..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Uygarlık, gereksiz gereksinimlerin, sonsuz sayıda artmasıdır -Mark Twain
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Öykü > Bireysel > Haydar Köprülüoğlu




22 Nisan 2012
Kısa Öz Geçmişim  
Haydar Köprülüoğlu
Bilgisayarımdan tam olarak yararlanamıyorum. Yazdıklarımı CD'ye de alsam da yazılarım her an elimin altında olamıyor. Kitap arka kapağı olarak hazırladığım kısa Öz geçmişim göz önünde olsun istedim. Saygılarımla.


:BIFG:
Basılacak kitabım olacaksa arka kapak için kısa öz geçmişim.

1927 yılının 29 Nisanında doğdu. Çalışmak durumunda olduğu için Ulus Gazetesinde çalışmaya başladı. Sonraki işi de o zamanki Ankara medyasının odak noktası, Akba Kitap ve Yayınevinde getir götür haber kuryeliği, gazete yamaklığıdır. Okul tahsili ortaokul, 0-15 yaş serüveni budur. Ondan sonra da ASO’ya kayıtlı işyeri ve yaşam savaşını içine alan, o günlerden bu günlere dek süren, bilinmez tarihe kadar da sürecek, çağının, çağdaşının yakından tanığı olmuş, olacaktır.
Bir Cumhuriyet bayramında, Atatürk’ü ve askeri merasimi görmek için ailecek Ankara Hipodromuna gitmiştik. (1936) Atatürk’ü görmek için toplumun bir anlık galeyanıyla, ezilmeye ramak kalmışken, bir üst rütbeli subayın kılıcını çekerek, ailecek ezilmekten kurtarıldığımızda, Atatürk’ü çok yakından, sonraları da, üç kez daha TBMM’sine girerken görme şansına erişmiştir. Ebediyete uğurlanırken de, dünya devletlerinin katıldığı o hazin ve muhteşem merasimi yakından izleyenler arasındadır.
Başta Akba Kitapevinin sahipleri Gazeteci Bilal Akba ve Adil Akbay olmak üzere bir çok ünlü gazetecinin arasında TBMM’ye giriyor, onların verdiği bazı haberleri PTT telgraf gişelerinden, İstanbul’daki gazetecilere ulaşmasını sağlıyordu. Başkentin ilk plastik poşet üreteni, 6-7 yıl içinde de ASO’nun çatısı altında, bir tüzel kişi olarak, kendi meslek dalında 1 numaralı üyesi olur.

Ellili yaşlarda şiir yazmaya başlar. Demokrasinin yerleşme aşamasında, yaşanan siyasi çatışmalar, bölünmeler, laiklik karşıtı görüşler, dine saygısızlık kendisini etkiler. Bürokratik ve idari hataları kendi de yaşadığı için, başta Atatürk, Ankara, Cumhuriyet şiirleri, anıları, sonra meclis, devlet, toplum kavramlarını içine alan siyasi dörtlüler, yergi, mizah (İroni) türünden 10 adet kitabı yayınlanacak durumdadır. Ayrıca ‘Gün Aşımı’ isimli, eski Ankara’yı anlatan kitabıyla, ‘Evrimindeki Çocuk’ isimli basılmış şiir kitabı vardır. Ankara Kulübü Derneği gibi bazı derneklerin üyesidir. ‘Günümüz Türkiye’sinde Kim Kimdir (Who’s Who in Turkey)’ ansiklopedisinde biyografisi yayımlanmıştır.




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın bireysel kümesinde bulunan diğer yazıları...
Görüş
Hortumculuk
Asayiş

Yazarın öykü ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
La Teşbih ve La Temsil
Millete Taziye
Doğup Büyüdüğüm Semt
Doğduğumuz Dünya Bu Değil
Bekçi İmdat
Beni Aşan veya Dışa Taşan Duygular
Boşa Giden Erdemlerim
Sonbahar Güneşidir
Harf Devrimi ve Bir Anı
Kız İsteme

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Aşık Veysel ve Necip'in Öyküsü [Şiir]
Ömer Hayyam [Şiir]
Nostalji [Şiir]
Hikaye-i Osmaniye [Şiir]
Bakın Ne Diyor Eyyam [Şiir]
Volga Mahkumu [Şiir]
Gönül Ağrısı [Şiir]
Mührü Hümayun [Şiir]
Yiğidi Öldür Hakkını Yeme [Şiir]
Millete Atılan Goooool! [Şiir]


Haydar Köprülüoğlu kimdir?

İlerleyen yaşımdan dolayı kısa yol tabiriyle, konularımı daha çok nazım olarak ifade etmeye çalışıyorum.

Etkilendiği Yazarlar:
Yaşadığı çağın çarpık düzenini sergileyen yazar veya kişiler.


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Haydar Köprülüoğlu, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.