..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Yaşam başlangıcı olmayan bir yolculuktur. -Victor Hugo
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Sevgi ve Aşk > Saadet Toksöz




26 Ekim 2010
Anlaşamıyoruz  
Saadet Toksöz
Okadar derindeyiz ki, kaybolmuşuz; birbirimizi bulamıyoruz. Sadece seslerimizi duyuyoruz. Ne O beni ne de ben O'nu görebiliyorum. Ama aramızda öyle kuvvetli bir bağ var ki, her şeye rağmen bir bütünüz.


:BGEF:
O kadar derindeyiz ki, kaybolmuşuz; birbirimizi bulamıyoruz, Sadece seslerimizi duyuyoruz. Ne o beni görebiliyor, ne de ben onu görebiliyorum. Ama aramızda öyle kuvvetli bir bağ var ki, her şeye rağmen bir bütünüz. Mevzularda kaybolsak da, derinliğin ıssızlığında boğulsak da birliktelik duygusunu kaybetmiyoruz.

Her mevzunun içeriği o kadar derin ve yaralayıcı ki, o kaybolmuşluk içinde birbirimizin yaralarını saramıyoruz. Sadece aynı acıyla kıvranıp duruyoruz.

Bazen seslerimiz birbirine karışıyor. Bir gürültüdür, gidiyor. O, duyguların çığırtkanlığını yaparken, bense, aklın düşünsel evrimiyle boğuşuyorum. Aramızdaki med-cezirlerden bitap düşüyoruz.

Sanırım, bu durumu bir çok kişi yaşıyor. Burada, kim daha baskın gelir ve kendini dinletirse, o galip geliyor. Dominant olan, kişiliği yönlendiriyor.

Biz aramızdaki bu mevzuyu, bunca yıldır çözemedik. Yani dominant rolü kaptırmama mücadelesi hala devam ediyor. Çünkü her ikimiz de güçlüyüz. Bu yüzden birbirimizi saf dışı bırakmak hiç kolay olmuyor. Onun kazandığı zamanlarda alınmış kararlar hep hayal kırıklığı ile sonuçlandığı için, kendimi tamamen onun isteklerine, arzularına teslim edemiyorum. Yalnız kabul etmek lazım; onun isteklerine karşı gelmek ciddi bir irade gerektiriyor ki, bu da her baba yiğidin yapabileceği bir iş değil. Çoğu insanın sadece duygularıyla hayatını yönlendirmesi bunun en bariz örneği zaten...

Öyle istekleri oluyor ki, anlatsam size inanmazsınız!

Ona kalsa, her beğendiğinin peşinden koşa koşa gidecek. Uyar mı, uymaz mı? Hiç, işin o kısmıyla ilgilenmez. Sadece, avının peşinden gidip, bütün arzularını yerine getirecek. Ben o durumda devreye girip, işin olumsuzluklarını, risklerini söyleyince, bizim med-cezir hemen devreye giriyor ve mücadele başlıyor. O da beni, ikna etmek için, olayı bütün cazibesiyle önüme koyup, "Bak ama, neler kaçırıyorsun" deyip, beni kıvrandırıyor.


Bir gün, en tepeleri, zirveleri kovalarken, diğer gün yerlerde sürünüyor. Ya da bazen küçücük şeyden mutlu olurken, bazen hiçbir tatmin duygusu onu mutlu etmiyor. Böyle inişli çıkışlı halleri de var. Söylemesine göre, vücudumdaki hormonların salınımı onun dengesini bozuyormuş. Tabi, doğal olarak benim davranışlarımı da etkiliyor. Bazen bana kontrolü kaybettiriyor. Onun yüzünden nalet, geçimsiz biri olup çıkıyorum. Tolerans sıfır. Keyfi misin? Bir saat sonra zil takıp oynuyor.

Velhasılı-kelam, bu dengesizlik yüzünden, derin dalgalarla boğuşur gibiyim. Ben yüzmeye çalıştıkça, o dalgalarıyla beni istediği yere gönderiyor. Sonra beğenmeyip, başka derinliklere yolluyor. Bunu yaparken de esen fırtınayı önüme kılavuz olarak koyuyor. Fırtanalı, dalgalı bir yolculuk, sonsuzluk gibi uzayıp gidiyor önümde..

Ne istiyor? Bir anlayabilsem…

Efendim! Ben çok kuralcıymışım. O bunu sevmiyormuş. Onun mutluluklarına engel oluyor muşum.

İyi de, sorgusuz sualsiz onun peşinden gittiğim vakit hayal kırıklığı girdabından kendimi kurtaramadığım gibi, kendisi benden daha fazla isyankar rolünü üstleniyor.

Uslanmayan, akıllanmayan çocuk gibi, çok yoruyor beni. İşin ilginç tarafı yaşadıklarından da ders almıyor. Hala bir arayış içinde, hala mutluluğun peşinde..

Ne kadar saçma!

Yaşanılmış onca olumsuz tecrübeden sonra, mutlulukların geçici olduğunu idrak ettiremiyorum.

Çok kızıyor bana..!

Bu arada biz kim miyiz?

Ben ve Duygularım..

SAADET TOKSÖZ



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın sevgi ve aşk kümesinde bulunan diğer yazıları...
Düşük Hararetle Yaşanmaz Aşk...
Aşkın Kimyası

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Mutluyuz Mutsuzluklarımızla...
Özgürüz Esaretimizle...

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Kim Bilir? [Şiir]
Uzaklarda Bir Adam Sevdim [Şiir]
Tadımlık Sevgiler [Şiir]
Aşk Değil, Düello... [Şiir]
Silahı Aşk Olanlar [Şiir]
Aşk Umuttan Doğar, Umutsuzluktan Ölür [Şiir]
Narsist [Şiir]
Bugün Günlerden Hanımeli... [Şiir]
Müptelayım [Şiir]
Kadınlar Günü! [Eleştiri]


Saadet Toksöz kimdir?

Bireysel özgürlüğün, toplumsal özgürlüğe dönüştürülmesine ve vatandaşlık bilincinin, sorumluluğunun geliştirilmesine katkı sağlamak amacıyla gösterilen çabaların tümü, beni konuya dahil etmektedir.

Etkilendiği Yazarlar:
Edebiyatı sadece sanat icra etmek için değil, aynı zamanda üretici ve aydın yönünü toplumu uyarmak ve yönlendirme konusunda kullanan ve kendini bu konuda sorumlu hisseden bütün kişiler ilgi alanım içindedir.


yazardan son gelenler

bu yazının yer aldığı
kütüphaneler


yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Saadet Toksöz, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.