Özgür insan, denizi daima seveceksin. -Baudelaire |
|
||||||||||
|
Babamın evimizin duvarlarına asılı tabloları vardı.Bunlardan ikisini çok severdim.Birinde Türkçe ama anlamadığım yazılar vardı; diğerinde ise okumakta zorlandığım Arap harfleriyle bir şeyler yazılıydı.Ama her iki tablo da çok güzeldi.Önlerinde durur okumaya çalışırdım, anlayamaz ama yine de hayran olurdum.Bu tabloları anlamak ya da okuyabilmek küçük, çocuk zihnimde çok önemliydi.Ayrıca babama da beni yanından ayırmayışının mükafatı gibiydi Kur'an harflerini okuyabiliyor oluşum.Ama bu yazı çok güzel olduğu kadar da karışıktı. Tablolar evimiz değişse de biz büyüsek de her zaman duvarımızda asılı kaldı.Türkçe olanı lise yıllarımda anlamaya başlamıştım.İnsanın dünyada kalıcı olmadığını anlatıyordu.Arap harfleriyle yazılı olanı ise hiç okuyamayışımın sebebini yazının hat sanatının zarif talik üslubuyla ve Osmanlıca olduğunu büyüp Türkoloji okurken öğrenmiştim. Okuduğum metin gerçekten çok güzeldi.Tablonun ayrı bir büyüsü vardı.Yeşilin uçuk bir rengi üzerine yazılıydı.Sanki harfler bu zeminde kayıyor gibiydi.Hattat gönlünün güzelliğini siyah mürekkebiyle kağıda en güzel harflerle adeta resmetmişti. ''Eyle ne vezire ne şehin şaha havale Eyle her hacetini O Dergah'a havale Meftuh iken Ebvab-ı Hüda gayre ne hacet Eyle her hacetini Allah'a havale.'' Okumam uzun yıllarımı almıştı.Anlamam ise çok daha uzun. Hala anlamaya çalışıyorum.İnşaallah bir gün yaşarım da...
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Gülsüme Kaldıroğlu, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |