..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Kürtaj sadece kendileri bir zamanlar doğmuş insanlar tarafından savunuluyor. -Ronald Reagen
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Yüzleşme > erdal divriklioğlu




23 Aralık 2013
Masumiyet Çağı  
erdal divriklioğlu
Ve onlar bizim için vardılar.Bizim hiçliğimizden çıkan ve var olan en değerli herşeylerimizdi.


:ACFG:
Alkış ve yuhlamalarla dolu karmaşık bir heyhulat içerisinde bir topluluğun önüne bakır bir tasta uzatılan ve içine en küçük bozuk paraların atıldığı küçük toplulukların her daim vahşet ve kan üzerine bahse girildiği bir kasaba da gibiyim.Gladyatörler yine arena da yerlerini almış.Kalabalık öylesine heyecanlı ki sadece yenen ve yenilenin damarından oluk,oluk kimin kanın akacağının hesaplaşmasını bekliyorlar.Taraflar,taraftarlar hiç değişmedi bu alemde.Kimi zaman oldu ki bozuk paralar üzerine oynandı insanlık kaderi.Kimi zamansa puanlan bir demokrasi üzerine yitirdik insanlığımızı.

Ve o kalabalıkta kimse görmedi.Ne devirler bitti böyle,ne devirler geldi geçti bu alemden.Halk'ın ekmeği,halkların içten gülümsemesi,anaların çocuklarını en içten dileklerle sevip okşaması bile "Masumiyet Çağını" getiremedi.

İnsan hep kendinle savaştırıldı.Kendi yenik aleminde kayıp zaferler peşinde koştu.Üstün gelmek,üstün olmak,yukarıdan aşağıya inen bir yeniklik duygusundan inmedi topluluklara.Aşağıdan yukarıya doğru çıkan bir hiçliğin yeniklik duygusundan ibaretti herşey.Yoksulluk her ne kadar kendini büyütüyorsa da öte yandan en üstlerde filler ve devlerin aleminde kimi zaman şeytani,kimi zamansa masalsı kahramanlar büyüyor ve büyütülüyordu.

Kimisi uçuyor,kimisi çok güçlü,kimisi ruhani,kimisi ise; beklenen ve beklenilmeye adanan kahramanlardı bunlar.
Ve hiç kimse de cesaret yoktu,inanç,ahlak,sadakat hepsi bu kahramanlarda bütünleşiyordu.Yok olan yada yokluğu hissedilen ne varsa? hepsi bu kahramanlardaydı.

İçimizden biriydi bu kahramanlar,içimizden çıkıp gelen bizde ki yokluktan ve hiçlikten çıkmış.Ama her şeyin var olduğu ve her şeyin üstünde olan kahramanlardı bunlar.

Bir çoğumuz bunlardan birine hiçliğimiz kadar inandık. Beğenmemize gerek yoktu.Onlar bizim adımıza beğeneceklerdi. Muhakeme etmemize de gerek yoktu.Onlar bizim adımıza muhakeme edecek,en doğrusunu söyleyeceklerdi.Yol gösterilmeye de muhtaç ikincil ruhlar gibiydik.Saf bir ruha sahiptiler,bizim kadar türetilmiş ve yığınlaşmış,kümeleşmiş, presleşmiş halde değildiler.Her devirde yeni sloganlar buldular,her devirde bizlere bir şeyler söylediler.Onları alkışladık,yol göstermelerine dudaklarından çıkacak her kelimeye dikkatle dinler olduk.

Ve onlar bizim için vardılar.Bizim hiçliğimizden çıkan ve var olan en değerli herşeylerimizdi.

Herkes kendine bir kahraman seçmemişti.Herkeslerin bir kahramanı vardı her alemde.

Arenalar kuruldu.Kan ve vahşet üzerine yeniştik biz kahramanlarımızla.O günden bugüne hiç bir şey değişmedi.
"Masumiyetin Çağı" bir türlü gelmedi.



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.


Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Boş Sayfa
Manken, Maske, Kovan
Sürtük.
Yaşasın Çorba ve Burun Karıştıranlar! Yaşasın Özgür Halkımın Avam Olmayan ve Her Sınıf Tarafından Rahatça Uygulanan Şeyleri.
İdeoloji
En Sıkı Takip Ettiğim Şey Yere Düşen Kavanoz Kapağı ve Bozuk Para.
Kayboldum.
Ne Komik Geliyor Bana Şimdi Evrensel Bireyselizm
Ruhani Tırpanlar
En Kısadan Hisse (2)

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Humanarşist 2 [Şiir]
Kakavanlar [Şiir]
Madenci [Şiir]
Gözyüzü [Şiir]
Humanarşist [Şiir]
Takipdeydik. [Şiir]
Ben Senim,sen Aşk... [Şiir]
Mülteci [Şiir]
Yetmez! [Şiir]
Çelik Devrimi [Şiir]


erdal divriklioğlu kimdir?

Yazdıklarım ve yazacaklarıma dair. . .

Etkilendiği Yazarlar:
En iyi etkinliğim yazmaya kaçışlarım...


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © erdal divriklioğlu, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.