Bilgi sakalla ölçülmez. -Moliere |
|
||||||||||
|
Cumhuriyetin ilanından sonra mahalleler arasından seçilerek spor yapacak, yapacağı spora uygun gençlerin nüvesinden, özellikle atletizmde, 2012 Londra Olimpiyatından altın ve gümüş madalyonlar çıkaran ülke haline geldik. Bu gelişmenin değerini tek bir örnekle de belirtebiliriz. 948’de Londra Olimpiyatından, üç adım atlamada sporcumuz Ruhi Sarıalp’ın, 14.53’lük derecesiyle kazandığımız bronz madalyasından başka, yakın yıllara kadar başarımız yoktu. Sonraki yıllarda da sporun değişik dallarında başarılar elde etsek de, olimpiyatlarda atletizm dalında, 2004 Atina Olimpiyatlarında çekiç atmada Eşref Apak’ın bronz, 2008 Pekin Olimpiyatlarında 5000 ve 10000 metrelerde Elvan Abeylegesse’nin aldığı 2 gümüş madalyadan başka bir başarı elde edemediğimizi söylersek, Aslı ve Gamze kızlarımızın başarısını daha iyi anlarız. Kendilerini canı gönülden kendim ve Türk Milleti adına kutluyorum. !969 yılında sanayici bir arkadaş İtalya’dan Atletizm pistlerinde kullanılan plastik şerit örneği vermişti. Yurdumuzda henüz Tartan pist uygulaması yapılmamıştı. Ankara Beden Terbiyesi Bölge Başkanı Sayın Sami Yavrucuk'la görüşülerek, bu şeritler tartan piste duyulan özlem ve arzusu ile üretilmiş, benim tarafımdan Ankara’da 19 Mayıs ve Mersin Tevfik Sırrı Gür Stadyumlarında uygulanmış ve İzmir Beden Terbiyesi Bölge Başkanlığı emrine verilmişti. Türk Milleti keremdir Bulacaktı aslı’yı, Aslı Çakır Alptekin’le buldu, Aslı’nın ardından Gamze Bulut’la güldü. Acar kanun istersen, yetişmiş evlat gerek Elbette var mevcudu Ata’dan bu çekirdek Yeter ki baştan oku çözülür her düğümü, Şölende pencereyi süsleyecek çok çiçek.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Haydar Köprülüoğlu, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |