Şiir, duyguların dilidir. -W. Winter |
|
||||||||||
|
Demet demet sevgilerle Dosta doğru gider gönül Kardeş olup övgülerle Dosta doğru gider gönül. Cumartesi günü çok sevdiğim, saydığım Mansur Öztürk abimizi ziyarete gittim. Uzun zamandır bunu planlıyordum kafamda. Çünkü onu çok özlemiştim. Mansur Öztürk, Gazimağusa’da yeni kurulan Sevgi, Dostluk Ve Kardeşlik Derneği’nin başkanı... Kendisi TC Başbakanlık Vakıflar Genel Müdürlüğü’nden Emekli Başmüfettiş... Vatandaş olduktan sonra Gazimağusa’ya yerleşmiş. Sevgi Dostluk Ve Kardeşlik Derneği’ni kurmuş. Sevginin, dostluğun ve kardeşliğin gücüne inanmış bir kişi Mansur Öztürk. “İnsanları birbirine bağlayacak olan, onları kenetleyecek olan ve huzura erişterecek olan tek şey sevgidir. İnsanların başka bir şeye ihtiyacı yok “diyor. Derneğin amacını sorduğumda “Toplumumuzu sevgi ve kardeşlik duygularıyla birbirine bağlamak, kaybolan değerlerimize sahip çıkmak, geçmişimize bakarak, geleceğe ideal insanlarımızı ve güçlü bir toplum yaratmamızı sağlamak, moral değerlerimizi yüksek tutmak, her şeye sevgi, saygı ve hoşgörüyle yaklaşmayı öğrenmek, her alanda başarılı, doğru,dürüst, sağlıklı , huzurlu, kendinden emin, yarınından güvenli , çalışkan bireyler yetiştirmek...” diye sıralıyor. Mansur Öztürk ile derneğin faaliyetleri hakkında konuşuyoruz. Yeni bir dernek oldukları için henüz ayakta durmaya çalıştıklarını, ama insanlarımızın kendilerini tanıyınca ilgi gördüklerini ve böylece her geçen zaman içinde daha da tanınacaklarını belirtiyor. Gençlerin uyuşturucuya, alkole, kumara bulaşmamaları için ve bunlardan uzak kalmaları için birebir sohbetler yaptıklarını, onları telkin etmeye çalışarak, bunların zararlarını anlattıklarını söylüyor. Özellikle günümüzde bir çığ gibi herkese saran bet ofislerinden mutlaka uzak kalınması gerektiğini dile geitiriyor. Mansur Öztürk, Şu an adada aileler arasında boşanmaların çok fazla olduğunu,bu nedenle ailelere ziyarette bulunup güçlü bir aile olması için telkinlerde bulunduklarını, aile içinde güven, sadakat , sevgi ve saygının en önde olması gerektiğini anlattıklarını, bu sohbet sonunda da onlardan büyük ilgi gördüklerini belirtiyor. Sohbetimiz sırasında derneğin gücü oranında bazı ihtiyaçlı öğrencilere yardım edildiğini, onlara cep harçlığı verildiğini, bunların da bazı hayırsever zengin işadamları tarafından karşılandığını öğreniyorum. İlerde bu hayırsever işadamlarının destekleriyle bu tür öğrencilere burslar da vermilmesi düşünülüyor. Dernek, belirli zamanlarda akademisyenler tarafından konferanslar da veriyor. Çeşitli konularda halkı bilinçlendirmek ve onları bilgi sahibi edinmek amacıyla işin uzmanları getirtilip seminerler, konferanslar verdiriliyor. Son olarak Mansur Öztürk şunları söylüyor: “Adımızı dernek olarak duyurmaya başladık. Bölgede sevgi ve takdir görüyoruz. Çünkü biz her şeye sevgi ile yaklaşıyoruz. Hiç bir siyasi parti ile ve hiç bir dini teşkilatla bağlantımız yok. Bunlardan tamamen uzak duruyoruz. Siyaset girdiği zaman derneğin biteceğine, yok olacağına inanıyoruz. Biz, herkesi kucaklıyor ve herkese sevgiyle yaklaşıyoruz.” Gerçekten sıcak sohbetimiz, sıcak çay eşliğinde doyumsuz oluyor. Ne kadar çok çay içtim bilmiyorum. Ama tadı damağımda kaldı doğrusu. Ben de bu doyumsuz sohbeti sizlere taşımak istedim. İnsanın hiç bir karşılık beklemeden, her şeye sevgiyle bakması ne kadar güzel... Sevgisiz kalmayın...
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Hakan Yozcu, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |