..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
İnsan kendini bilmeli. Gerçeği keşfetmeye yaramasa da, yaşamayı öğretiyor. Ve bundan daha güzel birşey yok. -Pascal
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Eleştiri > Günlük Olaylar > Mudi Beya




5 Haziran 2013
Bir Portakal Gazı Eksikti  
Mudi Beya
Avrupa Birliği , maceramızın ne hikmetse bir de bakanı var ama, neye ve nereye baktığı belli değil. O nereye baktığı belli olmayan bakan da kızınca o biçim konuşur… Tarihe ‘ saman ithal eden adam , olarak geçen bir bakan daha var! Bu ülkenin kurbanlık sığır dışalımı yapması yetmedi, bu sığırlara bir de saman aldık dışarıdan! Peki bu bakan’ ın nereye baktığını bilen var mı? Nereye baktığını bilmesek de, bulunduğu ortamda hoşuna gitmeyen bir soru ile karşılaştığında, soruyu soran yurttaşa, “ Artislik yapma! ” dediğini biliriz…


:AEHJ:


Bu iktidarın temelinde türlü türlü gaz var! İşte birkaçı: Nato gazı, Brüksel gazı, Feto gazı, türban gazı, Tel- Aviv gazı, Beyaz Saray gazı ve demokrasi gazı!... İktidarın oluşumunda bu gazlardan yararlanıldı. Bunlardan türban ve demokrasi gazına can simidi gibi sarılınırken öteki gazların kullanımı gizli yapıldı.
Bir yapılanmanın temelinde bu kadar gaz olunca, ortaya ‘ gaz kaçırır gibi, konuşanlar çıktı haliyle… Örneğin, iktidarın en önde gideninin, bir üretici olarak sorunlarını yüzüne karşı söylerken “ anamızı ağlattınız ” diyen Mersinli çiftçiye “ Ananı da al git! ” dediği bilinir. Yardımcısı ise daha ileri giderek, “ Şeyini şey ettiğimin şeyi ” diyerek gaz kaçırır gibi konuştuğu da iyi bilinir… Bu deyimin ne anlama geldiğini 7’ den 70’ e herkes bilir. Yetişkinler, bunun Türkçesini öfkeden kuduracak kerteye geldikleri zaman, “ Anasını, avradını ………. ” diye başlayarak kullanırlar. Bunu da gene bu gazlı oluşumun başka mensubu bir vekil, meclis çatısı altında yaptı! iktidarın Yıllar öncesinden ölmüş olan ‘ Avrupa Birliği , maceramızın ne hikmetse bir de bakanı var ama, neye ve nereye baktığı belli değil. O nereye baktığı belli olmayan bakan da kızınca o biçim konuşur… Tarihe ‘ saman ithal eden adam , olarak geçen bir bakan daha var! Bu ülkenin kurbanlık sığır dışalımı yapması yetmedi, bu sığırlara bir de saman aldık dışarıdan! Peki bu bakan’ ın nereye baktığını bilen var mı? Nereye baktığını bilmesek de, bulunduğu ortamda hoşuna gitmeyen bir soru ile karşılaştığında, soruyu soran yurttaşa, “ Artislik yapma! ” dediğini biliriz…
Gaz kaçırır gibi, konuşan iktidar mensuplarından sonra, meclis çatısı altında adeta ‘ .ıçar gibi , konuşan bir de vekil vardı! Adı lazım değil!
Aradan aylar, yıllar geçti. Can simdi gibi sarılınan türban ve demokrasi gazı bitti.
İktidarın tutunabilmesi için dışarıdan basılan NATO, Brüksel , Feto, Tel-Aviv ve Beyaz Saray gazlarının akışı da yavaşlamaya başlamasın mı? Bu noktada içeride yerli malı olarak sağlanan eski solcu ve liberallerin bileşimi olan ‘ Yetmez ama evetçiler , in bir çoğu da gaz basmayı kesince, işler zora girdi! Tam da bu anda biber gazı ortaya çıktı! Galiba bu gaz bağımlılık da yapıyor! Protestocular, karşıtlar, ayaklanan halk gazı yedikçe daha direngen oluyorlar? İktidar, protestocuların biber gazından hoşlandığı sonucuna varmış gibi, işi portakal gazıyla götürmeyi düşünüyormuş! Sırada soğan gazı, sarmısak gazı falan var mı bilinmez; bilinen bir şey var! O da turp bitkisinin iyi gaz yaptığıdır!
Aslında gaz kaçırmak, kişinin sağlığı için gerekli. Ama yanlış yerden çıkması pek hayra alamet değil!


mudibeya@hotmail.com





Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın günlük olaylar kümesinde bulunan diğer yazıları...
Günlük:

Yazarın eleştiri ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Milli Piyango Milyonerleri
8 Mart Dünya Emekçi Kadınlar Günü
Gaz Bombası ve Basınçlı Su İle Saldırılması Olası Eylemlere Katılacak Olanların Dikkâtine!
Anlaşıldı Vehpi' Nin Kerrakesi veya Eşekten Düşen Karpuz

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Akşamdan Yazılan Mektup Sabahleyin Yazanı Tarafından Okunur Mu [Öykü]
İşte Geldi 8 Mart Bakın Neler Olacak [Öykü]
Ereğli Çamlıyayla 2015 Toroslar Geçişi [Öykü]
Görme Engellinin Fendi Münasip Münasebattar' I Yendi [Öykü]
Görme Engellinin Fendi Münasip Münasebattar' I Yendi [Öykü]
Fanfinfon Çorbası [Öykü]
Abdülrezzak Holding 2 [Öykü]
Öylesine Bir 8 Mart Yazısı [Öykü]
Kalleş Avrupalı! [Öykü]
Abdülrezzak Holding 1 [Öykü]


Mudi Beya kimdir?

Bilgisayar edinip İnternet ile yakından ilgilendiğim zamana kadar ülkemde okurdan çok yazarın varlığını düşünür ve bundan büyük kaygı duyardım. . . Uçsuz bucaksız olanakları bulunduğumuz odaya, ayağımıza getiren İnternetle tanııştıktan sonra, ülkemde okurdan çok yazarın olduğunu düşünmüyor, çok net biliyorum böyle olduğunu. Bunu bilmem, yukarıda sözünü ettiğim kaygılarımın katlanmasına neden oluyor. İçinde debelenmekte olduğumuz sorunların temelinde, okumayan bir toplum oluşumuzun katkısı sanıldığından daha daha çok diye düşünüyorum.

Etkilendiği Yazarlar:
Jack London, Ernest Hemingway, Gogol, Zola, Aziz Nesin, Nazım Hikmet ve daha başkaları...


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Mudi Beya, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.