Yaşam ciddi, sanat neşelidir. -Schiller |
|
||||||||||
|
Şaraba övgü kuran bağcı mı Ömer Hayyam Isfahan’ın gülünden yağcı mı Ömer Hayyam Diyorsun ki güzel sev varsa aklı şuurun, Dost musun, otlakçı mı, ne alâka bu ilham. Gör, unut sus diyorsun olamam ki şahidim Ben kendini bilensem, yergi yapan zahidim En şahının yanında, halkıma mücahidim, Mavi gök fırsatçı mı, ne alâka bu ilham? Üzüm, şarap, mest olmak bilinen ihtisasın Dost meclisler olurken, şarap içen eşhasın Güzeller kadehinde, alesta yaşam tasın, Burçların birkaçı mı, ne alâka bu ilham? Haklısın güzel gelir, yaşamın en başında Güzelinde güzeli var ilhamı her yaşında Eyyamcı ayyaşınla, en yaşlı çağdaşın da, Göğün kızıl saçı mı, ne alâka bu ilham? Kadeh, şarap, güzelle haşır neşir olmuşsun Mey iç, güzel sev diye halka naşir olmuşsun Mecazi duygu mudur kime şair olmuşsun, Dörtlüklerin falcı mı, ne alaka bu ilham? Mihrabın meyhanede put kırıp arza durdu Şarap rengi gurubu harman edip savurdu Sofra adabı yaptı, kendine yaşam kurdu, Erostan bir bağcı mı, ne alâka bu ilham? Gökyüzü ilgin varken şarap olmuş felsefen Yıllar ki tat getirmiş, hep şaraplı latifen Hep güzeli resmettin, gök kubbeye izafen, Mesleğin çadırcı mı, ne alaka bu ilham? Bu dünya meyhane mi esrik gezdin alemde Yıllanmış şarap gibi adın kalmış gündemde Kadehlerin hep dolu saki oldun her demde, Meleklerin aşçı mı, ne alâka bu ilham? Rubainde şarap çok yoramam Ömer Hayyam İlhamına ilgim yok olamam Ömer Hayyam Sofrada meyler hazır, ilim, irfan tastamam, Hendesen dar açı mı, ne alâka bu ilham?
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Haydar Köprülüoğlu, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |