..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Egoistlerin en güzel yanı başkaları hakkında konuşmuyor olmaları. -Lucille S. Harper
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
İzEdebiyat - Yazar Portresi - nihat yavuz
nihat yavuz - düşlerin çığlığı
Site İçi Arama:


Eleştiri
  Siz emredersiniz, biz de ölürüz, değil mi efendim? (nihat) 16 Nisan 2002 Özgürlük ve Eşitlik 

o yüz, o bakışlar bana ait değil. gözlerimi yummamı istediniz ve göz yumdum, her şeye olduğu kadar gerçeğe de. kara bir bulut gibi sardınız etrafımı, görmezden gelmemi istediniz beni var kılan ne varsa. sürekli mazlum olduğunuzu söylediniz, hepimiz adına

  Işın kılıçlarının gölgesinde (nihat) 19 Mayıs 2002 Sinema ve Televizyon 

Günümüz toplumlarına ve yönetme anlayışlarına uygun görünmemesine rağmen, ya şu an yaşanan gelişmelere paralel bir mantık öne çıkarılıyor ve size gösterilen yol bunu işaretliyorsa? Büyük reis kulelerin yıkılmasından sonra ülke içi özgürlüğü biraz tırpanla

  Gözyaşımdan tut kaldır beni (nihat) 30 Mayıs 2002 Sinema ve Televizyon 

Adam renk değiştirdi ve türlü boyalarla karışıp her birimizin önüne düştü. Adam, yarınki dünyanın manşetiydi. Kırmızı harflerle karalanmıştı ve ne yazdığını okumak mümkün görünmüyordu. Bir alın yazısı mı, bir tükeniş mi bir haykırış mı, kimse bilemedi. Ç

  Beyaz Sinema Rüzgâr mı Bekliyor? (nihat) 13 Ağustos 2002 Sinema ve Televizyon 

ayakları üzerinde durabilen, eylemini anlayabilen ve anlatabilen filmlere yol açılmalı. Ama bu sevgili yönetmenlerimizden bir ricamız olacak. Acaba dünya sinemasının şu an geldiği yerden haberleri var mı? günümüz insanına hitap eden filmleri izleyip eleşt

  diziler kimi anlatır (nihat) 24 Ekim 2002 Sinema ve Televizyon 

Ağa dizileri İstanbul’daki Laila’ları bulundukları bölgeye taşıyor ve orada da çok renkli bir hayatın yaşanabileceğini gösteriyordu. Nitekim çok geçmeden gazetelerin ‘kıroyum ama para bende’ mantığını gözeterek verdikleri Diyarbakı

  sıkı korkular, sıkı senaryoların eseri (nihat) 1 Aralık 2002 Sinema ve Televizyon 

İnsanın içindeki canavarı yemlediği sürece tüm adalet duygularından sıyrılması an meselesi olabilir. Suç makinesi olmaya karar verenlerin yıktığı değerler arasında ‘güven’ duygusu da vardır.

  Matrix neyi kaybetti? (nihat) 23 Mayıs 2003 Sinema ve Televizyon 

Matrix çılgınlığının üzerinden dört yıl geçmesine rağmen gündeminizden düşmemesi hayra alamet olabilir mi? Ya da şöyle soralım; Bu filmde ne var ki sinemayla ilgisi belli bir çizginin üstüne çıkmamış olanlara bile cazip geliyor, adeta bu çılgınlığı yaşama

  Dünyayı ne kurtaracak? (nihat) 26 Haziran 2003 Sinema ve Televizyon 

Film boyunca şehirlerde yaşayan, koca binalarda gündelik hayatını sürdüren insanların plastik hayatlar yaşadığı hissine kapılıyorsunuz. Helikopterin çarptığı ve alev alan binalar, kurşun yağmuru altında delik deşik olan havalandırma bölgeleri, kovalamalar

  oyundan dışarı çıkamazsın (nihat) 21 Ağustos 2003 Sinema ve Televizyon 

Tanrıkent’i izlerken teröre bulaşmış, bir şekilde şehirleri kana bulayan ve acımasızlığını ispat etmek istercesine canavarlaşanları düşündüm.

  Gerilimin Adresi Değişti (nihat) 24 Aralık 2003 Sinema ve Televizyon 

Dünyanın her yerinde korkuyla yüzleşen ve korkuyu yerleştiren ABD’nin gerektiğinde resmi sıfatını da taşıyan sineması Hollywood, Halka’nın ardından Karanlık Sularda ile karşı karşıya kaldı.

  Türk Sinemasına Yapılan Büyü Bozulacak mı? (nihat) 18 Aralık 2004 Sinema ve Televizyon 

mistik boyutta sinemamızın yeni açılımlara ihtiyacı var ve artık bu topraklara göz atmanın asırlık çınarlara yaslanmanın vakti geldi. Türk sinemasını üzerindeki büyü ancak bu topraklara kulak kesildiğimizde bozulmuş olacak.

  Büyük İskender"in "Erken Yaşlanan" Hayali (nihat) 11 Ocak 2005 Sinema ve Televizyon 

İskender’in ayak bastığı yerlerde hayat bir daha eskisi gibi sürmedi. Bu büyük ideal, karmaşa ortamının hüküm sürdüğü meydanlarda ezildi ve tarihten bir sayfa olarak günümüze kadar ulaştı

  Adaletin Emrinde Bir Komutan Selahaddin Eyyubi (nihat) 2 Haziran 2005 Sinema ve Televizyon 

Dünya tarihinde önem kazanan iki olay var. Bunların biri filme bir şekilde aktarıldı. Diğeri ise büyük bir prodüksiyon isteyen alt yapısıyla çekilmeyi bekliyor: Kudüs ve İstanbul.

  Türk Sinemasının Rüzgârı Sensin (nihat) 1 Mart 2006 Sinema ve Televizyon 

Sadık Battal, “Asıl film şimdi başlıyor” dedi demesine de bakalım, bizim filmimiz ne zaman başlayacak? Türk sineması üzerine yetkin bir kalemin yazdıklarını okumakbüyük bir heyecan.

  Adını Unutum Şimdi (nihat yavuz) 2 Kasım 2007 Çağdaş Sanat 

Adını unuttum şimdi, herkes gibi. Uzun bir ismi vardı, tiyatro yaşantısındaki uzun 61 yıllık ömrüne tekabül eden. Tatlı dilli, derviş ruhlu bir insan olduğunu anlatırlardı bana.

 

 



Yalnızlığımı bir yetim düşü gibi yanında gezdiren sevgili, sonunda konuştu: Adın ne senin! Siyah gözleri vardı. Öyküsünü yazmak istedim, hatta romanını. İçimden gelmedi oysa belliydi siyah bir gülün öyküsüydü bu. Geceleri ve sabahları yeni baştan yaşatan...



 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © nihat yavuz, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.

 

Bu dosyanın son güncelleme tarihi: 21.11.2024 23:00:19