..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Gene gel gel gel. / Ne olursan ol. / ... / Umutsuzluk kapısı değil bu kapı. / Nasılsan öyle gel. -Mevlânâ
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Yaşam > Gülsüme Kaldıroğlu




27 Şubat 2013
İnsan ve Zaman Yolculuğu  
Gülsüme Kaldıroğlu
Sanki zaman içinde farklı zamanlara yolculuğum var...


:ABJG:
İnsanoğlu doğum ve ölüm arasında bir zaman diliminin gezgini.İnsan Rabbinin emriyle ''Kün feyekun''sırrının muhatabı.İnsan zamanın ve mekanın varlık sebebi.

''İnna lillahi ve inna ileyhi raci'ûn''

(O'ndan geldik, dönüşümüz O'nadır)

(Ayeti Kerime)

İşte insanoğlunun zamanda yolculuk sırrının ayeti.

Gençken bu ayetin anlamı üzerine düşünürdüm.Yine gençken yirmi beş yaşlarında ''Ona dönüşün''sırrını yüreğimde bir acı bırakarak öğrendim.''Ondan gelişi ''anneliğin yüreğimde bıraktığı izle öğrendiğim gibi.

Zamanı tam olarak anlayabilmiş değilim.Bazı anlar yaşarsınız sizi bambaşka zamanlara götüren.Bazı anlar yaşarsınız yıllar öncesi , yaşadığınız zamanla içiçedir.Bazı anlarda da zaman durur an geçmez.

Mutlu bir anınızda gözünüze ilişiveren küçücük bir eşya sizi zamanın çok öncesinde bir acıyı tekrar tattırıverir.O an sizi alır ve başka bir zamana bırakıverir bir ayrıntı.Zaman kayar ve başka bir boyutta mekana yolculuk edersiniz.Acı-tatlı;hüzünlü -mutlu...

Bir anne kızımın gözlerine baktığında doğuşundaki mutluluğu tattığı gibi.Ya da oğlunun gözlerinde geleceği yaşadığı gibi.Ya da eşinin gözlerinde yirmi yıl öncesine döndüğü gibi.Bende ve sizde de olduğu gibi...

Bugün yine öyle bir anı yaşıyorum.

Sanki zaman içinde farklı zamanlara yolculuğum var.

Geçmişte yaşadığım çok acı bir günde yaşıyor gibiyim.

Yine tam sol tarafımda bir yerde hiç farketmediğim kalbimin acısını hissediyorum,farkına vardığım, yıllardır vücudumda taşıdığım kalbim sızlıyor.Somut bir varlık gibi, elimi dokunduğumda tam da o acıya dokunabilecekmişim gibi.

Kabim otuz beş yaşında zamanı ve dünya adlı mekanı arkada bırakarak farklı bir zamana,mekana kayan kardeşimle vedalaştığım günün acısını yaşıyor bugün.

İşte zaman geçse de yine o anı yaşıyorsunuz.O anın acısı ve geçmiş güzel anları tebessümlü bir zaman yolculuğuna çıkıyorsunuz ister istemez.

Zamanın ve mekanın yegane sahibine sonsuz hamd ü senalar olsun.



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın yaşam kümesinde bulunan diğer yazıları...
Mezar Taşında Adın Yazılı
Salonumuzdaki Tabloda Hayatın Sırrı Yazılıymış
Gül Ağacı Değilim
Mümkün Mü Sil Baştan Yaşayabilmek?
Cami Avlusu
Nasıl Yaşamalı
Camdan Bakarken
Var Olanı Değiştirmek
Öteki

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Duyguların Rengi

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Gönül Diyor ki [Şiir]
Fark Etmeli İnsan [Şiir]
Kehribar Tesbihte Yüreğim Saklı Kaldı [Öykü]
Senden Sonra Ben [Öykü]


Gülsüme Kaldıroğlu kimdir?

Yazmak kendimi ifade etmekte kullandığım en güzel metod

Etkilendiği Yazarlar:
Amın Maalouf


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Gülsüme Kaldıroğlu, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.