..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Aşık olmayan âdem / Benzer yemişsiz ağaca. -Yunus Emre
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > İnceleme > Toplumbilim > Mustafa Yener




14 Kasım 2012
Türk Dil Kurumu’nuzu Eşek Arısı Soksun…  
Mustafa Yener
İki gözüm önüme aksın ki, benim Türk Dil Kurumu’nun verdiği fetvadan haberim olmadı.


:BDAJ:
Adamın dünya güzeli bir kızı, aslanlar gibi bir de oğlu vardı. Kızın ismi Hülya idi. Oğlunun adı da Esat.
Kızın isminde problem yok; Hülya tamamdır. Lakin baş müttefikimiz buyurunca, Suriye ile ilişkimiz bozulunca, İmam tosurunca, Türk Dil Kurumu’nun ‘olur’unca; Esed oldu bildiğimiz Esat…

Hadi bakalım, buyur buradan yak…
Gidip çocuğun ismini mi değiştirirsin, yoksa sabaha mı bırakırsın..?
___________
Kelin kelliği yetmez, bir de başında çıban çıkarmış ya; çölün sıcağı yetmezmiş gibi, bir de bahar geldi Arabistan’ın çöllerine. Nitekim Türk Başbakan’ı, “kardeşim” dediği Esad’ın diktatör olduğunu ancak Arabistan’a bahar gelince anlayacaktı.

Zincirleme bir reaksiyon başlamıştı sanki. Türk halkı bunca yıldır gıpta ederek baktığı Müslüman coğrafyanın, diktatör zulmü altında inlediğini, ancak Başbakan söyledikten sonra fark edecekti.
Baraj kapakları bir kez açılmaya görsün. Başbakan’ın kardeşiyken öğrenemediğimiz gerçeği, Başbakan kavga ettikten sonra öğrenecektik; diktatörün adı da Esed’miş meğer. Duyan, işi gücü bırakıp duymayanlara söylemeye koştu.
Anadolu Ajansı’na bile bahar gelmişti. Suriye menşeli haberlerde, sürekli Esed ibaresi geçiyordu.

Niye anlatıyorsun bunları diyeceksiniz belki. İki gözüm önüme aksın ki, benim Türk Dil Kurumu’nun verdiği fetvadan haberim olmadı. Meğerse kaç kişinin günahını yemiştim.

Düşünsenize; onlar Suriye Devlet Başkanına “Esed” derken, ben de onlara, “riyakar” demiştim.

Oysa Arabistan’ın çöllerine bahar gelmiş; TDK tarafından, benden habersiz diktatörün adının Beşşar Esed olduğu açıkça belirtilmişti. Hatta bununla da yetinilmemiş, Türkçe’yi mükemmel kullanan Anadolu Ajansı’na teşekkür bile edilmişti.

Ayrıca suç sadece bende mi kardeşim; sizin de Türk Dil Kurumu’nuzu eşek arısı soksun yani.
Bunca yıldır çocuklarına Esat ismi verenlerin günahı neydi..?
TDK’nun görevini yapması için, ille de Suriye’yle papaz mı olmak gerekliydi..?
___________
Yazıyı kaleme almadan önce bir hayli araştırma yaptığımı da belirtmeliyim. Aslında ansiklopedik bilgiler pek doyurucu olmadı. Suriye rejimine yakın haber kaynaklarını inceledim. Ayrıca Suriye kökenli birisine de, doğru ifadenin hangisi olduğunu sordum.
Fakat uzun açıklamalara hiç gerek yok. Söz konusu ismin Türkçe’de ki karşılığı yıllardan beri bellidir. O karşılık hatalı bile olsa, artık kabul görmüş ve oturmuştur.

Üstelik TDK’nun açıklamasını doğru kabul edersek; Suriye’lilerin kendi devlet başkanlarının ismini bilmediğini varsaymamız gerekecektir. Çünkü TDK ne derse desin, Suriye rejimine yakın haber kaynakları, devlet başkanlarına Esad demeye devam ediyor.
___________
Canım; bu konuyu niye bu kadar uzatıyoruz ki..? Doğrusu Esed olsa ne olur, Esad olsa ne..?
Öyle değil işte..!

Bu konuyu bunca uzatan biz değiliz ki. Bütün yandaşların, bütün yandaş medya organlarının ısrarla Esed demesi boşuna mıdır acaba..? Başbakan konuşmasında “Esad” demiş olmasına rağmen, yandaş basının o sözleri Esed diye çevirerek yazması boşuna mıdır dersiniz..?
Hiç düşündünüz mü; bunca yandaşın Israrla Esed demesinin gerçek sebebi ne olabilir sizce..?

Ellerinde yabancıların verdiği silahlar, suratlarında bir karış sakal olan hırpani kılıklı paralı askerlere neden“Özgür Suriye Ordusu” diyorlarsa, Esad’a da onun için “Esed” diyorlar.
Halbuki o adamların, kendi ülkemizdeki PKK’lı muadillerine biz “eşkıya” diyoruz.
“Özgür Suriye Ordusu” denen eşkıyalar, sırf ismi çok fiyakalı olduğu için nasıl ki kulağımıza özgürlük savaşçısı gibi geliyorsa, Esed dendiğinde de kulağımıza daha kötü geliyor.

Sadece bu kadarı bile; yaşananların ABD tarafından tertiplenmiş psikolojik bir savaş olduğunu göstermeye yeter. Anadolu Ajansının, hatta TDK’nun bile bu yalana cephane taşıma sebebi de, işte budur…

Yalan ve riyanın dünyasında, ısrarla doğruları söylemeye çalışmak, ne yazık ki ahmaklık sayılıyor. Bu sebeple yukarıda “yandaş medya” olarak geçen ifadeyi “yendeş medya” olarak değiştirmek, belki de isabet olur…


Mustafa YENER



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.


Yazarın İnceleme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Chp Kur’an-ı Gerçekten Yasakladı Mı..?
Savaş Güvercinleri
Benim Örümcek Kafam..!
Bu İşi Ancak İslamcılar Başarır…
29 Şubat Post Kavgası…

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Lavman... [Şiir]
Babam Yaşasa Çok Kızardı… [Deneme]
Kendisiyle Savaşan Toplum… [Deneme]
Hayat Kazık Atar İnsana… [Deneme]
Ölen Bir Ülkenin Memesinden Beslenmek… [Deneme]
İşte Bunun İçin Üç Çocuk [Deneme]
Pandora’nın Kutusu… [Deneme]
Altın Yürekli Kahraman Beşar Esad… [Eleştiri]
Boş Verin; Sol da Oluvermesin… [Eleştiri]
Haydi Kızlar Kocaya..! [Eleştiri]


Mustafa Yener kimdir?



Etkilendiği Yazarlar:
Öyle bir etki altında olduğumu düşünsem, yazmam manasız olurdu.


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Mustafa Yener, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.