kültür Sanat Derneği olarak 2009 yılına kadar 5 oyun sahnelemişler. Önceki yıllarda Mehmet Erzen’in yazdığı “Düğün” oyunu oynanmış. Bu oyuna Kültür Dairesi de büyük destek vermiş. “Düğün” oyunu Güzelyurt Tiyatro Günlerinde oynamış. KKTC’nin birçok yerinde sahnelenmiş. Bu oyun için özel kostümler hazırlanmış. Seyircinin büyük beğenisini ve takdirini kazanmış.
Dernekte 1990’lı yıllarda ise faaliyetler durmuş. Dernek fiilen varmış ama etkinlikler yapılmamış. 2009 Yılında ise tekrar aktif duruma geçerek oyun sahnelenmeye devam edilmiş…
     Geçen Yıl Doğan Erçağ yönetiminde “Gumru” adlı oyunu hazırlamışlar. Bu oyun hala sahnelerimizde gösterime devam ediyor.
Bu oyun için profesyonel müzisyenler tarafından iki müzik parçası bestelenmiş. Burada Özlem Hanım, izleyenlere: “Simsiyah perdelerin önünde, dekorsuz, aksesuarsız oynanan oyunlardan sıkıldıysanız, muhteşem dekoru, kendine has müzikleri, kendi için yazılmış ve bestelenmiş iki adet şarkısıyla profesyonel kişilerce çizilmiş ve renklendirilmiş afişiyle “ GUMRU” oyunumuz sizleri bekliyor.” diyor ve devam ediyor: “Kelimelerin değil olayların komik yönlerini ortaya koyarak, bir anlamda kolaycılıktan uzak oyunları tercih eden Mesarya Kültür Sanat Derneği, Cevdet Erzen Tiyatrosu kendi kültürümüzü koruma adına, bir savaş vermektedir.” diyor.
     Özlem Erzen, tiyatroyu çok sevdiğini, bu nedenle ülkemizde oynanan tüm oyunlara gittiğini, mümkün oldukça bir tanesini dahi kaçırmamaya çalıştığını söylüyor.
     Özlem Hanım’a seyircilerin tiyatroya olan ilgilerini soruyorum. Açık yüreklilikle dile getiriyor: “Aslında şu an en büyük sıkıntımız seyirci sıkıntısı. Bilet satmada zorluk çekiyoruz. Bu durum, çok tanınmadığımızdan veya reklamı iyi yapamadığımızdan ileri gelebilir. Vatandaşlar, sadece uzun soluklu ve sürekli faaliyet yapan tiyatroları destekliyor. Yeni kurulan tiyatro ekipleri o kadar destek görmüyor. Oyunlarımıza veya gala gecelerimize, siyasileri, tiyatro ile uğraşanları ve basını davet ediyoruz. Ama maalesef bu davetlere cevap verilmiyor. Özellikle siyasiler ve basın mensuplarımız oyunlara gelmiyor. Bu da bizleri çok üzüyor. Oysa bir oyunu 3-4 ay gibi bir sürede emek vererek hazırlıyoruz. Çoğumuz işini yarıda bırakıp geliyor. Büyük bir heves ve istekle oyunu hazırlıyoruz. Ama oyun 3-5 gösteri ile biterse verilen tüm emeklere yazık oluyor. Bu kadar çalışma boşa gidiyor. Bir oyun 3-5 gösterimle sınırlı kalmamalı…
     Seyircisiz tiyatro olmaz. Seyirci olursa oyuncunun da performansı yüksek oluyor. Boş sandalyelere oynamak hiç hoş olmuyor.
     Amatör Tiyatroların da devlet desteğini görmesi gerek. Biz şu ana kadar hiç destek talebinde bulunmadık. Kendi yağımız ile kavrulduk. Ama devlet desteği de almamız gerekir. Her şeye rağmen, Tiyatro sevgimiz her zorluğu aşmamıza yetiyor.”
     Özlem Erzen, komedi oyunlarının daha çok ilgi gördüğünü, kendi kültürümüzü, geleneklerimizi anlatan oyunların da çok beğenildiğini söylüyor. Bu nedenle de bu tür oyunları seçtiklerini dile getiriyor.
     Son olarak da oyun oynamak için gittikleri yerlerde Belediyelerin kendilerine yeterli ilgiyi göstermediklerini, kendilerine yeteri kadar yardımcı olmadıklarını belirtiyor. “Belediyeler maalesef bizlere, fazla yardımcı olmuyor. En azından duyuru ve ilan konusunda bize yardımcı olsalar ve hatta tüm belediye çalışanlarını oyunu izlemek için teşvik etseler bizim için büyük kazanç olur. Ama onlar sadece salonlarını verip bırakıyorlar. Oyunun olduğunu da kimse bilmiyor. Böyle olunca da seyirci gelmiyor. Belediyeler, bölgede bir oyunun oynandığını, halka çok kolayca duyurabilirler.”
“Gumru” oyunu 13 Aralıkta Güzelyurt Festivali’nde, 17 Aralıkta Mağusa Rauf Raif Denktaş Kültür ve Kongre Sarayı’nda, 26 -27 Aralık Lefkoşa AKM’de oynanacakmış.
Tiyatroseverlere bu güzel oyunu kaçırmamalarını öneririz…
     



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın çağdaş sanat kümesinde bulunan diğer yazıları...
İnciraltı Şairleri
Bir Bahar Bekliyorum Üzerine
Her Şey Gülüşünde Saklı
Meseller ve Kurucuova Ağzı
Meseller ve Kurucuova Ağzı
Boyacı’ya Büyük İlgi
Nkl Sanat Gecesi Büyük İlgi Gördü
İlk Yerli Operamız: Arap Ali Destanı
Nkl’de Edebiyat Sokağı
Erdinç Akgür İle Devlet Tiyatroları’nı Konuştuk

Yazarın eleştiri ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Sessizliğin Hikayesi Üzrine
Denizli Türk Dünyası Şairleri Buluşmasının Ardından
Cevahir Caşgir’den "100süz Şiirlerim"
Orhan Pamk'un "Kar" Romanı
ve İlk Bölüm Yayınlandı
ve İlk Bölüm Yayınlandı
"Bitemeyen Proje" Üzerine
Beşik Gibi Sallandık
"Kırmızı Pazartesi" Romanının Düşündürdükleri
Olcay Kıraç İle Kıbrıs Sorunu

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Vakit Gelince [Şiir]
Kara Güzel [Şiir]
Hayallerim [Şiir]
Gönlümün Tacısın Yar [Şiir]
Kurban Olurum [Şiir]
Acı Ektim [Şiir]
Nerdesin? [Şiir]
Yüreğimde İhtilal Var [Şiir]
Hayat Seni Çözemedim [Şiir]
Helallik İstiyorum [Şiir]


Hakan Yozcu kimdir?

1964 doğumluyum. Kuzey Kıbrıs'ta yaşıyorum. 1988 Erzurum Atatürk Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı Bölümünden mezun oldum. 20 yıl çeşitli okullarda edebiyat öğretmenliği yaptım. Uzun yıllar Yenivolkan ve Güneş Gazetelerinde köşe yazarlığı yaptım. Şu an Habearkıbrıslı ve Güncelmersin Gazetelerinde yazıyorum. Birçok internet gazete ve sitelerinde yazılarım yayınlanıyor. Şiir, öykü ve tiyatro oyunları yazıyorum. Bu alanlarda çeşitli ödüllerim var. Kendime ait basılmış "Güzel Bir Dünya" ve "Mesela Başka" isimli iki adet öykü kitabım var. 7 tane tiyatro oyunum var. 6 yıl Kıbrıs Türk Devlet Tiyatroları Genel Müdürlüğü görevinde bulundum. Halen Başbakan Yardımcılığı Ekonomi, Turizm, Kültür Ve Spor Bakanlığı'na bağlı Müşavirim.

Etkilendiği Yazarlar:
...


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Hakan Yozcu, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.