Bildiğim tek şey, ben bir Marksist değilim. -Karl Marx |
|
||||||||||
|
biraz da hava almak maksadıyla. insanlığı düşündüm yeteneksiz yazarları, kömürcüleri, garsonları, hamileleri ve çocukları ve babaları. pek uzun sürmedi düşlemem. sıkıcıydık hat saflarında imgelerin. ileri gelenlerimiz dışarıdan bizdendiler, geri gelenlerimizle ket vurdum siktir çekildiğimize. reddedilip her seferinde hayati meselelerin kancasında bir ton insan çöplükte, kamyon arkasında, kamberlerde, köprü altlarında, şaraba asılmaktalar. diğerleriyse şatafata nazaran baliyi sömürmekteler. her nefeste bir raskolnikov, hamlet, süreya hicvetmekteler. hayat kafiye kadar şanslı değil onların has bahçelerinin. fonda bir yaşam düşlüyorum, sade müzik ki o da cesaria evora, gözlerinden bakıyorum dünyaya. müziğinin tonlarının ardında farklı bir yaşam sürüp gidiyor. koyveriyor, yoksayıyor. çok rahat, o sahil kasabasındakilerden. emekli yorgunluğu yok onda, barda köşedeki uç taburede oturan gizemli adamın buğulu düşüncelerinden yırttığı anki tatlılık var. üç günlük dünya, iki günlük, kaç yıllık ? sarhoşlar ne düşünür, koalalar hakkında ? cevaplar belli, sormadan söylerim. köpeğin sinyaliyle, kokuyu alıp silkiniyoruz birlikte. siyahi değilsin, şaşı değilsin, şişman değilsin, çiçekli elbiseni sevmezsin, gitar çalmazsın, viski hoşuna gitmez, şapkalardan sakınırsın, pek bilmez ve de söylemezsin. damgalanmaktansa susarsın. öpüyorum seni inadına estetiğin, şairaneliğin ses tellerinden evora!
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Burak akın, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |