..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Yaşamdan korkmayın çocuklar. İyi, doğru bir şey yaptınız mı yaşam öyle güzel ki. - Dostoyevski
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Yüzleşme > Saadet Toksöz




6 Haziran 2011
Özgürüz Esaretimizle...  
Saadet Toksöz
Özgürlük ruhta başlar, akılda gelişir, yüreklilikte hayat bulur.


:BJIG:
Gözle görünmeyen prangalar tarafından zincirlenmiş gibiyiz. Aklımız da ruhumuz da esaret altında.. Hep, özgürlüğün hayallerini kurup duruyoruz.

Oysa, kim tutuyor ki bizi?
Aklımızı esir eden doğrularımız mı, zaafiyetlerimiz mi, yoksa ruhumuzun derinliklerinde kaybolmayı göze alamayan korkularımız mı? Hangisi?

Doğru diye sığındığımız limanlarda mutsuz yüzlerle selamlaşıp, korkak hallerimizle birbirimize tebessüm eden bizler, özgür kalınca uçma refleksini yitirmiş kanadı kırık kuşlar gibi, sadece olduğumuz yerde çırpınıyoruz.

Uçamıyoruz; kanadımız kırık olduğundan değil. uçmayı bilmediğimizden.. Öğretmemişler.

Düşeriz korkusuyla, kendi başımıza da öğrenmeye çalışmıyoruz.

Niye?

Düştüğümüz zaman elimizden tutacak biri olmadığı için. Kaybedeceklerimizin korkusuyla özgürlüğümüzü, korkularımızın esaretinde, aklımızın ütopyalarında yaşamaya mahkum ediyoruz ve ilginçtir, böyle yapınca özgür olduğumuzu zannediyoruz.

Aslında aklımızla bir olup, oynadığımız bu oyunu, ruhumuz pek yemiyor. Özgür olduğumuzu düşünmemizi sağlayan aklımıza rağmen, bize mutsuzluğumuzu hissettiren ve içten içe yorulan ruhumuz, aklımızla mücadele ederek kanat çırpmaya, bizi esir eden zaafiyetlerimizin, korkularımızın zincirlerini kırmaya çalışarak, bu esaretten kutarmaya çalışsa da, zamanla alıştığımız, bağımlı hale geldiğimiz zincirlerimizden de bizi vazgeçirebilmeyi beceremiyor.

Olsun; biz özgür olmayı istiyoruz yine de..

Özgürlüğü, kimisi sevdiği tarafından ısıtılmış bir yatakta, bir kartvizitinin üzerinde yazan ünvanda ya da paranın sıcak yüzünde arar; özgürlük dediği şeyin bağımlılık olduğunu anlamadan. Arada bir yerlerde, özgürlüğü düşüncelerinde arayıp, haykıranlar olsa da, duyan olmaz. Bir de özgürlüğü duygularında arayanlar vardır ki, bunlar çoğunluğu sanatçı ruhlulardır; zamanla egoları tarafından teslim alınırlar ve oldukları yerde kanat çırpan gurubun liderliğini yaparlar.

En vahimi ise, esaretin farkında olmayanlar., Kanat bile çırpamayanlar...
Farkında değiller ki, özgürlük arayışları olsun.

Sordum; "Özgürlük nedir?" diye..
Baktı yüzüme.. Hiç düşünmemiş. Aklı karıştı!

"Ne saçma bir soru!" "Bu da nerden çıktı şimdi?" diyen sesin, aslında kendisine ne kadar yabancı olduğunun farkında değildi.

"Özgürlük, önce ruhta başlar, akılda gelişir, yüreklilikte hayat bulur ve kendini mutlu hissedersin" dedim.

Üstünde durmak istemedi. Boş gözlerle baktı sadece..

Düşündüm.
İnsanın kendine yabancı olması ne tuhaf değil mi? Sanki başkasının bedenini, ruhunu taşır gibi..

Aklının ve ruhunun sesine sağır olmak..

Diyeceksiniz ki, "Biz duyuyoruz da ne oluyor?"

"Zaafiyetlerimize, korkularımıza yenik düşmenin bitaplığyla olduğumuz yerde çırpınıyoruz."

Doğru ya..

Siz de haklısınız!

SAADET TOKSÖZ


.Eleştiriler & Yorumlar

:: Teşekkür ederim.
Gönderen: Saadet Toksöz / , Türkiye
7 Haziran 2011
İnsanlar gerçekten özgür olup, istedikleri hayatı yaşayabilselerdi bu kadar yalnızlık, bu kadar mutsuzluk olur muydu?

:: :))
Gönderen: Vildan Sevil / , Türkiye
7 Haziran 2011
Yine aynı kulvarda, içsel bir yolculuğa çıktık sizinle..Severek imzalarım yazınızı.Sevgilerle..




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın yüzleşme kümesinde bulunan diğer yazıları...
Mutluyuz Mutsuzluklarımızla...

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Anlaşamıyoruz
Düşük Hararetle Yaşanmaz Aşk...
Aşkın Kimyası

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Kim Bilir? [Şiir]
Uzaklarda Bir Adam Sevdim [Şiir]
Tadımlık Sevgiler [Şiir]
Aşk Değil, Düello... [Şiir]
Silahı Aşk Olanlar [Şiir]
Aşk Umuttan Doğar, Umutsuzluktan Ölür [Şiir]
Narsist [Şiir]
Bugün Günlerden Hanımeli... [Şiir]
Müptelayım [Şiir]
Kadınlar Günü! [Eleştiri]


Saadet Toksöz kimdir?

Bireysel özgürlüğün, toplumsal özgürlüğe dönüştürülmesine ve vatandaşlık bilincinin, sorumluluğunun geliştirilmesine katkı sağlamak amacıyla gösterilen çabaların tümü, beni konuya dahil etmektedir.

Etkilendiği Yazarlar:
Edebiyatı sadece sanat icra etmek için değil, aynı zamanda üretici ve aydın yönünü toplumu uyarmak ve yönlendirme konusunda kullanan ve kendini bu konuda sorumlu hisseden bütün kişiler ilgi alanım içindedir.


yazardan son gelenler

bu yazının yer aldığı
kütüphaneler


yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Saadet Toksöz, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.