Her devrim yokolup gidiyor ve peşinden yalnızca yeni bir bürokrasinin artıklarını bırakıyor. -Kafka |
|
||||||||||
|
Bu yıl Almanya'ya göçün ellinci yılı.Birinci kuşak Almanya'yı bilmiyordu,şimdi üçüncü- dördüncü kuşak Türkiye'yi bilmiyor.İkinci kuşağın ise bir ayağı Türkiye'de bir ayağı Almanya'da kaldı.Hüzünlü bir hikaye...Max Frisch'in dediği gibi Almanya sadece işgücü bekliyordu. Ama karşılarında insanlar buldular. Türkiye ise gönderdiği insanlarla bunca yıl ilgilenmesi gerekeceğini düşünmemişti herhalde.Hep 'dönmek' üzerine yapılmıştı planlar...Kimi döndü, kimi dönmedi, kimi yerleşmeye gitti. Almanya Acı Vatan bir Ruhi Su türküsü bir Selda Bağcan şarkısı Başrollerinde Hülya Koçyiğit ve Rahmi Saltuk'un oynadığı Şerif Gören Filmi Acı konular ... ------ Nobel Edebiyat Ödülü'nün bu yılki sahibi, İsveçli şair Tomas Tranströmer oldu.Bob Dylan'ın alması bekleniyordu.Tranströmer gençliğinde Türkiye'ye gelmiş,Oktay Rıfat ve Melih Cevdet Anday'ın konuğu olmuş ve hatta İzmir'de' İzmir saat 3 'isimli şiirini yazmış İZMİR SAAT ÜÇ Hemen hemen bomboş sokakta az ileride iki dilenci, birisi tek bacaklı ötekinin sırtında taşınıyor durdular - geceyarısı far ışığında donup kalan bir hayvan gibi - sonra yürümeye devam ettiler ve okul bahçesindeki çocuklar gibi çabucak geçtiler caddeyi öğlen sıcağında sayısız saatler tıkırdarken uzayda. Mavi parıldayarak kaydı geçti dubaların önünden, Kara süründü ve büzüldü, taştan dışarı bakarak, beyaz bir fırtına olup esti gözlere. Nalların altında ezilince saat üç ve karanlık ışık duvarını çalınca uzandı şehir denizin kapısının ayaklarına ve parıldayarak akbabanın keskin gözlerinde. Tomas TRANSTRÖMER Çeviri: Gürhan UÇKAN Dünyanın en büyük şirketlerinden Apple'ın kurucusu Steve Jobs kansere yenik düştü. 'Yaptıklarımla olduğu kadar yapmadıklarımla da gurur duyuyorum"demiş. Ne kadar derin bir söz. Ne mutlu bunu söyleyebilene... Kanseri tetikleyen 4 unsur var.Genler, çevre faktörü, düzensiz beslenme (içki,sigara ), stres.Ne kadar yakınımızda değil mi? ------ Birkaç gündür güneş yağmurun arkasına saklandı. Neyse ki orada olduğunu biliyoruz.Mutlaka gelecek.. Yeter ki seller, ölümler olmasın.Derken, haftasonu yine yağışlar,yine soğuk ve hatta kar bekleniyor .Ev günleri başlıyor, mavi günlere elveda...
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Ülkenur Kaynar, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |