..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Dünya hayal gücünün tuvalinden başka birşey değildir. -Henri David Thoreau
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Eleştiri > Çağdaş Sanat > Hakan Yozcu




18 Nisan 2014
Sevgi Festivali  
Hakan Yozcu
Kıbrıs’ta düzenlenen bu festivaller, önceleri, “Panayır” olarak adlandırılırdı. Sonra bu isim festivale çevrildi. Bu festivallerde daha ziyade, küçük büfeler ve restoranlar, lokma, kebap çeşitleri, bunların yanında geleneksel Kıbrıs Türk mutfağından örnekler sunulmaktadır...


:AJHA:
     

“Festival” sözcüğü, Latince "festivus" (şenlik, eğlence) kelimesinden Batı dillerine ve oradan da Türkçe’ye geçmiş bir sözcüktür. Önceden planlanmış sanat ve kültür gösterileri dizisi anlamına gelmektedir. Ayrıca bir yörenin belli başlı ürününü tanıtmak için yapılan gösteri, şenlik de festival olarak adlandırılabilir.Fransızca kökenli bir kelimedir. İngilizce’de “Holiday”, “Celebration”, “Carnival” sözcükleriyle karşılanır.

Festivaller, bir ülkenin, bir bölgenin, bir şehrin tanıtımında önemli olan etkinliklerdir. Her yapılan festival, bölgeyi tanıtır ve bölge insanının sesini duyurur. Bu nedenle hemen her ülkede festivaller yapılır. Ve yapılan bölgelerde bir neşe, bir mutluluk kaynağıdır. Özellikle Uluslararası yapılan festivaller çok iyi bir tanıtım aracıdır...
Bizde de çeşitli festivaller yapılmaktadır. Hem de o kadar çok yapılmaktadır ki neredeyse her gün, her dönem bir festival adını duyuyoruz: “Portakal Festivali”, “Patates Festivali”, “ Gafgarit Festivali”, “Üzüm Festivali”, “ Kolakas Festivali”, “ Zeytin Festivali”, “ Macun Festivali”, “ Hellim Festivali”, “ Harup Festivali”, “ Pulya Festivali”... bunların yanında çeşitli Kültürel Festivaller, Müzik Festivalleri, Tiyatro Festivalleri gibi...
Bu durumun ne kadar doğru, ne kadar yanlış olduğunu tartışmak istemiyorum. Bazen “Bıktık bu festivallerden. Ne kadar çok festival oluyor? Hangisine yetişeceğiz? “gibi şikayetler de gelmiyor değil...
Dikkati çeken özelliklerden biri de bu festivallere verilen isimler. Her bölge neyi ile meşhursa onun adını veriyor festivale: “Gafgarit Festivali”, “Harup Festivali”, “ Pataes Festivali” gibi... Tanıtım açısından belki doğru bir düşüncedir; ama diğer taraftan da festivallerin ciddiyetinin ne kadar olduğu tartışmasını çıkarmıyor mu ortaya bu isimler? Bu konuda yorum yapmak istemiyorum...
Kıbrıs’ta düzenlenen bu festivaller, önceleri, “Panayır” olarak adlandırılırdı. Sonra bu isim festivale çevrildi. Bu festivallerde daha ziyade, küçük büfeler ve restoranlar, lokma, kebap çeşitleri, bunların yanında geleneksel Kıbrıs Türk mutfağından örnekler sunulmaktadır. Eğlence programı, konserler, moda şovları, güzellik yarışmaları içermektedir. Lunaparklar ve türlü şans oyunları da düzenlenmektedir. Bu festivaller, adada yılın değişik zamanlarında yapılmaktadır...
2 Yıldan beri öyle bir festival var ki adıyla ve içeriğiyle dikkat çekiyor: “SEVGİ VE KÜLTÜR FESTİVALİ”
Adından da anlaşılacağı gibi farklı bir festival. Güzelyurt Bölgesi’nde SEÇDER tarafından düzenlenen bu festivalin, 18-26 Nisan tarihleri arasında ikincisi gerçekleştirilecek.
     Dernek Başkanlığını öğretmen olan eski dostum Faik Arçay yapıyor. Faik Arçay, daha önceleri Öğretmenler Sendikası’nda da görev yapmış sosyal yönü kuvvetli olan aktif bir arkadaş...
Arçay festivalin amacının “Toplumda giderek farklılaşan ve yalnızlaşan insana sevgi, hoşgörü, dostluk mesajları ile kültür ve sanatı yaşatmak olduğunu” belirtti.
Festival, 9 güne yayılacak. Festival 18 Nisan Cuma gecesi Güzelyurt AKM’de saat 20.30’daki Şiir ve Söyleşi Gecesi ile başlayacak. Hoşgörü Paneli ise 19 Nisan Cumartesi Güzelyurt Belediye Oteli’nde saat 20:30’da yer alacak. Festival boyunca panel, 23 Nisan Çocuk Bayramı kutlaması, yürüyüş, halk dansları gösterisi ve çocuk şöleni yapılacak.
Güzel bir festival olacağına inandığımız bu etkinliği gerçekleştirecek olan Sayın Faik Arçay ve tüm ekibine başarılar diliyoruz. Kendilerine teşekkür ediyoruz...



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın çağdaş sanat kümesinde bulunan diğer yazıları...
İnciraltı Şairleri
Bir Bahar Bekliyorum Üzerine
Her Şey Gülüşünde Saklı
Meseller ve Kurucuova Ağzı
Meseller ve Kurucuova Ağzı
Boyacı’ya Büyük İlgi
Nkl Sanat Gecesi Büyük İlgi Gördü
İlk Yerli Operamız: Arap Ali Destanı
Nkl’de Edebiyat Sokağı
Erdinç Akgür İle Devlet Tiyatroları’nı Konuştuk

Yazarın eleştiri ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Sessizliğin Hikayesi Üzrine
Denizli Türk Dünyası Şairleri Buluşmasının Ardından
Cevahir Caşgir’den "100süz Şiirlerim"
Orhan Pamk'un "Kar" Romanı
ve İlk Bölüm Yayınlandı
ve İlk Bölüm Yayınlandı
"Bitemeyen Proje" Üzerine
Beşik Gibi Sallandık
"Kırmızı Pazartesi" Romanının Düşündürdükleri
Olcay Kıraç İle Kıbrıs Sorunu

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Vakit Gelince [Şiir]
Kara Güzel [Şiir]
Hayallerim [Şiir]
Gönlümün Tacısın Yar [Şiir]
Kurban Olurum [Şiir]
Acı Ektim [Şiir]
Nerdesin? [Şiir]
Yüreğimde İhtilal Var [Şiir]
Hayat Seni Çözemedim [Şiir]
Helallik İstiyorum [Şiir]


Hakan Yozcu kimdir?

1964 doğumluyum. Kuzey Kıbrıs'ta yaşıyorum. 1988 Erzurum Atatürk Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı Bölümünden mezun oldum. 20 yıl çeşitli okullarda edebiyat öğretmenliği yaptım. Uzun yıllar Yenivolkan ve Güneş Gazetelerinde köşe yazarlığı yaptım. Şu an Habearkıbrıslı ve Güncelmersin Gazetelerinde yazıyorum. Birçok internet gazete ve sitelerinde yazılarım yayınlanıyor. Şiir, öykü ve tiyatro oyunları yazıyorum. Bu alanlarda çeşitli ödüllerim var. Kendime ait basılmış "Güzel Bir Dünya" ve "Mesela Başka" isimli iki adet öykü kitabım var. 7 tane tiyatro oyunum var. 6 yıl Kıbrıs Türk Devlet Tiyatroları Genel Müdürlüğü görevinde bulundum. Halen Başbakan Yardımcılığı Ekonomi, Turizm, Kültür Ve Spor Bakanlığı'na bağlı Müşavirim.

Etkilendiği Yazarlar:
...


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Hakan Yozcu, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.