..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Tüm mutsuzluklar yokluktan değil, çokluktan gelir. -Tolstoy
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Sevgi ve Aşk > Birkan ASKAN




21 Aralık 2002
Bu Aşk Kimin  
Aşk’a çizdiğim hiçbir yüz..yüzüme benzemedi..

Birkan ASKAN


Söyle bana, usulca eğilerek zamandan..daha sessiz../bu aşk kimin..


:BHCI:
../Söyle bana, usulca eğilerek zamandan..daha sessiz.. /bu aşk kimin..

Hayır, anlatmıyorum hiçbirşeyi../Beklemek böyle geçmiyor, aşk varken düşlerimde.. Daha yarım bir hayatın merdivenleri, daha heyecanlı, her sabahtan.. eskimiş ruhuna, kimbilir kaç hatıra sığdırmış bir evin hayalleri.. çaldıkça zamandan, geri getirilir mi çocukluğum.. /bilmeden aşk’ı..

Elma sepetinde, dalından koparılmamış bahar tadı.. Soruyorum yine, /kimsesizliğim ile konuşmaya alıştığım hayatın koridorlarında, /Sessizce, bir sönüp, bir yanıyorum florasanların yerine.. Üşümüş bir gri havadan, üzerime serpilen yalnızlık.. Bu kadar karamsar değilim ama.. bu kadar karabasan bir ruhun duygularında.. /daha aşksız..

Aşk’a çizdiğim hiçbir yüz..yüzüme benzemedi.. Oldukça uzakta, dumanı tüten evlerin pencerelerine siniyor özlemlerim.. Gözlerimi kısarak görmeye çalıştığım bir sessizlik bu.. Bütün çocukların işaret parmaklarında ıssızlığı yolların.. /Işıksız.. /Kayboluşun anlamı../Bensiz../Nasıl da bekletiyor acımasızca.. aşklarımı.. bütün kadın adlarından daha renksiz..Nasıl da yakıyor içimi, sabır köreltisi sabahların koynunda../Suskunca.

Binlerce kadın adına, binlerce yaşanmamış bir öykü oluyor sevişmeler.. Okunan tüm kelimelerin, umarsızca dokunuşu birbirine../Yasak savdıran bir törenin, izlerini arıyor mahkum sevdalar../Koparılıp atılamayan bir can çekiş../Kaybedilmiş bir sanrı../ Olmuyor desem de, yerini buluyor bütün taşlar../ Soğukluğunu dev aynalara vuruyor özlemlerim../Kırık cam parçalarında kalmış ruj izlerin../Silinmesiz../Hiçbir mevsimsiz..

En son nerede bu kadar düşünmüştüm../ne kadar yanıltmıştı beni yamalı düşlerim, aşk için../Kendime biçtiğim lacivert kaftanla, hangi kadın ülkesinin sınırlarında batmıştı gemilerim../Hangi rotasını rüzgara teslim etmiş, göremediğim gözden çalmıştım ben bu aşk’ı sessizce../hangi sahilde ölmüştü yengeçliğim..kendi sessizliğimden..Hangi dilden etkilenip yazmıştım bu satırları../Hangi dilden, yola çıkarak dinlemiştim uzak sevdaları.. /Birbaşıma kalmadan../sustuğunda gece..

Rengini simsiyah bir geceden geçiren../bembeyaz bir kardanadam../oluyorum şimdi ben../Bütün bir geceyi bekliyorum, bütünlerin dışında, aşksız..acısız..şimdi daha sessiz /dahası hiç bir şiirde, böyle tariflenmeden.. binlerce yalnızlıkla..birtek sensiz..

Binlerce kadın adına../susuyor gece../renklerini acıtan tarif..

Unuttuğun renkler yağmalıyor yüzümü.. ve ben, bütün renkleri senden bekledikçe, gitgide senden etkilendikçe../utandığım kelimeler kervanında..kendi zamanımla çıplaklığını giyindiğim bu şehrin..ışıklarına bırakıyorum gölgelerimi../daha renksiz..

Anlamını bilmediğim cümlelerde yargılanıyor düşlerim../yazabilsem hani..nedir, nasıldır diye sorgusuna çekileceğimi bildiğimden olsa gerek../ korkuyorum aşk’ın ihanetinden..Ben olmazsam olmaz.. biliyorum..Anlamını yitiren cümlelerle kısılıyor sesim..Eriyip gitmeden beyazlığında her gecenin..Bir sonrasına, fırtınasında suskun bırakan beni..

Floransa kıyılarından geçiyorum yalınayak.. /Dön yüzünü pencerenden denize.. /adaların yamacından salınan düşlerimle..bu korunakta..ayarı yapılmamış bir yürekle söylerken şarkıları..duruyorum işte karşında.. /Kılıcım güneşten daha parlak../Daha soğuk belki de../Yokluğunda.. /Bu ölüm..

Binlerce kadın adına, birtek sen çıkıyorsun karşıma../Aşk..(Sorulara soruyorum artık bütün cevapları..) Hangisi daha önemli rollerin../Daha içten..oynandığı varsayılan bütün aşkların../Hangisi daha../sığ sularında kapılmanın sana../daha derin.. böyle koparılmanın../Uykularımı hançerleyen bir perinin, pi (*) masalında..sınırsızlığın bana../ (Cevaplarından kaçıyorum artık bütün sonların..bildiğim halde aşk’ı..) Yaşamadığım kadar../böylesine..

Söyle hadi, birbaşına kalmış olduğun, bu haritada daha çocuksu, daha olgun, daha yaşanmamış.. paylaşılmamış ellerin.. /usulca eğilerek, yüzüme değen yüzün .. /dudakların..düşlerin..nefesin../isimsiz değil elbette dediğim, gözlerinde saklanan yüzüm, gülüşüm, nefesim../yokluğuna tutunmanın acısında.. sesime mıhlanan sesin../Söyle bana, usulca eğilerek zamandan..daha sessiz../bu aşk kimin..


(*) Kilometresi yüzümün../çarpımından çıkarılan.. /mesafelerin..gizlenen harfine..

.Eleştiriler & Yorumlar

:: daha çok.....
Gönderen: anzeli / İstanbul
30 Aralık 2002
Kilometresi yüzümün../çarpımından çıkarılan.. /mesafelerin..gizlenen harfine.. kelimelerim kekeme.... güzel...çok güzel....

:: ya da kimlerin olmalı aşk..
Gönderen: pelin / izmir
24 Aralık 2002
..öylesine sıcak ve içten satırlar ki..bu soru bir şekilde bana sorulsaydı, bizim demek geçerdi içimden..yani öylesine yürekten sorulmuş..her satır arasında, bir önceki satırı aratmayan duygular ve betimlemeler var..ve bu noktada bana sadece yüreğine sevgiler göndermek düşüyor Birkan..Güzel yazıyorsun ve her daim kaleminle kal..




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın sevgi ve aşk kümesinde bulunan diğer yazıları...
İsmini unuttuğum bir zamandı
Ağlatan kadınsın sen

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Bir aşk'a kaç aşk sığar..?/
Zahrad"a Bir İki...
Geldigim Yerden
Sarılmak gelir içinden
İstasyon
Öldümse senin için öldüm
Sen hayatın bir ucundasın
Assos kıyılarında iki melek
Suçlusun... /otur
Daha saklı bir yalnızlık

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Yokluğuna adandım [Şiir]
Hüzünde eskiyen bir geceyim [Şiir]
Seni yaşamaktan dönüyorum [Şiir]
Deli Mavi [Şiir]
Çünkü [Şiir]
Yüzü koyun günaha [Şiir]
Ne Diyorsun [Şiir]
Düşdenizim [Şiir]
Vakitsizce [Şiir]
Pencereler [Şiir]


Birkan ASKAN kimdir?

Kim olmadığımı biliyorum en azından. . /Bir öncesizlik mi desem, bir sonrasızlık mı, ya da evvel zaman içinde bir masal. . /kahramanlarının hepsi ölen. . /tarafından. . Kuru bir kuyu mu desem, gidemediğim bir uzak mı. . hiçbir an, göremediğim bir sevda mı, manası olmayan bir bakış mı. . /bilemedim. . Ama herşeye rağmen, kim olmadığımı biliyorum. . /Artık kullanılmayan bir köprüden. . aşk’ı sallandırıyorum. . Bilmem. . / Kimi anlatmak gerekir kendi yerime. . /ya da kim beni anlayabilir. . /Sadece kim olduğum mu önemlidir, yoksa kimse olamayacağım mı. . /Bunu da bilmek gerekir. . / Birkan tekilden sakin, çoğuldan delidir. . /Kelimesiz değildir. . /Kendidir. . /Kısaca kim ne şekilde düşünürse, öyledir. . /Bırakın öylece kalsın. . /Önemsizdir. .

Etkilendiği Yazarlar:
Lorca / O. Auroba / M. Mungan / B. Brecht / E. A. Poe / Gülten Akın / C. Süreya / E. Batur / H. Hesse / Nietzsche / C. Ersöz / P. Celan..


yazardan son gelenler

bu yazının yer aldığı
kütüphaneler


yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Birkan ASKAN, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.