..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Bir kimse, neden oltasını, içinde tek bir balık olmadığını bildiği bir göle sarkıtır? -Adalet Ağaoğlu
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Eleştiri > Çağdaş Sanat > Hakan Yozcu




4 Aralık 2011
Ayıp Ettik  
Hakan Yozcu
Cinsellik toplumumuzda hep bir tabu olarak kalmış bir konu. Konuşulmuyor, tartışılmıyor, hakkında görüş belirtilmiyor. Oysa insan yaşamında bir gerçek olgu. Vazgeçilmez bir unsur.


:BDBC:

hakan.yozcu@hotmail.com

“Ayıp Ettik” Oyunu cinsellik üzerine yazılmış iki perdelik bir komedi. M. Uğur Yağcıoğlu tarafından yazılmış bir oyun.
Oyun, cinselliği mizahi bir dille ele alıyor. Oyun yazarı, oyunda cinselliği ayıp olmaktan çıkararak büyük bir kahkaha tufanına dönüştürmüş.
Cinsellik toplumumuzda hep bir tabu olarak kalmış bir konu. Konuşulmuyor, tartışılmıyor, hakkında görüş belirtilmiyor. Oysa insan yaşamında bir gerçek olgu. Vazgeçilmez bir unsur.
Küçüklerin yanında konuşulmaz. Çünkü ayıp. Gençlerin yanında sözü açılmaz. Çünkü ayıp. Kadınların yanında muhabbet etmek mi? Asla. Çünkü çok ayıp. Sadece erkekler kendi aralarında, biraz da övünmek için palavralarla dolu sohbetler. Bunun dışında yok. Çünkü ayıp.
İşte bu oyun, ayıpları ortadan kaldıran bir oyun. İnsan yaşamının bir parçası olarak gösteren bir oyun. Tabii bu, mizahi bir şekilde yapılıyor. Oyun ilerledikçe kahkahalarla gülmekten kendinizi alamıyorsunuz.
Oyunu, cumartesi gecesi İskele Atatürk Kültür Merkezi’nde seyrettim. Karpaz Esprin Tiyatrosu’nun genç oyuncuları başarıyla sahnelediler oyunu. Doğrusu uzun zamandır bu kadar güldüğümü hatırlamıyorum.
Oyunu Cengiz Bayraktaroğlu yönetiyor. Oyuncu kadrosunda şu isimler yer alıyor: Besime Teyyarecioğlu, Çağrı Çeker, Atakan Bayraktaroğlu, Aysel Teyyerecioğlu Nazım Bayraktaroğlu, Zaliş Özcan, Mehmet Bulut, Zehra Vurana, Kaşif Yıkıcı, Nezaket Teyyarecioğlu.
Işık Ses Nezaket Teyyarecioğlu, Müzik Dans Kareografi Zaliş Özcan, Dekor ve Kostüm Tasarım Pınar Selengin
Oyun dans ve müziklerle süslenince izlenmesi daha keyifli bir hale gelmiş. Oyunculardan Atakan Bayraktaroğlu, Nazım Bayraktaroğlu ve Mehmet Bulut çok başarılı oyunculardı. Özellikle Baltacı Mehmet Paşa sahnesinde bu üç isim müthiş bir kompozisyon çizdiler. Deyim yerinde ise izleyenleri gülmekten kırıp geçirdiler.
Yine karakol sahnesinde bir pezevenk tiplemesi çizen Nazım Bayraktaroğlu unutulmaz bir oyun sergiledi bizlere.
Oyunda cinsellik konusu, daha Adem ile Havva zamanından ele alınıyor ve günümüze kadar gelen çeşitli komikliklerle seyirciye sunuluyor.
Avrupa Birliği’ne girmek için okullarda cinsellik konusunun orta dereceli okullarda ders olarak verilmesi şartı konuluyor. Fakat belli bir müfredat verilmiyor.
Bu görev, bir profesör tarafından (Yönetmen Cengiz Bayraktaroğlu), iki sevgili olan fakat aldatmalar nedeniyle anlaşamayan iki öğrenciye verilir. Yapılan araştırmalarda cinselliğin yüzü ortaya çıkarılır. Kadın ve erkek ilişkileri çeşitli yönlerle ele alınır. Espriler son derece komiktir. Sıkılmadan izlenebilecek bir oyun diyebiliriz. Salondan çıkarken yüzünüz tamamen bir gülümseme içinde oluyorsunuz. Evinize, üzerinizdeki tüm stresleri atmış mutlu bir vaziyette gidiyorsunuz.
Oyunda “Cinselliğin toplum üzerindeki etkisi ve önemi.” teması işleniyor. Vermeye çalıştığı mesaj ise “Çarpık eğitim sisteminden kurtulup, modern bir sisteme geçmek ve bu sistem içerisinde de cinselliğe özgür bir şekilde yer vermek gerekir.”
Oyundaki kostümler de dikkatleri çekiyor. Adem ile Havva’nın kostümünden tutun da Baltacı Mehmet sahnesindeki kostümler, bayanların giydiği kostümlere kadar göz dolduruyordu. Pınar Selengin bu konuda çok iyi seçim yapmış doğrusu.
Oyundaki oyuncular, birkaç yıldan beri Karpas Esprin Tiyatrosu’nda oynayan gençler. Artık, oyuculuğu iyice benimsemişler. Bu işi tam anlamıyla kavramışlar. İlk izlediğim oyunlarından bu yana oldukça yol almışlar. Tabii bunda yönetmenleri Cengiz Bayraktaroğlu’nun da payı var. Büyük bir özveri ile çalışıyor. Emeğini, yüreğini ortaya koyuyor. Karpas Bölgesi’ne bir tiyatro grubu kazandırdı. Her şeye rağmen senede en az iki oyunla seyirci karşısına çıkabiliyorlar. Bununla da kalmayıp oyunlarını tüm ada genelinde turneye çıkarıyorlar. Bu da yetmiyor, Türkiye’ye çeşitli uluslararası festivallere katılıyorlar. KKTC’yi temsil ediyorlar.
Bu gençleri yürekten kutlamak gerek.
Bu oyun, eğer bölgenize gelirse kaçırmayın. Gülmek istiyorsanız işinizi gücünüzü bırakın, davetlerinizi iptal edin ve bu oyunu kaçırmayın.
İyi seyirler…






Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın çağdaş sanat kümesinde bulunan diğer yazıları...
İnciraltı Şairleri
Bir Bahar Bekliyorum Üzerine
Her Şey Gülüşünde Saklı
Meseller ve Kurucuova Ağzı
Meseller ve Kurucuova Ağzı
Boyacı’ya Büyük İlgi
Nkl Sanat Gecesi Büyük İlgi Gördü
İlk Yerli Operamız: Arap Ali Destanı
Nkl’de Edebiyat Sokağı
Erdinç Akgür İle Devlet Tiyatroları’nı Konuştuk

Yazarın eleştiri ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Sessizliğin Hikayesi Üzrine
Denizli Türk Dünyası Şairleri Buluşmasının Ardından
Cevahir Caşgir’den "100süz Şiirlerim"
Orhan Pamk'un "Kar" Romanı
ve İlk Bölüm Yayınlandı
ve İlk Bölüm Yayınlandı
"Bitemeyen Proje" Üzerine
Beşik Gibi Sallandık
"Kırmızı Pazartesi" Romanının Düşündürdükleri
Olcay Kıraç İle Kıbrıs Sorunu

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Vakit Gelince [Şiir]
Kara Güzel [Şiir]
Hayallerim [Şiir]
Gönlümün Tacısın Yar [Şiir]
Kurban Olurum [Şiir]
Acı Ektim [Şiir]
Nerdesin? [Şiir]
Yüreğimde İhtilal Var [Şiir]
Hayat Seni Çözemedim [Şiir]
Helallik İstiyorum [Şiir]


Hakan Yozcu kimdir?

1964 doğumluyum. Kuzey Kıbrıs'ta yaşıyorum. 1988 Erzurum Atatürk Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı Bölümünden mezun oldum. 20 yıl çeşitli okullarda edebiyat öğretmenliği yaptım. Uzun yıllar Yenivolkan ve Güneş Gazetelerinde köşe yazarlığı yaptım. Şu an Habearkıbrıslı ve Güncelmersin Gazetelerinde yazıyorum. Birçok internet gazete ve sitelerinde yazılarım yayınlanıyor. Şiir, öykü ve tiyatro oyunları yazıyorum. Bu alanlarda çeşitli ödüllerim var. Kendime ait basılmış "Güzel Bir Dünya" ve "Mesela Başka" isimli iki adet öykü kitabım var. 7 tane tiyatro oyunum var. 6 yıl Kıbrıs Türk Devlet Tiyatroları Genel Müdürlüğü görevinde bulundum. Halen Başbakan Yardımcılığı Ekonomi, Turizm, Kültür Ve Spor Bakanlığı'na bağlı Müşavirim.

Etkilendiği Yazarlar:
...


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Hakan Yozcu, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.