Beğendiklerim |
Yazarın ve Metnin Adı |
Tarihi |
Düşünmez Dünyanın Ötesi Vardır,
Özcan İşler
(Toplumcu)
|
4 Şubat 2015 |
Deliler Gelsin Deliler,
Özcan İşler
(Başkaldırı)
|
4 Şubat 2015 |
Büyüklük Delisi Ey Küçük Adam!,
Özcan İşler
(Başkaldırı)
|
4 Şubat 2015 |
Bir Seda Kalır,
Özcan İşler
(Bireysel)
|
4 Şubat 2015 |
Bir Sabah Geleceksin Vakit Geçmiş Olacak,
Özcan İşler
(Aşk ve Romantizm)
|
4 Şubat 2015 |
Aldırma Baksan da Göremiyorsun,
Özcan İşler
(Başkaldırı)
|
2 Nisan 2012 |
Saçı Sakalına Karışmış Meczup,
Özcan İşler
(Garip)
|
27 Şubat 2013 |
Bir Sevgi Kemale Erdiği Zaman,
Özcan İşler
(Lirik)
|
13 Ocak 2013 |
Susuyorsun...devam et...,
pelin onay
(Sevgi ve Aşk)
|
28 Temmuz 2003 |
Ulu Çınar,
Özcan İşler
(Pastorel)
|
15 Aralık 2012 |
Gül ve Güneşsin Kadın,
Özcan İşler
(Aşk ve Romantizm)
|
3 Aralık 2012 |
Al Eline Silahı Değerli Ol,
osman demircan
(Dostluk ve Düşmanlık)
|
18 Ağustos 2012 |
Ben O'nu Görüyorum,
Özcan İşler
(Tasavvuf)
|
26 Eylül 2012 |
Ayrılmaz İnsan İnsandır,
Özcan İşler
(Tasavvuf)
|
26 Eylül 2012 |
Adalet Ana Öldü,
Özcan İşler
(Başkaldırı)
|
26 Eylül 2012 |
Gönül Dilim Sevgi Benim,
Özcan İşler
(Tasavvuf)
|
2 Nisan 2012 |
Cumhuriyet, Milli Onurumuzun Simgesidir,
Özcan İşler
(Türkiye)
|
28 Ekim 2010 |
Sılâdan Çıkmayan Bilmez Gurbeti,
Özcan İşler
(Garip)
|
15 Ocak 2009 |
Yerli Bedenlerde Yabancı Ruhlar,
Özcan İşler
(Başkaldırı)
|
6 Mayıs 2008 |
Beni Kimse Sevmedi Senin Sevdiğin Kadar,
Özcan İşler
(Aşk ve Romantizm)
|
16 Ekim 2011 |
Hoyrat Harcadığım Ömre Ağlarım,
Özcan İşler
(Tasavvuf)
|
11 Haziran 2011 |
Türkiye Bağımsız Türkler Özgür Mü?,
Özcan İşler
(Taşlama (Kinaye))
|
11 Haziran 2011 |
Ben İçime Kusarım Dayanılmaz Öfkemi,
Özcan İşler
(Başkaldırı)
|
21 Ekim 2010 |
Bugünler Dün Gibi Dün Bugün Gibi,
Özcan İşler
(Taşlama (Kinaye))
|
11 Haziran 2011 |
İzzet-i Nefsine Dokunmuyor Mu?,
Özcan İşler
(Başkaldırı)
|
22 Şubat 2010 |
Bekliyorum,
Abdullah Mehmed Özçam
(Özlem Şiirleri)
|
6 Mart 2010 |
Yerini Seç Bu Yangının İçinde,
Özcan İşler
(Başkaldırı)
|
29 Mayıs 2010 |
Gün Birlik Günüdür,
Özcan İşler
(Toplumcu)
|
23 Şubat 2010 |
|
Gerçek şiiri arıyorum.
Belki, yazdıklarım şiir değilde,
Şiirle nesirin ara yerinde,
Gel gör ki; vicdanım sitem etmekte,
Dilsiz şeytan mısın, yazsana diye?
|
05.09.2007 11:42:24
|
Kısa kısa |
| |
Boş Bardakdan Çatlak Sesler Çıkar
Yarım bardak su çok şeyi ifade eder. Görüş ayrılıkları, daha doğrusu anlayış farkı bu noktada başlar. Yarım bardak su, kimine doluluk hissi verir. Bir başkası bardağın dolmayan kısmıyla ilgilenir. Bir başkası bardağın dolmayan kısmıyla ilgilenir, bardağın yarısının boş oluşunu ön plana çıkarır.Sahip olduğumuz değerler yarım bardak su gibidir.Çıkar çatışmasında kendi bardağımızdaki yarım suyu öne çıkarırken, karşımızdaki kişinin bardağının boş kalan gözümüz ilişir. İki tencerenin mizahi karşılaştırılmasında, éSenin dibin benden kara' misali. İyiliktr, başaruda, çalışkanlıkta, 'ben herkesten üstünüm' mantığı tersine dödüğünde, başarısızlıklar karşı tarafa yüklenir. Kendimizi bahanelerle oyalayıp, gizli düşmana karşı savaş başlatırız. Oysa kendimizce elde ettiğimiz başarılar tamamen kendi eserimiz gibi gelir bize. Ticarette rekabet karşımızdakini ekonomik olarak bitirmek olmamalı. Geniş yelpazeli katılımla paylaşılan pastanın büyütülmesi için işbirliği yapılmalı. Bir ağacın kalmasıyla önce yaprakları kurur, meyve vermez. Gövde ve dallar odun olur.
Herkese saygılar selamlar....
|
|
"Boşluksuz Bir Yazı." |
|
05.09.2007 11:37:07
|
Kısa kısa |
| |
Aktüel ve İdeal
Aktüel ile idealin çarpışmasına şahit olmaktayız. Bu çarpışma geceyle gündüzün, çirkinle güzelin, yalanla doğrunun, kötüyle iyinin çarpışmasıdır Aktüel sulandırılmış hadiseler zinciri, ideal eşya ve hadiselerin özüne has şuur ve düşünce sistemidir. Aktüel belli bir zaman ve belli bir mekâna hapsedilmiş bir kibrit alevi ise, ideal bir evren yangınıdır. Aktüel yüz verildiğinde tepemize çıkan şımarık, görgüsüz ve kaba bir şalaban, ideal bir veli gibi dergahında zikreden ve bizi dergaha çağıran bir cazibedir. Aktüel kıskanç ve haris bir kadın gibidir. Hep kendisinin iltifatlara boğulmasını ister. Milletler ideallerle yükselir. İnsanlığın bütün manevi ve maddi değerleri iyi veya kötü, eksik veya tam hep bir idealin mahsülüdür. İdealsiz milletler kısır insanlar gibi belli bir devre yaşarlar ve namsız, nişansız göçüp giderler. Aktüele heveslenen kalem ve kelam bir anda seviyesini kaybeder. İdeale saplanıp kalırsa bu defada ayakları yerden kesilir. Gayeye giden yoldan uzaklaşır.Bunun için kalem ve kelam iki kuvvetin arasında bir denge olmalıdır. |
|
|