Herkesin derdi başka. -Orhan Veli |
|
||||||||||
|
Sahnelerde 39 yıl geçirmek az bir zaman değil. Neredeyse bir ömür... Tiyatro, insanımızın mayasında var... Kanında var... Bir virüs gibidir tiyatro. Bir bulaşmaya görsün, onu temizlemeniz veya ondan bir daha kurtulmanız mümkün olmuyor... Hele bir de aşk derecesinde sevmişseni z bu sanatı... Ona bağlanmışsanız... Hayatınızın bir parçasıysa ondan asla vaz geçemezsiniz ömür boyu... Artık tiyatro gölgeniz olur... Ne o sizi bırakır; ne de siz onu bırakabilirsiniz... Zalihe Susuzlu da işte bu tür kişilerden biri... Usta bir oyuncu... Sevdalı bir tiyatrocu... Sahnelerde tam 39 yıl geçirmiş... 1963 Baf doğumlu... 1976 yılında tiyatroya başlamış. Maraş Emek Tiyatrosunda uzun süren bir çalışma dönemi geçirmiş. Kıbrıs Türk Devlet Tiyatroları’nda da sözleşmeli olarak çalışmış. Kıbrıs’ın ilk özel tiyatrosu olan Kıbrıs Türk Komedi Tiyatrosu’nu kurmuş. Devlete ait gençlik merkezlerinde tiyatro eğitmenliğive yönetmenlik yapmış. Yine DAÜ’de tiyatro eğitmenliğ yapmış. Son olarak da kendi adını taşıyan tiyatrosunu kurmuş. “Zalihe Susuzlu Tiyatrosu.” “Sidikli Parkta Ciddi Bir Aşk”, “Ah Anam Gargalar Yeşil Oldu”, “Buz Gaymak”, yazmış olduğu bazı tiyatro oyunlarıdır. Daha ziyade komedi oyunları oynayan sanatçı, Kıbrıs ağzı ile yazılan oyunları tercih ediyor. Günlük konuları ele alan, halkı eğlendiren, güldüren ve düşündüren oyunları sahneliyor. Bu da hak tarafından beğeniyle izlenmesine yol açıyor. Daha doğuştan bu iş için seçildiğine inanan sanatçı, “Hani nasıl bir misyoner kıtadan kıtaya ülkeden ülkeye, yöreden yöreye gidip inancını yayar, kendinden birşeyler vererek insanlığa yararlı olmaya çalışır ya, inanıyorum ki mesleğimde iyi olursam, olabilirsem, beni izleyen insanlara iyi duygular güzellikler verebilir onları ve kendimi daha iyi insan olmaya itebilirim. Görevimi yerine getirmeye çalışıyorum HEPSİ BU!” diyor sanatçı. Zalihe Susuzlu evli ve 2 çocuk annesi. Oyunculuğu ve yönetmenliğinin yanısıra iyi bir de yazar. Kendi oyunlarını genelde kendisi yazıp oynuyor. Halkın neye güleceğini, seyircilerin bir oyundan neler beklediğini çok iyi biliyor. Ve güncel olayları o kadar büyük bir ustalıkla kaleme alıyor ki ortaya herkesin kahkahalarla güldüğü bir oyun çıkıyor. Sayın Zalihe Susuzlu’ya yaşamı boyunca sağlık dolu, bol alkışlı, seyircisi bol olan oyunlar diliyoruz. Perdeleri hiç kapanmasın. Işıkları hiç sönmesin... Alkışları çığ gibi büyüsün, büyüsün... 39 yıl... Dile kolay... Daha nice yıllara...
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Hakan Yozcu, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |