Yalnızca hava, ışık ve arkadaşın varsa hiç üzülme. -Goethe |
|
||||||||||
|
Herkes ayrı bilge can Rüzgâr, su, mevsimlerim zaman değişti Hoca Kör idare devrinden, şimdi sim şamdan Hoca Hem bilge hem küresel, hem de vardır şuuru, Gayya kuyusu hani, hani kör zindan Hoca? Bir yarış ki maraton, son varış yerim huzur Yeter ki nasip olsun yapılmadan bir kusur Deniz, yer gök ve isyan çık içinden tasavvur, Savaşım kazan, kepçe bir acı soğan Hoca. Tevatür de denmez ki, ortada gerçek varsa Dağda, kırda, yazıda et yiyen çiçek varsa Cüppe giy, sarık dola el tutan dilek varsa, Göğe uç, rüyaya yat orta yer harman Hoca. Gök kubbenin altıdır bizi toplayan havuz Kul kendini tanımaz eğer yoksa kılavuz Minbere çık, yere in içinde hepsi mahfuz, Olmayasın şah emri, avama ferman Hoca. Musallanın taşında görülürken bir hesap Yapılan mevta için, kısa yoldan içtinap Helâllıktır doğrusu, olmasa da bir nisap, Şeriatı hükmünden ayakta sayman Hoca. Yeryüzü dönen küre islim üstünde kazan Tarla, ocak, aşevi, metro okul, gar, liman Her anın hayır vakti, her anın bir imtihan, Kısacık bu dar yerde tam olmaz iman Hoca. Zikir Rabb’ı anmaktır yoluna can serelim Fikir insana emek çiğdem, çiçek derelim Şükür alıp vermektir haydi seni görelim, Münadi ol da göster, sınavdan kaçan Hoca. Cemaati kaynaştır dolup, boşalsın meydan İnsan, çoban ve kuzu saat, akrep, yelkovan Elektronik çağ geldi herkes ayrı bilge can, Çiğ kalmasın etimiz, kendine püryan Hoca. Eşyanın doğasıdır cüppeyle, sarık sarmak Neyse odur inancın var mı kendini aşmak Ruhun aynası yüzdür, onu yüzde aramak, Hakkı kulda ararken olma suizan Hoca. Çalışmak baş ibadet artı oruç, hac, namaz Şekilci mi olsunlar iş kaytaran çok bağnaz Dar kubbenin altında, ister katla, ister yaz, Büyük kubbe altında gerçek heyecan Hoca. Keremim verdi ise borçlu değilim Hoca Al elmayı yediysem suçlu değilim Hoca Hiç öteyle korkutma güçlü değilim Hoca, Günah takası ıskat olmaz ki ihsan Hoca. Önce yakınları gör, sonra öğret öteyi Öğret bu gemideki pusulayı, kerteyi Sırtından verdi ‘Resul’ şairine ‘Bürde’yi * Yaratan, yaratılan budur armağan Hoca. Deryadır taşı yontan sözler bet icraata Sözümüz yalan yapan aykırı cemaate Günahı azap olsun, doğrusu selamete, Zülfüyaredir sitem, bağnaza ilan Hoca. * “Kaside-i bürde” Kaab bin Züheyr’in, H. Muhammed’in önünde okuduğu kaside. Bürde: Üstten giyilen yünlü hırka. 1995 yılında yazılmıştır. Not : Daha önce yayımlanmıştır, düzenlenmiş şekli bu dizelerdir. 2012, Eylül.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Haydar Köprülüoğlu, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |