En tatlı sevinçler, en hiddetli kederler sevgidedir. -Pearl Bailey |
|
||||||||||
|
Erzurum’da Atatürk Üniversitesi Fen edebiyat Fakültesi’nde 4 yıl aynı sınıfta idik. Aynı dertleri paylaştık. Aynı sıkıntılara ortak olduk. Platonik aşkı yaşadık… Şair ruhluydu. Çılgın bir tarzı vardı. Bu nedenle ona “Rint” diyorduk. Farklı düşünceleri, güzel söylemleri, inci gibi dizeleri vardı. O nedenle de herkes tarafından “Üstat” diye anılırdı. Sivaslıydı. Suşehri’nde 1967 yılında Dünya’ya gelmişti. Mübadele yıllarında Sivas’a Suşehri’ne göç eden bir ailenin oğluydu. Üniversiteden sonra yüksek lisans yaptı. Şiir yazmaya devam etti. Hiç kopmadı şiirden. Kendini hep şiirin hizmetçisi, ağır bir işçisi olarak gördü. Şiirleri ve yazıları, ulusal gazetelerin kitap ekleriyle “Buruciye Edebiyat”, “Papirüs”, “Eliz Edebiyat”, “Kurşun Kalem”, “Şiirliçıkın”, “Sonra”, “Mühür”, “Üç Nokta”, “Kitap-lık”, “Yazlıkaya” gibi birçok dergide yayınlandı. “Şiirliçıkın” adlı şiir-edebiyat dergisini 30 sayı çıkardı. Şair İhsan Tevfik Kırca’dan söz ediyoruz. Araştırmacı, yazar, şair ve edebiyat öğretmeni… İlk Şiir Kitabı olan “Dipsuları” ile edebiyat dünyasında bir çıkış yakaladı. İçindeki aşkı, sevgiyi ve melankoliyi farklı bir bakış açısı ile dile getirdi… 5 yıl aradan sonra ikinci şiir kitabı ile geldi şiir dünyasına… “Bedreddünem dedim, işte zatıma bir başka halce baktım” diyen şair, kendine ve içinde yaşadığı topluma “bir başka halce” bakmayı denemiş. Bireyselliğin ve toplumsallığın iç İçe girdiği naif şiirler kaleme almış. Şairin son şiirlerinde belirginleşen şey, insan sevgisinden halk diline ve geleneğine bağlanan, nerdeyse onun sevgisinden kopan aşık edebiyatına, koşma, mani, güzelleme, ağıt, taşlamaya yanaşan, yarım benzerlikler taşıyan yerdir: İSHAK Sabah olmadan gülü övme Akşam olmadan günü Dolanıdurur karşı bağlarda Bir ateş düğünü Yaz geçti dönüp görmedim Üveyiklerin sana güldüğünü Gelseydin eskisi gibi gelseydin Gösterirdim suların başağa yürüdüğünü Gün kavuştu el ayak çekildi Gördük İshakların saraya döndüğünü İshak ishak ey can Ruhuma gizinden nişane bırak İshaklar çağrışıyor öyle deli ki gece Tüm ölüler ayakta el ediyor sessizce İçten, samimi ve bir o kadar da güzel söylemler… Çekiyor insanı İhsan Tevfik Kırca’nın şiirleri… Alıp götürüyor başka diyarlara… Yormuyor, sıkmıyor, bunaltmıyor… Hafif… Ucu açık sanki… su gibi saf, su gibi berrak, su gibi akıp gidiyor işte… Durmuyor şair… Durmadan da yazıyor, üretiyor… Bu sene üçüncü şiir kitabıyla merhaba dedi şiirseverlere… “Sevgiye Durmak” dedi son eserine… Kitabını imzalayarak bana da sundu “Sevgili kardeşime bir ömür boyu “Sevgiye Durmak” kardeşlik borcumuz olsun…” diyerek… Sevgiye Durmak Kurulmuştur evrenin büyük saati Yürür dururuz hep Bir masal zamanı içinde Asırlık çınarlar titreyen menekşeler Dururlar rüzgara karşı akıl sormaya Bilmezler ki Yürek sorulur sadece ulu rüzgara Ova çiçeğe Dağ börtü böceğe durur Ovada ıslık olur da Yine bana döner sesim Yapraklarımı değil kalbimi okur Yedi dağın fırtınası Yağmur, boran, kar, kırağı Doğanın ve delişmen yaşamın En eski sözlüğüdür bu Devredilir dilden dile Suya dönüşen kalplerde Güneşten ve evrenden daha öte Bir ışık sızar sonra Çiçeğe durur akasyalar, erguvanlar Ben sevgiye dururum yüzümü usulca Dördüncü Türkoloji buluşması için Girne’de buluştuk şair dostumla… Eski günlerimizi yad ettik… Şiirler okuduk, sevgimizi anlattık… Saatlerce edebiyat, sanat konuştuk… Yarenlik ettik… Ne kadar da güzel olurmuş meğer eskileri konuşmak…
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Hakan Yozcu, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |