..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
"Hayranlığı o dereceye vardı ki; yere düştü ve kendinden geçti." -Fuzuli (Leyla ile Mecnun)
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Öykü > Aşk ve Romantizm > alidem




21 Eylül 2001
Çelme I.  
alidem
İskeleye doğru yürümeye başladı. Güneş sırtını yakıyordu. Uyuşan kaslarının yeşerdiğini hissetti. Bahar geliyor Johnatan dedi.


:BEJI:
Ve sabah!.. Gün doğumu… Başlangıçların zamanı...
Öykümüz, bu sabah başlıyor. Çünkü Emel bu sabah misafir odasında yalnız uyandı. Hakkı dün gece kapıyı çarparak –her zamanki gibi– gitmişti.
Evliliklerinin ilk iki yılı için muhteşem, diyebiliriz. Ama daha ikinci yıl bitmeden “tartışma seansları” başladı.
Dün gece de bunlardan biri –muhtemelen sonuncusu– yaşanmıştı.
Tartışmalar… Kavgalar… Her ikiside yorgun ve bıkkındı, artık. Bitmesi, ikisini de mutlu ederdi. Ve kanepedeydi. Yalnızdı… Bitmişti…
İsteksizce kalktı. Üstü buruş buruştu. Banyoya gitti. Sular akmıyordu. Kesinitiler için su saklamadığını fark etti. Dolu tek bir kovası bile yoktu.
Hakkı’nın buzdolabına su doldurup koyduğu üç viski şişesinden, “Hikmet Bey’in hediyesi” olanı aldı. Bu şişeye özel bir önem verirdi, kel.
Yurt günlerinde yaptığı gibi bir parça pamuğu ıslatıp gözlerini sildi. Kendini akıllı hissetti –yurt günlerinde olduğu gibi. Bütün şişeyi başından aşağı boca etti. Soğuk suyun onu hayata itelediğini hissetti; ya da kendi kendini vaftiz etmişti. Özgür bir kadındı, artık. Hayatı kucaklamak için giyindi ve sokağa çıktı.
Önce bakkala uğradı. Kapıcılar gazeteli, ekmekli sepetleriyle servise çıkıyorlardı. Hepsinin (kadınlar da dahil) onu süzdüklerini fark etti. Hoşuna gitti.
Bir paket sigara ile gazete aldı.
Cüzdanına baktı. Kalan para karşıya geçmesine yeterdi. İnci’lere gitmeye karar vermişti. Gitmeden önce telefon açmalıyım, diye düşündü. Evde olmayabilirler. Çocukların okulu, Adnan’ın da işe gitmesi gerek.
Evdedir; ama telefon etmeden gitmek, yakışık almaz.
Kocası ve üç oğluyla yaşayan İnci’nin, “kışlam” dediği evini düşündü. Midesi burkuldu. Bakkalın girişindeki demirlere tutunarak öğürmeye başladı. Kapıcılar ona baktı. Hoşuna gitmedi.
Neyse son saframı da attım, dedi usulca. Espri yeteneği olmasına sevindi. Denize inen caddenin üzerinde durup rıhtımı, gemileri, martıları izledi. Bir ara Johnatan Livingston’u görür gibi oldu; ama tam seçemedi. Martıların seslerinin buraya kadar gelmesine ve bunu daha önce hiç fark etmemiş olmasına şaşırdı.
Bir an annesine gitmeyi düşündü; ama fazla arabesk bularak vazgeçti. Birileriyle konuşmaya gerçekten çok ihtiyacı vardı. Sağlam bir omuz bulup ağlamalıyım, diye düşündü. İçi dopdoluydu. Patlayacak hale geldim. Neden ve Nasıl bilmiyorum. Fazla uzatmaya gerek yoktu; İnci’ye gidecekti. İnci onu anlardı; en azından dinlerdi.
İskeleye doğru yürümeye başladı. Güneş sırtını yakıyordu. Uyuşan kaslarının yeşerdiğini hissetti. Bahar geliyor Johnatan dedi.



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın aşk ve romantizm kümesinde bulunan diğer yazıları...
Çelme II.

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Tövbe [Şiir]
Metropol Seyyahı'na [Şiir]
Otel Odası [Şiir]
Kök [Şiir]
Hayatın Anlamı Ya Da İntihara Reddiye [Şiir]
Sûret [Şiir]
Mihenk Taşı Olarak Felsefe"nin Değeri Üzerine I. [Bilimsel]
Haçlı Seferleri Üzerine [Bilimsel]


alidem kimdir?

ben-î âdem . . .


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © alidem, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.