Bildiğim tek şey, ben bir Marksist değilim. -Karl Marx |
|
||||||||||
|
Eve gittim, ayakkabılarımı giydiğimde içime bir sevinç doldu. Okulda arkadaşlarım pabuçlarımı çok beğendi. Pabuçlarım ayağımda olduğunda işlerim rast gitmeye başladı, sınavlarım hep başarılı geçiyordu. Pabucu giyince çok sevinçli oluyorum, gökyüzünde uçar gibi hissediyorum kendimi, aklımdan geçen her şey gerçekleşiyor. Şu kıyafet çok güzel, param olsa da alsam diyorum, babam alıp getiriveriyor, bir yemek canım çekiyor annem o akşam o yemeği pişiriyor, sınavlarım iyi geçsin istiyorum hep bildiğim sorular çıkıyor. Pabuçlarımı giymezsem bir şey yapamıyorum. O yüzden pabuçlarıma sihirli pabuçlar diyorum. Bir gün kanaryam olsa istedim, o gün babam kanarya alıp getirmiş evimize. Babama “Babacım pazara gidip o ihtiyarı bulalım” dedim. Babamla pazara gittik, ihtiyar ayakkabı satıcısını aradık, bütün pazarı dolaştık, bulamadık. Satış yapan komşularına sorduk ihtiyar ayakkabıcıyı o günden sonra kimse görmemiş. Biz de aramaktan vazgeçtik. Pabucumu büyüyünceye kadar giydim, şimdi artık giyemiyorum. Hiç kimseye vermiyorum, öyle duruyor. Geçen gün mavi gözlü güzel bir çocuk gördüm. Çocuk çok fakirdi, üzerindeki elbise yırtık pırtıktı, ayaklarında ayakkabı yoktu. Eve koştum ayakkabılarımı sakladığım yerden çıkarıp, bir kutuya koydum. Küçük çocuğun yanına gidip kutuyu uzattım. Çocuk kutuyu alıp açtığında ayakkabıları görünce gözleri parladı, çok mutlu oldu. Tam o sırada başka bir çocuk çok güzel bir elbise getirdi. Çocuğun şansı dönmüştü. Çocuğun yanından uzaklaşırken bu ayakkabıların hiç eskimemesini diledim. Şefika Ünal (15 Şubat 2014)
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Şefika Ünal, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |