Edebiyat yaşamın öncüsüdür, onu öykünmez, ona istediği biçimi verir. -Oscar Wilde |
|
||||||||||
|
Kimi zaman kolay geçen bu sınavın zorluğunun altında ezildiğiniz de olasıdır. Altından kalkamasanız da başardığınızı düşündüğünüzde de aslında sadece sayılı günlerinizi tamamlıyorsunuzdur. Hepsi bu... İnsan dünyasında yalnız.Issız...Her insan kendi başına bir dünya da ondan bu yalnız kalış.Kimi zaman misafirler giriş-çıkış yapsa da korkmayın dünyanız sizinle fani; sizinle baki. Siz dünyanın sahibi,dünya sizin sahibiniz. Ya da siz öyle olmasını ister ve de öyle olduğuna inanırsınız. Gün gelir dört başı mamur dünyanız tarumar olur.O zaman sığınak ararsınız.Aradığınız sığınak her şeyin üstünde olmalıdır.Erişilmez bir güç sahibi, her şeyin hakimi ,sizin dahi sahibiniz olmalıdır ki itaat edesiniz.Korktuğunuzda sığınağınız, sizin sahib olduklarınızın da sahibi olmalıdır. Neden mi? Yaratılışımız gereği sadece O Yüce Varlığa itaatimiz emredilmiş de ondan. İşte tam olarak da bu sebeple başka varlıklara itaatte zorlanışımız. Her itaat edişimizde de mutlak sıkıntıların ortaya çıkışı.''Yalnız sana ibadet eder ve yalnız senden yardım dileriz.'' Senden gayrısı yalan.Senden gayrı herşey salt bir rüya.Gerçek tek.Doğru bir. Yol O'NUN;varlıkO'NUN. Başkasına eğilmek yok. Başkasına secde yok. SEN varsın;SEN'den gayrı yok. Siz yok ; biz yok;dünya yok, var olan tek bir şey var; secde edilecek tek yön var.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Gülsüme Kaldıroğlu, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |