Tüm mutsuzluklar yokluktan değil, çokluktan gelir. -Tolstoy |
|
||||||||||
|
GEÇMİŞ ZAMAN OLUR Kİ HAYALİ CİHAN DEĞER Yazının başlığı Necip Celal Andel'in tangolarından birinde geçer. Tangonun çok da güzel sözleri vardır: geçmiş zaman olur ki hayali cihan değer bir an acı duyar insan belki sevmişse biraz eğer anlar ki geçenlerin rüyaymış hepsi meğer rüya olsa bile o günlerin hayali cihan değer Hayal etmenin sınırı yok ki... ve çok güzel çok keyifli bir şey.Ama hep korkarız değil mi hep uyarılırız ' Ne o hayallere daldın yine' veya' Hayaller karın doyurmaz ' gibi. Açık suları sevmeyiz biz. Sığ sularda, emniyette olmalıyız..Oysa yaratıcılık hayal etmekle başlar. Ne demiş Yahya Kemal: ' İnsan alemde hayal ettiği müddetçe yaşar' Hayal etmek bir bakıma umut etmektir aslında...Yaşama sevincidir... --------------------- DENİZ TÜRKÜSÜ Dolu rüzgârla çıkıp ufka giden yelkenli! Gidişin seçtiğin akşam saatinden belli. Ömrünün geçtiği sahilden uzaklaştıkça Ve hayâlinde doğan âleme yaklaştıkça, Dalga kıvrımları ardında büyür tenhâlık Başka bir çerçevedir, git gide dünyâ artık. Daldığın mihveri, gittikçe, sarar başka ziyâ; Mâvidir her taraf, üstün gece, altın deryâ... Yol da benzer hem uzun, hem de güzel bir masala O saatler ki geçer başbaşa yıldızlarla. Lâkin az sonra lezîz uyku bir encâma varır; Hilkatin gördüğü rü'yâ biter, etrâf ağarır. Som gümüşten sular üstünde, giderken ileri Tâ uzaklarda şafak bir bir açar perdeleri... Mûsıkîsiyle bir âlem kesilir çalkantı; Ve nihâyet görünür gök ve deniz saltanatı. Girdiğin aynada, geçmiş gibi dîğer küreye, Sorma bir sâniye, şüpheyle, sakın: "Yol nereye?" Ayılıp neş'eni yükseltici sarhoşluktan, Yılma korkunç uçurum zannedilen boşluktan Duy tabîatte biraz sen de ilâh olduğunu, Rûh erer varlığının zevkine duymakla bunu. Çıktığın yolda, bugün, yelken açık, yapyalnız, Gözlerin arkaya çevrilmeyerek, pervâsız, Yürü! Hür mâviliğin bittiği son hadde kadar!... İnsan, âlemde hayâl ettiği müddetçe yaşar. YAHYA KEMAL BEYATLI ------------------------ Elif Şafak 'ın Kağıt Helvasını okuyorum bugünlerde büyük bir keyifle. Bir alıntılar kitabı. Kendi kitaplarından alıntıları aşk, insan, yolculuk, varoluş. inanç, zaman, yazmak, kadınlık, ben ve sen başlıkları altında toplamış. Çok güzel olmuş. Ayrıca kitap ta çok şık. Ciltli ve tam ele gelir büyüklükte. Ayraç kurdelesi de düşünülmüş.Çok hoş. --------------------- yazmak uyku düzenimi mi bozuyor yoksa uyku düzenim bozulduğu için mi yazıyorum. Bir bilebilsem. kah bir gece yarısı kah tan yeri ağarırken...Yazmanın sancılı keyfi... ' Yazmak Tanrılaştığını sanmaktır.Tanrı kadar yalnızlaşmaktır' diyor Elif Şafak. Gerçektende öyle yalnız hissediyorum ki kendimi... ----------------------- Eskiden okullarda münazaralar yapılırdı. Bu konulardan bir tanesi de 'Çok gezen mi bilir, çok okuyan mı' idi. Zaman zaman düşünüyorum. Bugün hele hele bir de internette de gezinme imkanı varken bence çok gezen daha çok bilir.Bir kere gezme etken, okuma edilgen bir eylem.Evliya Çelebi'nin on ciltlik Seyahatname'sini ne kadar okursak okuyalım hiç oraları gezen- gören Çelebi gibi olabilir miyiz? Yine de okumanın dayanılmaz ağırlığını es geçmeyelim ama.Hem okuyup hem gezmek en iyisi sanırım. Ülkenur.20.03.2012 Çkl.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Ülkenur Kaynar, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |