..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
"Leyla'nın işi naz ve işve; Mecnun'un gözü yaşı çeşme çeşme..." -Fuzuli (Leyla ile Mecnun)
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Öykü > Çocuk > Şefika Ünal




11 Mart 2012
İki Papağanın Hikayesi  
Şefika Ünal
Hayvanat bahçesinden iki papağan anlaşmış ve kaçmaya karar vermişler. Kaçmak için uygun bir zaman kollamaya başlamışlar, günlerden bir gün hayvanat bahçesindeki görevlilerin ihmalini ve kapının açık bırakıldığını görünce bizim iki kafadar kafeslerinden çıkıp, kaçmışlar.


:BIIA:
Hayvanat bahçesinden iki papağan anlaşmış ve kaçmaya karar vermişler. Kaçmak için uygun bir zaman kollamaya başlamışlar, günlerden bir gün hayvanat bahçesindeki görevlilerin ihmalini ve kapının açık bırakıldığını görünce bizim iki kafadar kafeslerinden çıkıp, kaçmışlar. Ancak maalesef hava çok soğuk ve yerde otuz santim kar varmış. Ağaçların dallarına konmuşlar, yerler karla kaplı olduğu için yerlerde yiyecek de bulamamışlar. Yiyecek yok, yerler karla kaplı ve hava çok soğukmuş. Bizim kafadarlar çok pişman olmuşlar, hâlbuki ilk kaçtıklarında özgürlük gibisi var mı diye seviniyorlarmış. Şimdi anlamışlar ki görevliler hava çok soğuk nasıl olsa bu kafadarlar kaçmaz diye kafesin kapısını açık bırakmışlarmış. Geri dönmek istemişler ancak arkadaşları başarısızlar, bir işi beceremeyip geri döndüler, diye gülerlerse diye de geri dönememişler. Arada bir olsun hürüz diye de teselli olmaya çalışıyorlarmış.

Diğer kuşlardan yiyecek isteyecek olmuşlar ama bu soğukta kimse yuvalarından çıkmıyorlarmış. O sırada kargaları görmüşler, biz aç kaldık yiyeceğimiz yok nasıl bulunur bilmeyiz, bize azıcık yiyecek verir misiniz diyecek olmuşlar, kargalar, git kardeşim işinize biz bu soğukta kendimize yiyecek bulamıyoruz size nasıl verelim demişler. Kargalar, sizin ne işiniz var bu mevsimde seyahate çıkılır mı? Diye sormuş, papağanlar ise biz firariyiz, hayvanat bahçesinden kaçtık, özgür olmak istedik ve havaların bu kadar kötü olduğunu düşünemedik demişler. Kimseyi, hiçbir kuşu göremedik, o yüzden sizden yardım istedik demişler.

Kargalar yaz olsa idi yardım ederdik, bu kış mevsiminde biz ne yapabiliriz ki ancak topladıklarımız bize yetiyor, siz hep sıcak yuvalarınızda oturup hazır yemeye alışmışsınız, demiş. Biz kargalar güne çok erken başlarız önce kakamızı yeriz ondan sonra da yiyecek aramaya çıkarız. Siz önce sığınacak bir yer bulun demişler. Sonra yiyecek arayalım birlikte. Papağanlar sığınacak bir yer bulduktan sonra kargalara takılmışlar, kargalar bakmış çocuğun biri elinde bir poşet içinde ekmek, bisküviler giderken, poşeti yere koymuş ve kartopu oynamaya başlamışlar. Kargalar papağanlara bakın su poşete yaklaşıp içinden yiyecek alacağız sonra da kaçacağız demişler. Papağanlar ya bizi görürde yakalamak isterse çocuk deyince kargalar bu sizin sıcak evinizde hazır gelenleri yemeye benzemez, hürriyetin bir bedeli vardır. Madem hür olmak istiyorsunuz bu bedeli ödeyeceksiniz demişler. Hürsen emek harcayıp kendi kısmetini kendin bulacaksın demişler.



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın çocuk kümesinde bulunan diğer yazıları...
Altın Nine
Arılar
Tilki ile Kirpinin Hikayesi
Sihirli Pabuçlar
Hayvanların İsyanı
Manavla Kurdun Hikayesi
Eşek Adası
Şehzade ile Fakir Bir Kız

Yazarın öykü ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Padişah ile Kör Dilencinin Hikayesi
Ölümsüz Köy Arayışı
Şeytana Pabucu Nasıl Ters Giydirilir?
Son Av
Hamam Böcekleri
Sen İçeriden, Ben Dışarıdan
Eren İki Kardeş
Üç Genç, Üç İstanbul ve Bir Ulema
Titiz Yoğurtçu Teyze
Kağılan Dikeni Söyler

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Ah Şu Gençlik [Şiir]
Çakır Gözlüm [Şiir]
Yavrum [Şiir]
Torunum [Şiir]
Ne de Güzel İlkbahar [Şiir]
Annem Neredesin? [Şiir]
Şu Dağın Arkasından [Şiir]
Her Şey Doğada Gizlidir [Şiir]
Doğa Yenileyici [Şiir]
Beddua [Şiir]


Şefika Ünal kimdir?

Sizden Biriyim. Doğayı, hayvanları ve yaratılanı çok seviyorum. . . .

Etkilendiği Yazarlar:
Halkımız çünkü ben Halk Öykülerini yazıyorum.


yazardan son gelenler

bu yazının yer aldığı
kütüphaneler


yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Şefika Ünal, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.