..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
En tatlı sevinçler, en hiddetli kederler sevgidedir. -Pearl Bailey
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Öykü > Anı > Mehmet Önder




7 Temmuz 2015
Beşiktaş Tatlıdır  
Mehmet Önder
- Kendimi bildim bileli Beşiktaşlıyım.


:AFGI:
BEŞİKTAŞ TATLIDIR

     Anı-öykü     

Bu eski bir öyküdür. Siz deyin kırk beş yıllık, ben diyeyim, daha git git. Köydeyim o zaman, ilkokulun ilk yılları, okumayı sökmüşüz ama okuyacak bir gazeteyi dergiyi nereden bulursun. Evde radyo da olmadığından evin en küçüğü olarak ev ahalisi daha çok benimle vakit geçiriyor. İnsanları nasıl eylersiniz? Hanay olan evin üst kata çıkan merdiveninin ortalarına bir yere oturup radyo taklidi yapıyorum. Radyo olmak da kolay iş değildir ha. Açılış, haberler, büyüklerden duyulmuş bir masalım karınca kararınca anlatılması ve müzik. Bir gün şarkılar bir gün türküler.
Evde durum böyle, canlı program izleyiciyi oyalıyor da, dışarda söz söylemek o kadar kolay değil. Ne zaman sokağa çıksam futbol sohbeti. Fener şöyle yapmış Galatasaray böyle etmiş. Benim de hiçbir takımla ilgili en ufak bilgim yok. Öyle ya, bilsem programımda anlatırım. Canlı radyoyuz şunun şurasında.



Yalnız bazı beklenmedik şeyler de oluyor. Bir Cuma günü babam Bayındır pazarından geldi. Biz çocuklar hemen heybenin gözlerini boşalttık. Kestanesinden keçiboynuzuna, portakalından leblebisine hepsi ortaya döküldü.
Peyniri helvası da bir köşeye ayrıldı. İşte beni Beşiktaşlı yapan da kenara ayrılan o helva paketi. Satıcı tahin helvasını o günlerin bir spor dergisinin yaprağına sarmış.
Okuma yazma biliyorum ya buruşturulup atılan dergi yaprağını düzeltip okumaya başladım. Rastlantı bu ya, o sayfa da Beşiktaş’ın sayfasıymış. Haber de ilginç “Büyük Faruk ile Yusuf iyileştiler bu hafta oynayacaklar.” diyor. Derginin tarihi nedir, bu oyuncular yazıldığı gibi o hafta takımdaki yerlerini aldılar mı? En ufak bir fikrim yok. Ama ben öğreneceğimi öğrendim. Fener, Galata gibi bir de Beşiktaş takımı var ve sakatlık geçiren oyuncuları o hafta oynayacaklar.



Bu bilgiyi kim kullanmaz? Arkadaşların yanına varıp futboldan konuşmak için sabırsızlanıyorum. O özgüvenle kendimi sokağa attım. O takımları bilenler, top sohbeti edenler yine sokakta, özellikle onların yanına yanına gittim.
Ben takımdan filan anlamıyorum ya, beklediğim gibi yine üstüme geliyorlar. Biri hemen soruyu yapıştırdı:
-Sen hangi tamımı tutuyordun be?
Yanındaki de beni beklemeden karşılık veriyor:
-O takım bilmez yaa!
Tam da yeri gelmişti:
-Kendimi bildim bileli Beşiktaşlıyım.
Bilen ama bildiğini belli etmeyen biriyle karşı karşıya olduklarını görüp bir şaşkınlık geçirdiler. Daha şaşkınlıkları geçmemişti ikinci darbeyi vurdum:
-Üstelik bizim Büyük Faruk da Yusuf da iyileşti! Bu hafta oynayacaklar.
Gözleri daha bir açık faltaşı görünümü aldı.



İşte o tahin helvası sarılmış dergi sayfasını okuduğum günden beri Beşiktaşlıyım. Ondan mıdır bilmem, ne zaman tahin helvası görsem Beşiktaş aklıma gelir.
Anlayacağınız Beşiktaş tatlıdır.






Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın anı kümesinde bulunan diğer yazıları...
Eşek Anırır Biz Ağlarız
Keçiler Kimin?

Yazarın öykü ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Eşekistan
Çekinme Ye!
Döve Döve Demokrasi
Hükümet Yıkıldı
Kaybettiğin Dava Temyizden Döndü Mü
Beni Görünce İşleri Akkın Giden Adam
Dipnot Yapma Memet
Okumuş Adam
Fıkralar Yeterli
Seçmen İsterse


Mehmet Önder kimdir?

30. 11. 1959'da İzmir'in Bayındır ilçesine bağlı Furunlu Köyü'nde doğdum. İlkokulu köyde, lortaokulu Çırpı Mustafa Adanır Ortaokulu'da okudum. Bayındır Lisesi'nde bir dönem okuduysam da devam edemedim. Sonra radyo tamirciliği başta olmak üzere birçok işte çalıştım. Ege Tıp Fakültesi'nde memur olarak işe başladım. Buradaki on bir yıla yakın çalışmam süresinde önce İzmir Namık Kemal Akşam Lisesi'ni, ardından Dokuz Eylül Üniversitesi Hukuk Fakültesini bitirdim. İlk Beş yılını İzmr merkezde, kalanını Bayındır'da olmak üzere yirmi iki yıla yakın bir süredir serbest avukatlık yapmaktayım. Evliyim, Alp Deniz adında sekizinci sınıf öğrencisi bir oğlum var.

Etkilendiği Yazarlar:
Aziz Nesin, Rıfat Ilgaz, Muzaffer İzgü


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Mehmet Önder, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.