..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Herkesin derdi başka. -Orhan Veli
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Öykü > Gülmece (Mizah) > Mehmet Önder




25 Ocak 2014
İşe Yaramayan Torpil  
Mehmet Önder
Buna daha çok kızdı: -Adamın ne dediği anlaşılmıyor! Biz de kimden yardım istiyoruz.


:AAEE:
İŞE YARAMAYAN TORPİL


      Osman, gele gide başımın etini yedi. O kadar tanıdığım varmış, arkadaşıma bir torpili çok görüyormuşum. Hep böyle işsiz güçsüz mü dolaşacakmış. İkide birde bir bakkal dükkanı aç, diyormuşum. Dükkan açacak para mı varmış.
Ben sevmem böyle şeyleri desem de, bir gün zayıf bir anıma denk getirip ‘Eh’ dedirtti. Bizim eh de gözüne, kesinleşmiş mahkeme kararı gibi görünüyor olmalı; bu kez “Bak söz verdin, umutlandırdın, kalleşlik yok!” diye bastırmağa başladı.

     …

     Nasıl becerdiyse yazılı sınavı geçmiş; sorun, sözlüde. Biz de eline düştük ya, sözlü sınavda bunu başarılı sayıp ‘Eh’ diyecek, üstelik işe alacak bir kurum yetkilisi arıyoruz. Daha doğrusu ikinci bir kurban peşindeyiz.
Arayan bulurmuş, biz de aradık taradık, hatırımızı sayacak bir okul arkadaşı bulduk. Üstelik de sözlü sınavı yapacak yetkili kişi. Kırk yıl sonra ilk kez bir ricada bulunmuşuz, sağ olsun ikinci kez söyletmedi. Üstelik “Asıl sınavı geçmiş. Biz burada genel davranışları, konuşması nasıl onu görmek için çok kolay şeyler soracağız.” dedi. Hatta şunu da ekledi; “Benim soracağım soruları bilmemek için öküz olmak gerek.”
Arkadaşım sınavın kolaylığı konusunda bu kadar iddialı yani. O zaman bana da, muştuyu şimdiden ulaştırmak düşüyor. Daha sınava girmeden iş güç sahibi oldu adam. Ben de hem bir işsizin iş bulmasına yardımcı olmuş, hem de dırdırından kurtulmuş oldum.

     …

     Osman ertesi gün erkenden işyerine gitti. Sınava demiyorum, çünkü, sınav sınav değil, iki dakikalık sohbetten ibaret bir şey. Sonra işe başlayacak, bütün çalışanlar gibi akşamüstü çıkıp gelecek.
Meğer ben öyle sanıyormuşum. Osman bir saat sonra çıktı geldi. İnsan merak ediyor tabi. Şunun şurasında bir ricada bulunmuşuz, bir arkadaşımızı işsizlikten kurtarmışız:
-Ne oldu, işe başlamadın mı? Ay başında mı?
Kimi işyerleri öyledir, muhasebe açısından bölük pörçük olmasın, diye, işlemleri aybaşlarına göre düzenlerler.
Osman konuşmuyor, dik dik suratıma bakıyor. Ama ben de merak ediyorum. Hem aybaşına üç gün beş gün var, diye adam geri mi gönderilir. Fazladan bir sayfalık sigorta bildirgesi hazırladınız, diye eliniz mi aşınacak! Bizimki bana bakmayı sürdürüyor. Ben de merak içindeyim:
-Ne oldu?
İşimiz sana kaldıysa, der gibi başını geri sola doğru yatırıp bir “Hıh!” dedi:
-Senin torpil sökmedi! Sözüm geçer, arkadaşım var, deme bir daha kimsenin yanında.
Nasıl olur; benim sorduğum soruları erkek sığırlar bile bilir gibi bir laf etmişti üstelik. O denli kolay sınavı kim geçmez. Kesin daha torpilli biri geldi. “Başkası var mıydı? İşe adam aldılar mı?” dedim. Almışlar. Bak bu olmadı şimdi. Ben de kızdım arkadaşıma, o kadar da umut vermişti.
Duracak zaman değil, soluğu arkadaşın makamında aldım. O da konuşmak için beni arıyormuş. Meğer bir aday daha varmış, onu tercih etmişler. Haklı olarak, “Neden?” dedim. Tek tek anlattı:
-Kardeşim, olacak iş olsa ‘dükkan senin’ derler ya, bu da öyle. Arkadaşına, soru sordum bile sayılmaz, ama, nerede yaşamış bu adam? Alay ettiğimi sanacak, diye, utana sıkıla “Türkiye’nin başkenti neresi?” diye sordum. Ben bugüne kadar Ankara biliyordum, meğer İstanbul’muş. Haydi bir soru daha sorayım, bir şans daha tanıyayım, dedim: İkinci soru, “Türkiye hangi kıtaların üstündedir?” Meğer onu da yanlış biliyormuşuz. Türkiye kıtaların üzerinde değilmiş, toprağın üstündeymiş.
Ne diyebilirdim bu durumda. Üstelik arkadaşım ikinci aday için de kazık sorular hazırlamış, ne yapıp edip benim ricamı yerine getirsin, diye. “Ona neler sordun?” dedim. Üşenmedi anlattı:
-Önce Somali’nin başkenti, Mogadişu’ymuş. Bahaneyle öğrenmiş olduk. Bu zor soruyu bilince, haydi eşitlik olsun deyip, hatta biraz da yanıltmaya çalışarak, “Türkiye hangi kıtanın üstündedir” dedim. Yanıt, tereddütsüz: “Avrasya”. Acaba Türkiye’nin başkentini bilmek çok mu zor, buna da sorayım mı? dedim, sonra vazgeçtim. Bakarsın, amir memur çalışırız, yüz göz olmak istemedim.
Arkadaşım, “Sen olsan hangisini tercih ederdin.” der gibi yüzüme bakıyor. Hiçbir şey demedim, ilgisine teşekkür edip ayrıldım.



      Dükkana döndüm, bizim Osman hâlâ bekliyor. Ne diyeceğiz şimdi bu adama. İşimiz olmadı bari şakaya vurduralım:
-Osman, Mogadişu nire düşi?
-Ne dişi?
-Yok bişi!
      -!!!
      …

     Buna daha çok kızdı, söylene söylene gitti:
-Adamın ne dediği anlaşılmıyor! Biz de kimden yardım istiyoruz.




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.



Mehmet Önder kimdir?

30. 11. 1959'da İzmir'in Bayındır ilçesine bağlı Furunlu Köyü'nde doğdum. İlkokulu köyde, lortaokulu Çırpı Mustafa Adanır Ortaokulu'da okudum. Bayındır Lisesi'nde bir dönem okuduysam da devam edemedim. Sonra radyo tamirciliği başta olmak üzere birçok işte çalıştım. Ege Tıp Fakültesi'nde memur olarak işe başladım. Buradaki on bir yıla yakın çalışmam süresinde önce İzmir Namık Kemal Akşam Lisesi'ni, ardından Dokuz Eylül Üniversitesi Hukuk Fakültesini bitirdim. İlk Beş yılını İzmr merkezde, kalanını Bayındır'da olmak üzere yirmi iki yıla yakın bir süredir serbest avukatlık yapmaktayım. Evliyim, Alp Deniz adında sekizinci sınıf öğrencisi bir oğlum var.

Etkilendiği Yazarlar:
Aziz Nesin, Rıfat Ilgaz, Muzaffer İzgü


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Mehmet Önder, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.