..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Sorularla dolu bir kitap... hiçbir zaman eksiksiz olamaz. -Robert Hamilton
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Eleştiri > Toplum ve Birey > Semra Arslan




20 Ocak 2013
Birand'ın Anlattıkları!..  
Semra Arslan
..Ben çocukluk yıllarımda televizyon izlemeyi severdim. TRT’nin bilindik sakin haber anlatımlarının dışında telaşlı yüksek sesli bir muhabiri dikkatimi çekerdi merak uyandırırdı on yaşında bir çocuk için.


:ADGG:
BİRAND’IN ANLATTIKLARI!..
Ülkemizin yaramaz meraklı çocuklarından birisini daha kaybettik. Mehmet Ali Birand’ı.
Ben çocukluk yıllarımda televizyon izlemeyi severdim. TRT’nin bilindik sakin haber anlatımlarının dışında telaşlı yüksek sesli bir muhabiri dikkatimi çekerdi merak uyandırırdı on yaşında bir çocuk için. Kime neyi haber veriyordu hala yabancısıyım ama hırslı ve çalışkan bir insan olması yaptığı işe saygısı olması örnek alınması gereken bir şeydir. Bu tür insanlar hep vardır çevremizde bulundukları ortamlarda aklımızdaki soruları hiç çekinmeden ve yüreklilikle sorarlar ve oksijen olurlar toplum için. Zordur yaptıkları canlarını ve mesailerini hep insanlar için harcarlar. Bu yüzden de çok sevilirler sermayeleri belki budur. Aynı görüşte olmamama rağmen çabası ve gayreti hep etkilemiştir beni. Biz gençler pek olamıyoruz onlar gibi, hemen isyanlar yenilmişlikler. Yazıyı hazırlarken öz geçmişine baktım ve hep koşan bir insan gördüm önüne engelleri basamak bilip bir sonraki adımı atabilen. Yaşasa bir o kadar daha yaşardı belki. Biz miskin gençlerin hırsını da üzerinde götürdü. Belki bu kadar hırs iyi bir şey değildi ama o öyle idi ve öyle gitti. Geriye yaptığı haberleri sunarken canı yanan muhabirlerini ve bu haberleri izlerken canı acıyan bir toplumu bıraktı. Bir de ölümü hatırlatan selamını. Hep bir yerlere acelesi var gibiydi. Koca bir hayattan söz ediyorum yetmiş yıllık yaşanmışlık.
Kim olursanız olun bir şeylere yaramaya çalışın derim küçük veya büyük. İnsanlara fazla yük olmadan ve homurdanmadan yaşamaya çalışın. nefes olun en azından çevrenizde. Bir selamız kalacak geriye. Çok fazlası çok fazla evet ama ölümü hatırlatıyor ve ölüm üşütüyor. Zordur ölüm hele de yaşama rağmen ölüm. Allah rahmet eylesin Birand gençlere verdiğin yaşama enerjisi dersi için haklar helal olsun!..



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın toplum ve birey kümesinde bulunan diğer yazıları...
Kelebeğin Ömrü Birgün İmiş!..
Bir Ağacın Gölgesinde!..
Ey Leyl Bırakma Bizi!..
301 Can - In Hesabı!.

Yazarın eleştiri ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Vefa İstanbul da Bir Semt Adın Kaldı!..
Dünya Aşk Üzere İmiş!..
Bir Kuşun İki Kanadındadır Yaşamak Dediğin!..
Duy - Arlı - İnsan!..
Yaratan Yaşlılar Kitaplar ve Çocuklar!..
Bir Derdin mi Var!..
Sence!..
Kürt Meselesi ve Bizim Aklı - Evveller!
İşçi Bayramında Sosyal Açıklarımız!..
Ekmek Arası Çiğ Balık, Üstü Dumanı Tüten Dünya!..

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Gurbetlik Meseleler!.. [Deneme]
İnsan Muhakeme Demektir Nerdesin Ey Muhakeme? [Deneme]
İstanbul'da Kar!.. [Deneme]
Dinime Küfreden Müslüman Olsa!.. [İnceleme]
Bir Sanatçının Aklında Dolaşalım Haydi Birazda Hep Merak Edilir!.. [İnceleme]


Semra Arslan kimdir?

İçten birkaç kelime!. .


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Semra Arslan, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.