..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
"Moda denilen şey o kadar çirkindir ki onu her altı ayda bir değiştirirler." -Oscar Wilde
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Eleştiri > Doğa ve Uzay > Hakan Yozcu




8 Haziran 2011
Sağlıklı Çevre, Sağlıklı Yaşam  
Hakan Yozcu
Eskilerin Enasır-ı Erbaa diye adlandırdıkları “ Hava, su, ateş ve toprak” insan yaşamında en büyük dört etkendir. Bu dört etken yaşam kadar önemlidir. Önemlidir çünkü bunlardan biri olmasa yaşam da olmazdı. O halde bunlara dikkat etmek ve temiz olmasını sağlamak insanın kendi elindedir. Özellikle su, hava ve toprak her geçen gün daha da kirlenmeye yüz tutuyor ve bu nedenle önemli bir kısmı kullanılamaz hale geliyor.


:BIGG:

Çevre; insanların ve diğer canlıların yaşamları boyunca ilişkilerini sürdürdükleri ve karşılıklı olarak etkileşim içinde bulundukları fiziki, biyolojik, sosyal, ekonomik ve kültürel ortamdır.
Canlıların yaşamında en büyük etken sağlıklı yaşamdır. Sağlıklı bir yaşamın sürdürülmesi ancak sağlıklı bir çevre ile mümkündür. Çevrenin temiz olması, bakımlı olması insanın hayatını da son derece etkiler. Her şeyden önce sağlığı hep yerinde olur. Çevre temiz ve bakımlı olursa insan da hayatında olumlu olur. Pozitif enerji taşır.
Peki çevre temizliği bu kadar önemli de neden çevremizi koruma yönüne gitmiyoruz? Çevremizi temiz tutmuyoruz? Bu konuda yeterli tedbirler almıyoruz? Hep başkalarının bunları düşünmesini ve tedbirleri de onların almasını bekliyoruz.. Oysa her şey önce kendi etrafımızda başlar. Kendi çevremizi temiz tutmakla başlarsak işe, tüm dünya da temiz olur.
Çevrenin sağlıklı olmaması bir çok sorunu da beraberinde getirir. Doğal denge bozulur.
İnsan yaşamı çeşitli dengeler üzerine kurulmuştur. İnsanın çevresiyle oluşturduğu doğal dengeyi meydana getiren zincirin halkalarında meydana gelen kopmalar, zincirin tümünü etkileyip, bu dengenin bozulmasına sebep olmakta ve çevre sorunlarını oluşturmaktadır.
Eskilerin Enasır-ı Erbaa diye adlandırdıkları “ Hava, su, ateş ve toprak” insan yaşamında en büyük dört etkendir. Bu dört etken yaşam kadar önemlidir. Önemlidir çünkü bunlardan biri olmasa yaşam da olmazdı.
O halde bunlara dikkat etmek ve temiz olmasını sağlamak insanın kendi elindedir. Özellikle su, hava ve toprak her geçen gün daha da kirlenmeye yüz tutuyor ve bu nedenle önemli bir kısmı kullanılamaz hale geliyor.
Ülkemizde hastalıkların başında kanser ve benzeri hastalıkların geldiğini çok rahatlıkla söyleyebiliriz. Bunun nedeni de doğanın ve çevrenin gerektiği gibi korunmamasıdır.
Kısaca sağlığımızı etkileyen nedenlerin başında çevre kirliliği geliyor. Bütün canlıların sağlığını olumsuz yönde etkileyen, cansız çevre öğeleri üzerinde yapısal zararlar meydana getiren ve niteliklerini bozan yabancı maddelerin; hava, su ve toprağa yoğun bir şekilde karışması olayına çevre kirliğiği diyoruz.
Çevre Kirliliğinin Nedenleri çeşitli kaynaklardan çıkan katı, sıvı ve gaz halindeki kirletici maddelerin hava, su ve toprakta yüksek oranda birikmesi ile çevre kirliliği meydana gelmektedir.
Başlıca kirlilik çeşitlerini ise şöyle sıralaybiliriz: Hava kirliliği, su kirliliği, toprak kirliliği, gürültü kirliliği ve radyoaktif kirlilik.
Sonuçta ise bunları biz, kendimiz yaratıyoruz. Yaptıklarımızla dünyamızı çirkinleştiriyoruz. Çünkü çevremizi temiz tutmuyoruz. Kirletiyoruz. Hem kendimizi hem de doğayı yok ediyoruz.
     Oysa sağlığımız önemli. Rahat bir yaşam sürdürebilmemiz için sağlığa önem vermeliyiz. Sağlığımızın iyi olması için de önce çevreye önem vermeliyiz. Bu yıl ülkemizde “Çevre Yılı” ilan edildi. Pekii, kaçımız bunun farkındayız? Bunun bilincindeyiz?
Çevreyi temiz tutmak için başkalarından bir şey beklemek, bir şey ummak doğru değildir. Önce kendimiz bilinçli olmalıyız. Çevremizi korumalıyız. Gelecek nesillere tertemiz bir çevre bırakmalıyız.
Unutmayınız: Çevrenin sağlıklı olması, sizin sağlıklı olmanız demektir.
Çevre ile şu güzel sözleri de sizlerle paylaşmak istedim:

• Biz doğayı korudukça doğa da bizi korur

• Herkes sağlıklı, dengeli bir doğal çevrede yaşamak hakkına sahiptir

• Çevre kirliliği, her anımızı etkileyen sağlıklı bir yaşam konusudur

• Sağlıklı yaşam, sağlıklı çevre ile olur

• Yarının doğası bugünden yaratılır
. Çöp kovası olmayan yerde çöp olur
. Doğaya hizmet et ki sana teşekkür etsin
-Bir ağaç, herhangi bir prensten daha soyludur.
- Doğaya karşı işlenen bir suçun öcü, insan adaletinden daha zorlu olur
- Her yıkıntı onarılabilir, doğanın yıkıntısı asla
Doğa bekçiyle değil, sevgiyle korunur.
Çevre kirliliği, her anımızı etkileyen sağlıklı bir yaşam konusudur.
-Yeşili görmeyen gözler, renk zevkinden mahrumdur.
-Çevreyi hor gören, geleceği zor görür.
-Uçmuyorsa kuşlar, ölüyorsa balıklar, nasıl yaşar insanlar??




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.


Yazarın eleştiri ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Sessizliğin Hikayesi Üzrine
İnciraltı Şairleri
Bir Bahar Bekliyorum Üzerine
Denizli Türk Dünyası Şairleri Buluşmasının Ardından
Her Şey Gülüşünde Saklı
Meseller ve Kurucuova Ağzı
Meseller ve Kurucuova Ağzı
Cevahir Caşgir’den "100süz Şiirlerim"
Orhan Pamk'un "Kar" Romanı
Boyacı’ya Büyük İlgi

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Vakit Gelince [Şiir]
Kara Güzel [Şiir]
Hayallerim [Şiir]
Gönlümün Tacısın Yar [Şiir]
Kurban Olurum [Şiir]
Acı Ektim [Şiir]
Nerdesin? [Şiir]
Yüreğimde İhtilal Var [Şiir]
Hayat Seni Çözemedim [Şiir]
Helallik İstiyorum [Şiir]


Hakan Yozcu kimdir?

1964 doğumluyum. Kuzey Kıbrıs'ta yaşıyorum. 1988 Erzurum Atatürk Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı Bölümünden mezun oldum. 20 yıl çeşitli okullarda edebiyat öğretmenliği yaptım. Uzun yıllar Yenivolkan ve Güneş Gazetelerinde köşe yazarlığı yaptım. Şu an Habearkıbrıslı ve Güncelmersin Gazetelerinde yazıyorum. Birçok internet gazete ve sitelerinde yazılarım yayınlanıyor. Şiir, öykü ve tiyatro oyunları yazıyorum. Bu alanlarda çeşitli ödüllerim var. Kendime ait basılmış "Güzel Bir Dünya" ve "Mesela Başka" isimli iki adet öykü kitabım var. 7 tane tiyatro oyunum var. 6 yıl Kıbrıs Türk Devlet Tiyatroları Genel Müdürlüğü görevinde bulundum. Halen Başbakan Yardımcılığı Ekonomi, Turizm, Kültür Ve Spor Bakanlığı'na bağlı Müşavirim.

Etkilendiği Yazarlar:
...


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Hakan Yozcu, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.