..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
"Bazen bir mısra yaşamı değiştirir." -Kafka
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Eleştiri > Politik Olaylar ve Görüşler > Tayyibe Atay




28 Ekim 2002
Siyaset Sevgilim  
Tayyibe Atay
Uyduruk kaydırık paralara satıldı bir yerlerim.Yamalı entariye döndürdüler beni ya! Yırtıklarımı dikecek iğnem ve ip...


:BDIH:
Seçimler yaklaştı ya, gün geçmiyor ki siyaset sözü edilmesin .İki kişinin yan yana gelişi bile bu konuya zemin hazırlıyor.”Selam arkadaş!.. Nasılsın bakalım?” demelerin ardından ”yahu oyunu nereye vereceksin?”sorusu alıyor sırayı. Sanki adam söyleyecek nereye oy vereceğini de!.JUmut işte;’ benim partimden mi acaba?’ merakını giderecek kendince. Boşa kürek sallamakla; yada, havanda su dövmekle eş değer bence, bunu böyle düşünmek. Bırakın!..Kim nereye verirse versin oyunu ya!..Nasılsa “Karamanın koyunu, sonra çıkar oyunu” bir düzenin içinde asılıp asılıp kalmıyor muyuz siyaset denen ipe? Seçtiklerimiz ‘KARAMAN’ ı kaparlarken; oyunlarının koyunu da biz oluyoruz sonuçta..Çobansız, köpeksiz, ovasız, otsuz biçimde hem de!..Tam beş yıl yaşamak adına yaptığımız savaşlarda kansız, cansız, aşksız kalıyoruz üstelik..Çünkü; SİYASET SEVGİLİMİZ bizi unutup gidiyor, meclis denilen arenada.

“Ne alaka!..” demeyin sakın! Var mı sizin bir çiçek bahçeniz dibine su dökecek? Var mı sizin laleleriniz, manolyalarınız, menekşeleriniz; renk renk açan kokulu gülleriniz , ha!?Yok değil mi? Nasıl olsun birader!..Önce ağa olacaksın bu ülkede; toprağın bulunsun. Sonra da suyun!..Berrak (!), gürül gürül akan...Köpüklerinde yarin yüzü, aşka davet yazan gülüşü olan sulardan hani. Hem de sayısız değirmenleri çevirecek debide. Bu suların çevirdiği değirmenleri merak ettiniz değil mi? Sayayım isterseniz! Unuttuklarım olursa eğer, tamamlayın lütfen!

Banka değirmeni: Benim paramla dönüp, unu Siyaset Sevgilimin torbasına doldu....Hortum mortum derken yani..Nasılda estirdi yurt dışına doğru rüzgarları..Alp dağlarının doruklarına kayak kaymaya; Amerika Birleşik Devletlerinin güney kıyılarında yanmaya gitti Siyaset SevgilimJ)Bense türküsünü söylüyorum kıvırtarak ve yanık yanık:

’Esmerim biçim biçim,
Ölürüm esmer için.
Onbeş kızı kandırdım
Bir esmer yarim için.’
AY Ay!..Aşk olsun doğrusu..

Özelleştirme değirmeni: Uyduruk kaydırık paralara satıldı bir yerlerim.Yamalı entariye döndürdüler beni ya! Yırtıklarımı dikecek iğnem ve ipliğim olmadığından, üşüyorum. Beni ısıtacak Siyaset Sevgilimi ara da bul!..Kim bilir, kimin koynunda yattı düşlere...

İhale değirmeni: Siyaset Sevgilim aracı olup, cebini doldurdu gene çil çil...Tünellerim, yollarım, köprülerim, madenlerim, barajlarım tamamlanamadı gitti bu yüzden.. Haberleşemedim ucuzundan ‘SENİ SEVİYORUM’ diyemedim sevdalıma; öldüm!.. Işıyamadım lambadan, ışıldaktan...Nesini sorarsın işte; bittim!...

İhracat değirmeni: Siyaset Sevgilimin hayaline hayranım vallahi! Yaşasın naylon faturalar!..İçi boş kamyonlar!..Yaşasın gümrüklerde uyuklayan kontrolörler...

Maaş zammı değirmeni: Hiç duymamış olabilirsiniz bu değirmenin adınıJ))Oysa en sık rastlanan değirmenin adıdır bu. Hani memura, emekliye, işçiye, bağkurluya zam verirken çeviriyorlar ya taşını bu değirmenin..İşte o değirmen, bu değirmen..Azıcık ama...korka korka...Hepsi vatanı milleti düşünüp; ‘para, pul olmasın’ erbabından aslan kesiliyorlar ya!..Doğrusunu söylemek gerekirse Siyaset Sevgilimi en çok bu durumuyla seviyorum vallahi(!) Ama sıra kendilerine gelince öyle hızlı döndürüyorlar ki değirmenin taşını...Şaşırmamak elde değil..Kimlerin torbası doluyor dersiniz sizce? Tabii ki Siyaset Sevgilimin torbası!..

Bizlerse, o değirmenlerin, faresi bile olamadık ne yazık ki!..Olsak bile kim aşık olur ki bir kıçı çıplak fareye ha!..Hem aşksız kalırız, hem KARAMAN ’sız, hem de oyunsuz böylece...
Ah Siyaset Sevgilim benim! Hem seni yerden yere vururum, hem beş yıl boynuna sarılırım sımsıkı..Korkma, oyum sanadır gene de!...Vatandaşlık görevimi unuttum sanma sakın! Ben seçeyim de sen ne yaparsan yap emi! (!)
İster çiçek sula,
İster değirmen döndür,
Beni sev yeter ki
İstersen severken öldür...demeye bilirim de!...Ona göre!...J))

NOT: Size bir itirafım olacak. Bu yazıyı yazdıktan sonra bir hücrenin hayalini kurmaya başladım.Ne yalan söyleyeyim korktum biraz da. Aziz Nesin’le, Nazım Hikmet’le, Nihat Behram’la, Yaşar Kemal’le, Çetin Altan’la... kimler vardı daha!? Geçireceğim günler ve yapacağım sohbetleri düşününce siliniverdi korkum sonra..Hayırlısı bakalım!

Nasılsa değirmen yerinde, değirmenci işinde...
Taşların arasından çıkanı kapan kaptı...koydu cebine..
Nasılsa benim elim Siyaset Sevgilim’ in çuvalını bağlamada.
Nereye gidelim dersiniz yüklenip
Denize be kardeşim!.. denize!.....




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın politik olaylar ve görüşler kümesinde bulunan diğer yazıları...
Büyüdük Yani
Başı Örtük Eşek
Kerrat Cetveli
Ağdaki Kızlar
Mucize
Sayılar ve Zehir
İflas
Milli Tosun
Hergele
Gücük

Yazarın eleştiri ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Hesap Kitap
Pes Yani
Cibiliyet
Tüpe Bak Tüpe
Olimpiyat
Yalana İnanmak
Sepet
Dört Biçükk
Hoparlör
İlahi!.

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Araba [Şiir]
Bizim Otobüs [Şiir]
Masa 2 [Şiir]
Bostan [Şiir]
Pezoooo [Şiir]
Köprü [Şiir]
Tavşan [Şiir]
Ötanazi [Şiir]
Damlacıklar 4 [Şiir]
İçsel Haber [Şiir]


Tayyibe Atay kimdir?

Yeni şiirin,uzun yıllar yazmama rağmen yeni şairiyim. İnternet ortamı sayesinde okuyucu önüne çıktım henüz. Ne kadar şair olduğumun yanıtını ise okuyucuya bırakıyorum. Bayan yazarların çok az olduğu bir ülkede,duygu ve düşüncelerimi,şiirin ruhu okşayan ,elleyen tarafıyla anlatmaya çalışıyorum.

Etkilendiği Yazarlar:
Ahmet Arif,Behçet Necatigil,Nihat Behram...


yazardan son gelenler

yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Tayyibe Atay, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.