..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Gerçek sanat, gizlenmesini bilen sanattır. -Anatole France
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Günlük Olaylar > Seda KESKİN




25 Mart 2013
İyilikten Maraz Doğar  
Seda KESKİN
Değer verdiğimizi sandıklarımız en değersiz olanlardır.


:ABDH:
Her insanda kişiliğimin geçmiş izlerini görüyorum son zamanlarda. ‘Eskiden ben de onun gibiymişim meğerse ‘, demekten kendimi alıkoyamıyorum. Sadece mekan, zaman ve şahıslar farklı. Olaylar örgüsü aynı. Ne kadar ilginç değil mi? Tüm hayatımız boyunca birilerinden nasihatler almışızdır, almaya da devam edeceğiz. Daha önce onlar da bizim gibi benzer sorunları yaşamış olduklarından bizim de aynı acıları çekmemizi istemezler. Bir türlü anlam veremeyiz ilk başlarda. Yaşadıkça fark ederiz haklı olduklarını. Acıyı en hassas noktamızda hissettiğimizde ve gözyaşımızın akmasına engel olamadığımızda kısacası canımız fena halde yandığında durumun farkına varırız. Öfkeliyken her şeye tersinden bakarız, kendimize eziyet etmeye bayılırız. İşte tüm bunların sonucunda olan bize olur. Biz ortada kalırız, biz üzülürüz, oturup ağlarız. Kendimize işkence ederiz saatlerce. Ruhumuz ve bedenimiz gittikçe çökmeye başlar. Sağlığımız ciddi bir tehlike altındadır. Biz bunca şeyi yaşarken ailemizden başka kimse de dönüp ‘Nasıl oldun?’ demez. Diyemez de. Çünkü onlar bizi bu hale iten kişinin ta kendisidirler.

Benzer şeyleri yaşayanlarınız olmuştur. Değer verdiğimizi sandıklarımız en değersiz olanlardır. Genelleme yapmak istemiyorum ama gün geçtikçe insanlık şekil değiştiriyor. Herkes kıyıda köşede birbirinin arkasından konuşuyor. Sanki kimse farkında değil olan bitenin. Şu kısacık hayatta kalp kırmak, laf sokmak yerine kendimizle ilgilenseydik ‘gerçek sevgi’den bahsedebilirdik. Acımayın kimseye. Emin olun her şey insanın kendi iradesinde ve kontrolünde. Ne bencil olmalı ne de fazla verici. İkisinin ortasında bir denge kurmalı hayatta.
İyilikten maraz doğar’ boşuna dememişler. Biz en iyisi mi kendimiz olmaktan vazgeçmeden hak edene değer vermeyi alışkanlık edinelim. Katiller bazen yapmacık sevgileri ve davranışlarıyla, bazen de şeytani bakışlarıyla etrafı süzerler. Dikkatli olmak da fayda var derim. Bilginize.



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın günlük olaylar kümesinde bulunan diğer yazıları...
'Gitmek'

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Kendinden Kaçamazsın
Kitapların "Dili"nden Şairin "Yüreği"nden
Akışına Bırakmalı (Aşkına Kapılmalı)
Kifayetsiz 'Kelimeler'
ve Bir Kadın...
Bu Yüzdendir 'Yorgunluğumuz'
Hayatın Ta Kendisi En Sadesi
Beklenen Yabancı
Hüzünlü 'Elveda'
Uzaklığımda

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Kötülüğün Zamanı [Eleştiri]


Seda KESKİN kimdir?

Anlatılamayan anlaşılamayandı oysa.


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Seda KESKİN, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.