Milli egemenlik öyle bir nurdur ki, onun karşısında zincirler erir, taç ve tahtlar batar, mahvolur. -Atatürk |
|
||||||||||
|
Kıbrıs Türk Devlet Tiyatrolarının 50. kuruluş yıldönümünü de geride bıraktık. Geçmişe baktığımızda zor da olsa, sıkıntılı da olsa güzel işlerin yapıldığını, halkımıza kültür hizmetinin kusursuz verildiğini söyleyebiliriz. Bu sene 50. Kuruluş yıldönümü çerçevesi içerisinde bir takım etkinlikler yapıyoruz. Her şeyden önce 50 yıllık bir almanak çıkarıyoruz. 50 yıl içerisinde neler yapıldı? Nereden nereye gelindi? Bu soruların cevabı bulunacak bu almanakta. Arkadaşlarımız hazırlıklarını bitirmek üzereler. İkinci olarak bazı yazarlarımızın oyunlarının yer aldığı “Oyunlar Dizisi 2”yi çıkaracağız. Bu eserde 4 yeni oyun yer alacak. Bunların dışında 27 Mart Dünya Tiyatrolar Haftasına denk getirdiğimiz İstanbul Devlet Tiyatroları turnesi olacak. İstanbul Devlet Tiyatrosu, şu an İstanbul’da oynanan ve İstanbul Devlet Tiyatroları’nın sahnelediği “2. Dereceden İşsizlik Yanığı” adlı oyunu sahneliyor. Biz de bu oyunu davet ettik. TC ve KKTC arasında Toplumsal kültürel ve sanatsal etkileşimin sağlanması adına bu oyun ekibini Kuzey Kıbrıs’ta konuk etmekten gurur duyacağız. “2. Dereceden İşsizlik Yanığı” tek kişilik bir oyun. Berkay Tulumbacı rol alıyor. Berkay Tulumbacı , Kıbrıs kökenli bir sanatçı. Lefkoşa’da doğmuş. Liseyi Lefkoşa’da bitirmiş. Konservatuvarı Türkiye’de tamamlamış. B itince de şansını İstanbul’da denemiş, burada kalmış ve çok da başarılı olmuş. Bu oyunda Kıbrıslı bir sanatçının rol alması bizleri daha farklı olarak heyecanlandırdı. İstedik ki bu heyecanı hep birlite yaşayalım. Ortaya çıkardığımız proje Bakanlığımızca da onaylanınca yazışmalar hemen başladı ve proje hayat buldu. İstanbul Devlet Tiyatroları 25 Mart 2014 Salı akşamı ilk kez Gazimağusa seyircisiyle buluşacak. Sonra 27 Mart Dünya Tiyatrolar Günü’nde Güzelyurt AKM’de sahne alacak ve son olarak da 29 Mart 2014 Cumartesi gecesi Lefkoşa Atatürk Kültür Merkezi’nde Lefkoşalı tiyatroseverlerle buluşacak. Oyunun başlama saatleri 20.00 olarak belirlendi. Oyun, işsiz bir üniversite mezununun başından geçen traji komik olayları anlatıyor. Şu an İstanbul’da mutlaka izlenilmesi gereken ve en çok seyirci çeken 4 oyundan biri...Oyun, bu yönüyle adamızda da büyük ilgi uyandıracaktır... Ülkemizde sanata ve özellikle tiyatroya karşı büyük bir önem verilmektedir. Tiyatro, sanat türleri arasında en çok ilgiyi görüyor düşüncesindeyim. Bu ifadeyi seyircilerin salonu doldurması sonucu rahatlıkla söyleyebiliyorum. Böylesi güzel bir oyunu da adamıza getirmekten ve İstanbul Ekibini ülkemizde konuk etmekten duyduğum mutluluğu anlatmaya sözcükler bulamıyorum. Çağımızın en büyük sorunlarından biri olan işsizlik konusu Sanatçımız Berkay Tulumbacı’nın eşsisz yorumuyla tiyatroseverlere sunulacak... Hem keyifli hem de canınızı yakacak bir kara komedi... Herkese şimdiden iyi seyirler diliyorum...
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Hakan Yozcu, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |