Seni daha önce hiç böyle gördüğümü hatırlamıyorum. O kadar çaresiz hale nasıl geldiğini aklım almak istemiyor. Gözlerindeki ifade kazındı zihnime. Hele bana sorduğun o sorular cevapsız olduğu halde bir şey duymak adına verdiğin tepkiler… Haykırışların, gözyaşların hepsi hatalarının bedeli.Hatalar ard arda gelir dostum. En başından sonuna kadar sorumlusu bizizdir. Sen başından beri hep kendinden kaçtın. Görmezden geldin gerçekleri. Sana her konuyu açtığımda aman boş ver gittiği yere kadar deyip oyaladın kendini. Herkesin yaptığı gibi genel bir kuralın izinden gitmek dedin buna. Diğerlerinin yaptığı yanlış da olsa öyle bir zamandayız ki doğru sayılıyor yanlışlar. Zaman mı değişti yoksa gerçek amacından mı saptı bilemiyorum. Sadece izliyorum olan biteni. Bugün dinleyici koltuğundan sana bakıyorum. Üzülüyorum seni bu hale ne getirdiyse. Ama bildiğim bir gerçek var ki bunu sana söylemeye çekinsem de bilmen gerekir hatalarının bedelini ödüyorsun. Ne kadar uzağa gidersen git sorunların da seninle gelir. Mutsuzluğunu kendinde değil de başka bedenlerde arıyorsun. Yine aynı son dediğini duyuyorum sanki yaşadığın senaryoyu sadece sen yaşadın. Milyonlarca insan da aynı durumları yaşıyor bunu göremiyorsun. Etrafına farkındalıkla bakmıyorsun çünkü. Önce kendinle yüzleşmelisin ve aynada gördüğün kişiye merhaba demelisin. Kendine eziyet etmekten vazgeç ve hatalarını kabullen. Hatalarınla varsın ve seni sen yapan değerlerden birisi de sevmediğin yönlerin. Kendi bildiğini okuyacağını biliyorum sonunda. Belki bir gün gelecek söylediklerimi anlayacaksın. Bu benim hatam dediğin gün hayatın değişecek.
Hata yapabiliriz olsun. Hata yapmaktan da korkmamak gerek. Ancak aynı hataları tekrarlarsak o zaman geriye dönüş yoktur. Başımıza gelen olumsuz durumlardan kimseyi suçlamayalım. Önce kendimize sonra yaptıklarımıza bakalım. Her gün yola çıkmadan önce ilk yardım çantamızı alalım yanımıza. İçinde hatalarımız, geçmişten aldığımız dersler olsun. Ha birde unutmadan emniyet kemeri takın hayat kurtarır dedikleri şey aslında ‘tecrübelerimiz’. Bilmem kaçınız farkında!!!
Söyleyeceklerim var!
Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?
Yazıları
yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz
ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız,
yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.
Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.
|
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.